Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Jag lånar denna tråden för några snabba frågor
Jag och en kompis köpte nyligen 5 frön KC36 var, och nu undrar jag...
- Luktar dem mycket under de första veckorna?
- Kommer vi hinna innan vintern om vi börjar på måndag?
- Är det något särskilt vi borde tänka på gällande denna strain?
Kanske bör säga att jag bor i zon 5?
Jag vill inte gärna att de ska lukta mycket då jag planerat ha dem som en stealthodling de första veckorna innan jag planterar ut dem.
Detta är första gången jag sysslar med någon sorts planta över huvud taget
Wish me good luck, please?

I regel luktar de inte särskillt mycket innan de börjar blomma, så det ska nog inte vara något problem.
Med tanke på att ni bor en så dassig växtzon, är väldigt sent ute och har valt en strain som inte blir klar överdrivet snabbt kommer de garanterat inte hinna blomma färdigt.
Men det är fortfarande inte helt omöjligt att ni kan få en del röka ändå. Skulle de mot förmodan inte börja blomma alls kan ni ju åtminstone gör acetonhasch på plantorna.
Jag önskar er lycka till - det kommer ni behöva.
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Tjena va nyss ute och tittade till mina babes och samtidigt pissa ner dem lite

(är ju bra, har jag hört), Men jag pissade också på själva bladen som jag försökte ta bort med lite spott och papper (hade ingen tillgång på vatten), allt försvann inte och ja undrar om det kan skada bladen något? (känns ju som att urin är starkt och skadligt för blad lr)
Jag vet inte vem som rådde er att pissa på plantorna, men jag skulle personligen inte tro att det är någon höjdare.
Det är möjligt att det innehåller näring, men urin innehåller även bland annat en stor mängd salter växten inte alls gillar.
Jag skulle i fortsättningen vattna som vanligt och tillföra växtnäring istället.