2007-03-27, 01:08
Bannlyst
Tjabba gott folk. Vad är medel straffet för 1-3 plantor ?, nån som har koll?
Citera
2007-03-27, 03:12
Medlem
beror på vad det är för plantor, alltså hur stora dom är. säg att du har 3 fullvuxna White Widows, som ger 100 gram styck. Om det nu är så att snuten endast väger rökbart material så sitter du på 300 gram. Då man ska bli glad om man slipper fängelse.
Citera
2007-03-27, 03:16
Medlem
Midnights avatar
Vad hette hon nu igen? Ni vet hon som använde CB för medicinskt bruk (sverige), ostraffad tvåbarnsmor, 6 plantor och hon fick 6 månaders fängelse... Jag hittar ingen artikel för jag vet inte vad jag ska söka på...

EDIT:
Hade visst lite fel

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,783568,00.html

Citat:
Fembarnsmamman Marie Stenhoff tvingas krypa in i en fängelsecell i sex månader. För att ha använt cannabis som medicin för sin fibromyalgi.

Men det står inte att det var 6 plantor va? det är jag som är trött nu... vet inte vad jag fick det ifrån...
Citera
2007-03-29, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av le_smoker
beror på vad det är för plantor, alltså hur stora dom är. säg att du har 3 fullvuxna White Widows, som ger 100 gram styck. Om det nu är så att snuten endast väger rökbart material så sitter du på 300 gram. Då man ska bli glad om man slipper fängelse.

Men även att dom inte är fullvuxna så blir jag ju anklagad för förberedelse av grovt narkotika brott. eller?
Citera
2007-03-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan_the_one
Men även att dom inte är fullvuxna så blir jag ju anklagad för förberedelse av grovt narkotika brott. eller?

nja blir nog inte grovt. är väl över 2 kg?

fan lyckades våldta mina 2 oskadade plantor, så nu har alla 3 fått smaka .
lyckades tappa ett av mjölkpaketen där plantorna står i, så det flög jord överallt, tror rötterna skadades litegran, och så vek sig hela stjälken.
den andra mjölkpaketet lyckades jag välta så även den plantan flög ut.

hoppas dom överlever. den som jag lyckades rycka sönder hela rotsystemet på har iallafall repat sig och är nu nästan rakare än den var tidigare.
Citera
2007-03-31, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av le_smoker
nja blir nog inte grovt. är väl över 2 kg?

fan lyckades våldta mina 2 oskadade plantor, så nu har alla 3 fått smaka .
lyckades tappa ett av mjölkpaketen där plantorna står i, så det flög jord överallt, tror rötterna skadades litegran, och så vek sig hela stjälken.
den andra mjölkpaketet lyckades jag välta så även den plantan flög ut.

hoppas dom överlever. den som jag lyckades rycka sönder hela rotsystemet på har iallafall repat sig och är nu nästan rakare än den var tidigare.

Ajj fan, man får vara försiktig runt sina små älsklingar
Citera
2007-04-01, 21:07
Bannlyst
ramlade över en seedshop idag... http://www.shivaheadshop.co.uk/
Citera
2007-04-03, 12:11
Medlem
Jontelitos avatar
Hur ska jag blanda jorden för bästa resultat?

Tja. Hade tänkt odla några cb-plantor i skogen, det är en blandning mellan löv och barrskog så jag förmodar att jag borde kalka/lägga i äggskal i jorden för att få ett bättre pH-värde. Har köpt planteringsjord, men vad ska jag blanda i mer i jorden för att de ska växa så bra som möjligt?

Räcker det bara med blomjorden för att få bra resultat?
Citera
2007-04-04, 23:27
Bannlyst
Jag är nybörjare inom det här med odling. Har inte odlat något sen jag var en liten grabb och fick i uppgift i biologin att odla trädgårdsgräs. Men nu har tankarna börjat falla mer åt annat gräs. Guds gräs! Så jag bara funderade lite på vad jag hade tänkt mej.
Kan jag bara odla en planta? Och hur mkt får jag ut på det?
Skulle även vara tacksam ifall folk kunde skriva ett PM angående utrustning jag behöver. Är student och har därmed inte ett helt patrimonium att lägga ut på odlingen men vill ha en kul liten hobby. Vill dessutom påpeka att min sambo inte uppskattar min idé och hon sa: "Du kan göra det, men jag vill inte se det." Och hur fan gör man då? Vill ju inte bara plantera ute i ingenstans men samtidigt kan jag inte ha en odling mitt i köket
Väldigt tacksam ifall någon kunde kontakta mig via PM med lite råd!
Tack så mycket på förhand!

Undrade även om jag kunde få lite info om industrihampa. THC-värde, växtlighet och om det ens är lönt att ödsla tid på!
Citera
2007-04-05, 00:04
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderio
Ja ungefär. Beror helt på vad för planta, ljus mm men från 10g till 0,5kg

Citat:
Skulle även vara tacksam ifall folk kunde skriva ett PM angående utrustning jag behöver.
Sök i odlingstråden, finns en tråd som heter typ drömbox eller liknande. Varför PM? Skriv de öppet här. Vill du ändå använda PM som är du välkommen att skicka frågor till mig.

Citat:
Vill dessutom påpeka att min sambo inte uppskattar min idé och hon sa: "Du kan göra det, men jag vill inte se det." Och hur fan gör man då? Vill ju inte bara plantera ute i ingenstans men samtidigt kan jag inte ha en odling mitt i köket
Odla i en "odlingsbox" eller "odlingskammare" (eller vad man nu vill kalla det) Sök, finns ett par trådar om det.

Citat:
Undrade även om jag kunde få lite info om industrihampa. THC-värde, växtlighet och om det ens är lönt att ödsla tid på!
Bara glöm det, industrihampa får inte innehålla mer än 0,2% THC
Citera
2007-04-05, 01:08
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Jag är nybörjare inom det här med odling. Har inte odlat något sen jag var en liten grabb och fick i uppgift i biologin att odla trädgårdsgräs. Men nu har tankarna börjat falla mer åt annat gräs. Guds gräs! Så jag bara funderade lite på vad jag hade tänkt mej.
Skulle även vara tacksam ifall folk kunde skriva ett PM angående utrustning jag behöver. Är student och har därmed inte ett helt patrimonium att lägga ut på odlingen men vill ha en kul liten hobby. Vill dessutom påpeka att min sambo inte uppskattar min idé och hon sa: "Du kan göra det, men jag vill inte se det." Och hur fan gör man då? Vill ju inte bara plantera ute i ingenstans men samtidigt kan jag inte ha en odling mitt i köket
Väldigt tacksam ifall någon kunde kontakta mig via PM med lite råd!
Tack så mycket på förhand!

Ja du kan "bara" odla en planta om du vill det, jag skulle isf rekomendera att du kör femmade frön så det garanterat blir en hona.

Om du har någorlunda halvseriös utrustning borde du kunna få ut mellan 20 - 40g på en planta... (Att investera i bra lampor är A och O)... men skördestorleken varierar även beroende på vilken strain du kör, om du odlar Lowryder t.ex. som många nybörjare vill p.ga. dess autoblommande egenskaper så kansde du bara kan vänta dig 10g...

Låter som om LE (lågenergi) belysning skulle passa dig, blir billigare och man behöver inte oroa sig för värmeproblem, men det påverkar givetvis skörden negativt. Hur många lampor behöver du? = Mer ljus ger desto större och potentare skörd, men det går att köra t.ex. med bara två 25w LE lampor, dock skulle jag personligen tycka det var lite för tråkigt, då kan m,an likagärna odla ute istället (tycker jag)

En bordsfläkt bör du ha som kan blåsa på plantan vilket stärker stammen väsentligt, samt att det kyler lite... det går bra att köra utan fläkt med men då får du räkna med att plantans stam är väldigt smal = ranglig planta som måste stöttas upp med blompinnar.

När du väl bestämt vad du ska ha som odlingskammare så kan du för att få ut maximalt med ljus t.ex. köpa mylar och klä väggarna med (allra bäst)... på andra plats kommer matt vit färg (kör jag i min garderob), men om inget av det är aktuellt kan du klä väggarna i vanlig folie (matta sidan utåt),

Hade jag varit du hade jag lagt ner lite mer pengar på odlingen ändå, det ger igen sen redan vid första skörden.

Bor ni tillsammans eller? att odla stealth för någon man bor ihop med är inte lätt, jag har aldrig behövt dölja min odling så jag har inga bra råd att komma med... men som ovannämnda skrev så kan du försöka fixa nån liten box kanske?

Nej, industrihampa kan du lägga ner alla planer på, det går inte allst....

Hoppas detta redda ut nått av dina funderingar ^^ annars är det bara att fråga igen

Midnight
Citera
2007-04-06, 16:24
Medlem
BulteN_85s avatar
När man har lagt fröna i vått papper, måste man så dom i jord direkt efter att de har fått sånna groddar? Eller kan man vänta tills alla fått det? Och så undrar jag om de går bra att odla i sånna små torvkroketter? Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in