Citat:
Ursprungligen postat av
10L
Haha jag odlar nästan aldrig samma strain 2ggr. Man tittar på dom och ser vad de vill.
Det jag tycker de flesta missar är avkastning/år och w. Man bränner sina w fel helt enkelt.
Finns ju oändligt med strains så klart som fan man ska köra på olika varje gång. Hittar man en strain som man känner "det här är jag, fucking love it!" så kör EN planta av den, men resterande utrymme ska till nya oprövade sorter. Så här är vi av samma åsikt, herr 10L!
Visst kan det vara så, men alla är vi olika och odlar av olika ändamål. Jag skulle kunna få in mer plantor på mitt utrymme, no doubt! Men skulle även kräva mer jobb och tid, vilket jag inte har för tillfället av flera anledningar. Den gruppen du talar om är ju de som kör enbart kommersiellt, annars har man ingen anledning att försöka maxa avkastning/g/w. Om man nu inte har ett otroligt begränsat utrymme och ordentligt knapert ställt. Har man plats, bra utrustning samt kan sin sak så får man nog avkastning.

Så förbannat dyrt är det ändå inte med en eller ett par 400-600w HID. Sen ska man självklart använda sitt utrymme så väl man kan. Det jag vill ha sagt är väl att det är rätt onödigt att försöka maxa skiten om man inte behöver. Det folk gör lite fel är väl att man försöker köra ut så mycket som möjligt på en gång, för att sedan börja om igen. Bättre man kör rullande av någon form så man skördar mindre men oftare, oavsett om du kör sog, scrog eller helt vanligt. Mindre jobb vid varje skörd, mindre antal gram hemma om farbror blå väl hälsar på, etc.. (Är väl lite det här du menar kanske..)
Sen har jag sett att du är på många om dimbar ballast, vilket är helt rätt. Finns ingen jäkla anledning idag att inte köpa en dimbar. Marginaler åt båda hållen, som du påpekar, är väldigt viktigt och förbannat användbart.
Tycker även att folk borde testa på mer metoder, inte bara köra en julgran.. Utan prova på att toppa, fim'a, stressträna, sog'a, scrog'a.. Testa er fram, det är förbannat roligt och nyttigt.
Inte fan måste du sparka en fotboll enbart för att det är en fotboll.