2008-06-13, 00:14
Medlem
sluskjohans avatar
Jag undrar vad det är för skillnad på lowryder och lowryder#2? är ruset helt annorlunda eller är det lättare att odla #2 ? vad är de för skillnad
Citera
2008-06-13, 02:40
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Smoke
Nån som kan formeln för att räkna ut m3...
Jag undrar hur pass hög kapacitet ett kolfilter behöver ha!?

Formeln för att räkna ut kubikmeter? Vad menar du egentligen?

Ett kolfilter bör klara av fler kubikmeter luft per timme än fläkten levererar.

Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Jag undrar vad det är för skillnad på lowryder och lowryder#2? är ruset helt annorlunda eller är det lättare att odla #2 ? vad är de för skillnad

Ja, ett enkelt sätt att få reda på det vore ju att gå in på en seedbank och kolla vad som står omLR#2.

Citat:
Lowryder #2 has been infused with superior Santa Maria genetics, a variety known for copious resin production, exotic taste and soaring highs, it is an indica / sativa hybrid originally from Brazil. The cross was subsequently selectively inbred for three generations.

The result is an auto-flowering dwarf that yields a wonderfully strong, head-turning smoke with intoxicating taste. The strength and flavor is backed by copious resin production and much-improved yield and stability. Buds are larger, tighter and more aromatic than the original Lowryder.
Citera
2008-06-13, 10:47
Medlem
Vart kommer sniglarna fram?

Vid min lilla odling har jag inte sett en enda snigel (är ju fuktigt där och så, iaf just vid jorden). Runt om själva plantorna är det bara gräs (mycket torkat) och det känns inte som om det skulle kunna komma många sniglar dit.
Min fråga är då om det ändå är bra att sätta ut lite ölburkar här och där, eller lockar de bara till sig sniglarna till mitt område? (om de nu inte har kommit dit tidigare)

Har iofs just igår tagit bort "växthuset" (flasktopparna) över en del av dom.
Citera
2008-06-13, 16:04
Medlem
Kör många noob frågor nu men iaf :)....

Kan inte köpa blodmjöl tills på måndag och det kommer troligtvis att regna här i helgen så är det ett bra sätt att skrämma bort rådjur om man har massa urin i en petflaska bredvid odlingen och gör lite hål i den, vad tror ni?
Citera
2008-06-13, 20:52
Bannlyst
Äntligen har jag beställt mina första CB frön! Det blev femmade " Big Bang" frön från everyonedoesit.

Citera
2008-06-13, 21:37
Medlem
Spik3ys avatar
Är det någon här som vet om det luktar mycket under blomningen av Mexican sativa och hur är ruset när man röker det?

Tänkte även passa på att fråga om det är något medel som rekomenderas starkt för att ta bort lukten om det luktar mycket
Citera
2008-06-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spik3y
Är det någon här som vet om det luktar mycket under blomningen av Mexican sativa och hur är ruset när man röker det?

Tänkte även passa på att fråga om det är något medel som rekomenderas starkt för att ta bort lukten om det luktar mycket
av namnet så chansar jag på att det är en sativa strain

sativa ruset sätter sig i huvudet, med en skillnad från indica som sätter sig i kroppen, sativa höjer aptiten, minskar illamående och migrän, dvs en sativa strain föredras av en person som lider av illamående och kan på så sätt inte få i sig maten, en indica strain föredras av människor med fysisk smärta

och så är det ruset såklart, sativa är uppåt, mycket skratt, indica är neråt, kan vara mycket skratt men helst vill man ligga som en död gås
Senast redigerad av fittund 2008-06-13 kl. 22:56.
Citera
2008-06-15, 22:26
Medlem
Är 13*13*13 (2L) krukor för små för en lowryder sog?
Citera
2008-06-16, 04:12
Medlem
MidgetHumpers avatar
Hej, Jag undrar om det är försent att börja dra igång en utomhusodling vid den här tiden, hade tänkt mig Mexican Sativa.

Kan tilläggas att jag befinner mig i Zon 1

tack
Citera
2008-06-16, 09:37
Medlem
ctheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Är 13*13*13 (2L) krukor för små för en lowryder sog?

Jag hadde 6L krukor till mina Lowryders #2, jag har nu bytt krukor (igår) och rötterna var ute till kanten, 44 dagar har dom varit "aktiva".

Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
Hej, Jag undrar om det är försent att börja dra igång en utomhusodling vid den här tiden, hade tänkt mig Mexican Sativa.

Kan tilläggas att jag befinner mig i Zon 1

tack

kör lowryder dom är ju endå autoblommande, så dom blommar även om vi inte mixtrar med ljuset, men dom behöver endå ljus för att växa.
Citera
2008-06-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
Jag hadde 6L krukor till mina Lowryders #2, jag har nu bytt krukor (igår) och rötterna var ute till kanten, 44 dagar har dom varit "aktiva".
.

Ah, men om de kräver så stora krukor kan jag likaväl köra WW på mitt utrymme :P Handlar om 40*40*120. Vet inte hur jag ska lösa det bäst.
Citera
2008-06-16, 11:09
Medlem
ctheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Ah, men om de kräver så stora krukor kan jag likaväl köra WW på mitt utrymme :P Handlar om 40*40*120. Vet inte hur jag ska lösa det bäst.

Har bara erfarenhet av LW, men dom är s.k "Dwarfs".
Om du väljer en annan strain tex WW som inte är dwarfs så blir nog rötterna större en lw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in