2009-08-29, 18:24
Medlem
perfektos avatar
hittar ingen tråd om att bygga reflektor av en ölburk =/ sökt på google tillåmed
Citera
2009-08-29, 18:59
Medlem
E507s avatar
Så här skulle jag byggt av en öl burk:
http://img34.imageshack.us/i/reflektor.jpg/

Alltså nån form av vinkel som jag borrar hål i för sockeln (tror det var 8mm på socklarna)
Sen så skär jag av öl burken på mitten längsgående. Och tar bort ena änden så jag får dit lampan.
Sedan så skruvar jag fast ölburken i vinkeln. Se efter lite var du skruvar fast den så att lampan har plats på längden i burken.Gör ju inget om sockeln sticker ut så som jag ritade på bilden.
Väldigt enkel konstruktion.

Dessa vinklar brukar finnas att köpa på diverse varuhus på byggavdelningen se bara till att delen som ska skruvas i burken är tillräkligt lång. annars om du inte vill köpa vinklarna så är det bara att ta ett alu flatjärn och böja 90grader så har du det.

EDIT: alltså i hålet som man borrar åt sockeln så ska det sitta en såndär liten dragavlastare så får man skruva fast sockeln med den.
Senast redigerad av E507 2009-08-29 kl. 19:03.
Citera
2009-08-29, 22:53
Medlem
E507s avatar
Här finns lite rekomenderad läsning om cannabis plantan för de som är kunskaps giriga. http://www.hesi.nl/sweden/siglinde.htm
Citera
2009-08-30, 18:51
Medlem
Någon med tips på var i eller omkring Lund det finns någon bra affär som säljer det som behövs för att dra igång en odling. Alltså rätt jord, rätt näring osv.
Citera
2009-08-30, 19:17
Medlem
DagFires avatar
Har två frågor inför kommande odling. Har ett skafferi med måtten 270*90*230 cm, och tänkte avbegränsa så jag har odlingen på drygt 1 kvadratmeter. finns det någon typ av skynke som jag kan göra detta med, som reflekterar bra?

Sen tänkte jag höra hur det är med ventilering, är sådan nödvändig om jag har en stor öppning till övriga delen av skafferiet ovanför 600w his samt en bordsfläkt som fläktar direkt på plantorna.

Ungefär hur varmt uppskattar ni att att det kommer bli i ett just nu svalt (ca 15 grader) skafferi med ovan angivna mått, kommer det kräva att dörren till skafferiet står öppen hela tiden eller kan man ha det stängd?

tacksam för ev svar...
Citera
2009-08-30, 20:49
Medlem
CherryTarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridges
Någon med tips på var i eller omkring Lund det finns någon bra affär som säljer det som behövs för att dra igång en odling. Alltså rätt jord, rätt näring osv.
Jag är till 99,9% säker på att det finns ett stort blomvaruhus vid Nova. Annars så finns ju Skåneplantor vid Staffanstorp.
Citera
2009-08-30, 21:34
Medlem
RadHorses avatar
Jag har en trevlig kvinna som är runt 100 dagar gammal. Växten har utvecklat blomställningar, men de är ganska små. Jag har sett ett frö eller två, också. Nu är det så att jag behöver flytta denna växt eftersom några har försvunnit och spår av andra människor har hittats. Skulle en hink på 10 liter vara tillräckligt stor för henne?
Det är en Typhoon.
Citera
2009-08-31, 02:53
Medlem
shuues avatar
Hej på er alla!!

Nu är det så att jag har kapat min lilla planta,och jag funderar på
att ta ett litet tjuvnyp och röka..Men hur ska jag torka mitt lilla tjuvnyp?
Funkar det med ungnen?

Tack på förhand, shuue!!
Citera
2009-08-31, 07:16
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shuue
Hej på er alla!!

Nu är det så att jag har kapat min lilla planta,och jag funderar på
att ta ett litet tjuvnyp och röka..Men hur ska jag torka mitt lilla tjuvnyp?
Funkar det med ungnen?

Tack på förhand, shuue!!

Tror det skall gå att micra, kör den inte för länge så den torkar för mkt bara.
Citera
2009-08-31, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Tror det skall gå att micra, kör den inte för länge så den torkar för mkt bara.

häng upp skiten mörkt istället, micro måste ju vara bland det sämsta tätt följt av ugn, speciellt om det är för hög värme
Citera
2009-08-31, 09:25
Medlem
perfektos avatar
nån som har köpt frön ifrån nirvana-shop?, köpt 10 stycken raspberry cought femmade frön ifrån dom och dom har legat på grodd nu i 3 dagar och inte en enda har kläckts.. tänkte ifall det har hänt ofta för folk och hur vänliga dom är på att skicka nya?
Citera
2009-08-31, 10:53
Medlem
Sticklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
nån som har köpt frön ifrån nirvana-shop?, köpt 10 stycken raspberry cought femmade frön ifrån dom och dom har legat på grodd nu i 3 dagar och inte en enda har kläckts.. tänkte ifall det har hänt ofta för folk och hur vänliga dom är på att skicka nya?

Hmm. Har också varit med om svårkläckta frön. Hur har du lagt de? Blöta-pappers-metoden? Jag brukar ta två tallrikar och lägga de där mellan två blöta papper, sedan ställa allt på ballasten så att det blir lite varmt. Lite värme gillar fröna. Blött, mörkt, varmt.

Hoppas det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in