2008-06-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Gör hål i lådan och låt dem torka innan nästa bevattning sker
Men om de överlever kan jag inte svara på, men prova iaf!

tack för svar , ska se om det funkar
Citera
2008-06-10, 20:03
Bannlyst
har satt ut lite lowryder i skogen, ungefär 2 meter emellan dem. det är både hanar och honor...

- är det någon större hit, eller skall jag flytta ena könen, och i så fall varför?
Citera
2008-06-11, 02:30
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
har satt ut lite lowryder i skogen, ungefär 2 meter emellan dem. det är både hanar och honor...

- är det någon större hit, eller skall jag flytta ena könen, och i så fall varför?

Ja, vill du få frön så är det ju en bra plan. Vill du istället ha mycket röka bör du flytta hanarna 20 meter någonting På två meters avstånd kommer de pollinera honorna enkelt.
Citera
2008-06-11, 11:56
Bannlyst
Är på en av dom sista stegen i beställningen på Azurius, ska man ta " Money Transfer"? Isåfall är det när man går själv in och sätter pengarna manuellt in på deras konto?
Citera
2008-06-12, 04:49
Medlem
CoiloCs avatar
Jag lånar denna tråden för några snabba frågor

Jag och en kompis köpte nyligen 5 frön KC36 var, och nu undrar jag...
  • Luktar dem mycket under de första veckorna?
  • Kommer vi hinna innan vintern om vi börjar på måndag?
  • Är det något särskilt vi borde tänka på gällande denna strain?

Kanske bör säga att jag bor i zon 5?

Jag vill inte gärna att de ska lukta mycket då jag planerat ha dem som en stealthodling de första veckorna innan jag planterar ut dem.

Detta är första gången jag sysslar med någon sorts planta över huvud taget
Wish me good luck, please?
Citera
2008-06-12, 16:19
Medlem
Kisset?

Tjena va nyss ute och tittade till mina babes och samtidigt pissa ner dem lite (är ju bra, har jag hört), Men jag pissade också på själva bladen som jag försökte ta bort med lite spott och papper (hade ingen tillgång på vatten), allt försvann inte och ja undrar om det kan skada bladen något? (känns ju som att urin är starkt och skadligt för blad lr)
Citera
2008-06-12, 18:19
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Jag lånar denna tråden för några snabba frågor

Jag och en kompis köpte nyligen 5 frön KC36 var, och nu undrar jag...
  • Luktar dem mycket under de första veckorna?
  • Kommer vi hinna innan vintern om vi börjar på måndag?
  • Är det något särskilt vi borde tänka på gällande denna strain?
Kanske bör säga att jag bor i zon 5?

Jag vill inte gärna att de ska lukta mycket då jag planerat ha dem som en stealthodling de första veckorna innan jag planterar ut dem.

Detta är första gången jag sysslar med någon sorts planta över huvud taget
Wish me good luck, please?

I regel luktar de inte särskillt mycket innan de börjar blomma, så det ska nog inte vara något problem.

Med tanke på att ni bor en så dassig växtzon, är väldigt sent ute och har valt en strain som inte blir klar överdrivet snabbt kommer de garanterat inte hinna blomma färdigt.

Men det är fortfarande inte helt omöjligt att ni kan få en del röka ändå. Skulle de mot förmodan inte börja blomma alls kan ni ju åtminstone gör acetonhasch på plantorna.

Jag önskar er lycka till - det kommer ni behöva.

Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Tjena va nyss ute och tittade till mina babes och samtidigt pissa ner dem lite (är ju bra, har jag hört), Men jag pissade också på själva bladen som jag försökte ta bort med lite spott och papper (hade ingen tillgång på vatten), allt försvann inte och ja undrar om det kan skada bladen något? (känns ju som att urin är starkt och skadligt för blad lr)

Jag vet inte vem som rådde er att pissa på plantorna, men jag skulle personligen inte tro att det är någon höjdare.
Det är möjligt att det innehåller näring, men urin innehåller även bland annat en stor mängd salter växten inte alls gillar.

Jag skulle i fortsättningen vattna som vanligt och tillföra växtnäring istället.
Citera
2008-06-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
urin är frätande till den graden att den kan orsaka frätskador på bladen, men det bör inte vara ett problem om du bara har gjort det en gång, men jag ser helst att du späder ut urinen 10 gånger sedan vattnar med vattenkanna
Senast redigerad av fittund 2008-06-12 kl. 18:26.
Citera
2008-06-12, 18:48
Medlem
Tackar
Citera
2008-06-12, 20:29
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
I regel luktar de inte särskillt mycket innan de börjar blomma, så det ska nog inte vara något problem.

Med tanke på att ni bor en så dassig växtzon, är väldigt sent ute och har valt en strain som inte blir klar överdrivet snabbt kommer de garanterat inte hinna blomma färdigt.

Men det är fortfarande inte helt omöjligt att ni kan få en del röka ändå. Skulle de mot förmodan inte börja blomma alls kan ni ju åtminstone gör acetonhasch på plantorna.

Jag önskar er lycka till - det kommer ni behöva.

Jävlar.
Jag som trodde det var en relativt snabb strain...

Guess you never can obtain too much information then.

Tack för svaret, även om du krossade mina drömmar med det
Skulle någon som rökt marijuana känna igen lukten från en planta i veg-fasen?

Nu när svaret löd som det gjorde, funderar jag på att spara mina frön, och köpa LR frön istället. Luktar dessa mycket under blomningen?
Då funderar jag på att odla dem enbart inomhus.
(Skulle någon som rökt marijuana känna igen lukten från en LR planta i blomning?)
Citera
2008-06-12, 20:45
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Jävlar.
Jag som trodde det var en relativt snabb strain...

Guess you never can obtain too much information then.

Tack för svaret, även om du krossade mina drömmar med det
Skulle någon som rökt marijuana känna igen lukten från en planta i veg-fasen?

Nu när svaret löd som det gjorde, funderar jag på att spara mina frön, och köpa LR frön istället. Luktar dessa mycket under blomningen?
Då funderar jag på att odla dem enbart inomhus.
(Skulle någon som rökt marijuana känna igen lukten från en LR planta i blomning?)

Nja.. Det är en ganska genomsnittligt snabb strain. Din plan om att istället köpa lowryders tycker jag låter som ett rätt säkert kort. De blir klara på runt 60 dagar från sådd.

Men jag skulle i så fall odla dem utomhus - det är ju sommar och enlig mig är det är bra mycket mer jobb med lampor och krafs när man odlar inomhus än ute. Då har du ju inte heller någon begränsning gällande utrymme, så då kan du passa på sätta tio istället för en.

Att döja lukten från en LR inomhus är knepigt utan kolfilter.
Citera
2008-06-12, 22:35
Medlem
Mr_Smokes avatar
Nån som kan formeln för att räkna ut m3...
Jag undrar hur pass hög kapacitet ett kolfilter behöver ha!?
Senast redigerad av Mr_Smoke 2008-06-12 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in