2015-10-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Jag har kört 150w HPS i ett SJ 40x40x120(?) utan problem. Med en dimmbar HPS är det hur lugnt som helst.
Som sagt LED som är starka äter upp allt utrymme du har. Dina plantor kommer inte må bra av att vara för nära. En riktigt dålig ide imo. Kolla rekomenderas avstånd till plantan på de armaturer du kikar på.

Jag undviker hps pga värmen och den potentiella brandfara som medkommer om den skulle rasa ner eller nått sådant dumt

Finns det dimmbar med automatik som kan styras mot hur varmt det är tro?
Citera
2015-10-22, 18:54
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
har letat men inte hittat svaret på: hur mycket lukt sprider sig när man öppnar tält/garderob/pc chassi/etc. för att t.ex. vattna och fixa? det lär ju lukta en hel del när växten börjar arta sig? hur löser ni/man det?
Citera
2015-10-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenad-af-Ogras
har letat men inte hittat svaret på: hur mycket lukt sprider sig när man öppnar tält/garderob/pc chassi/etc. för att t.ex. vattna och fixa? det lär ju lukta en hel del när växten börjar arta sig? hur löser ni/man det?

Något jag studerat när det gäller lägenheter är att det ofta är undertryck i lägenheten gentemot trapphuset. Detta är välidgt bra för då åker inte lukten ut i trapphuset utan den rör sig med luften mot frånluften i badrummet för att senare blåsas ut på taket.

Om du öppnar fönstret i hopp om att vädra bort lukten snabbt så kommer du skapa en omvänd situation där luft i din lägenhet går från fönstren ut i trapphuset. Detta riskerar att du drar med hampalukten ut så grannarna får ta del av dessa dofter.

Mitt råd är att stänga tillräckligt med ventilation runt fönster tills det att det drar lite genom brevlådan. du kan känna med handen eller hålla en bit tunnt papper vid brevinkastet så ser du luftens riktning.

EDIT: bor du i hus är det ju skitsamma bara ge fan i att bjuda hem någon just den timmen det luktar.
Citera
2015-10-24, 15:40
Bannlyst
Har en hel del pengar att lägga ut på detta.

Men vill ha ett ganska litet tält, som gör extremt bra plantor till bra kvalité.

Men jag vet inte vart jag ksa börja, och var jag hittar frön? Minns att jag,eller en polare, fick frön från Holland eller något.

Finns de inte att köpa i Sverige?
Citera
2015-10-24, 16:20
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Har en hel del pengar att lägga ut på detta.

Men vill ha ett ganska litet tält, som gör extremt bra plantor till bra kvalité.

Men jag vet inte vart jag ksa börja, och var jag hittar frön? Minns att jag,eller en polare, fick frön från Holland eller något.

Finns de inte att köpa i Sverige?

Prova Google, tror han vet.
Citera
2015-10-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Du ett tält där de går från seedlings tills stretchen (när den växer kraftigt) är klar och ett tält du knökar in alla plantor som stretchat klart.

Hanar överlever relativt länge i en vas så du kan vänta tills du har små kluster med pistiller innan du samlar pollen och drar över dom.

Överblivet pollen fryser du in i små portionsförpackningar för senare bruk (googla).

En sista fråga bara. Jag har ett litet tält där jag får plats 4st plantor. Du säger jag ska stretcha där, hur länge då? Ska det stora tältet vara tomt medan stretchen pågår. Hur kommer jag få ett fullt tält om jag måste vänta tills strechen är klar i det lilla. Det kan ta en månad innan stretchen e klar. Du svarade heller inte på min fråga om jag ska klippa hanarna direkt när jag identifierar de eller låta de vara någon vecka två
Citera
2015-10-25, 20:30
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
En sista fråga bara. Jag har ett litet tält där jag får plats 4st plantor. Du säger jag ska stretcha där, hur länge då? Ska det stora tältet vara tomt medan stretchen pågår. Hur kommer jag få ett fullt tält om jag måste vänta tills strechen är klar i det lilla. Det kan ta en månad innan stretchen e klar. Du svarade heller inte på min fråga om jag ska klippa hanarna direkt när jag identifierar de eller låta de vara någon vecka två

Googla istället du verkar lite trög och jag har upprepade gånger beskrivit hur en rullande sog funkar.
Två bra fraser att googla är
1. no mercy 12/12 from seed
2. How to make cannabis seeds.

Fråga inte mig mer jag tycker det är pisstrist när folk inte tänker själva eller inte pallar läsa på.
Citera
2015-10-26, 22:35
Medlem
Såg till min förvåning att det dök upp 2 st småttingar i krukan. Ska köra 12/12 sog från frö så då undrar jag ska man försöka separera den ena till en egen kruka eller kan man köra på 2 donkeydicks i samma?
Citera
2015-10-26, 23:56
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skt2
Såg till min förvåning att det dök upp 2 st småttingar i krukan. Ska köra 12/12 sog från frö så då undrar jag ska man försöka separera den ena till en egen kruka eller kan man köra på 2 donkeydicks i samma?
Hur stor är krukan?
Citera
2015-10-27, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hur stor är krukan?
Kör på 1.7 L
Citera
2015-10-27, 13:44
Medlem
smellyproofs avatar
3 plantor scrog 60x60 utrymme? Blir det bra?
Citera
2015-10-27, 14:13
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
3 plantor scrog 60x60 utrymme? Blir det bra?
Mosa in 15 (jag kör 25st i en garderob)i småkrukor och kör 12/12 från frö.
Om du ändå ska slösa tid på scrog så spelar det ingen större roll om det är en eller fyra plantor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in