2015-10-02, 22:33
Medlem
Vad har ni för vattentemperatur i era hydroodlingar? Har hört att det kan bli rotröta om det blir för varmt. isf vid vilken temperatur kommer det? Finns det någon bra kylelement?

MVH
Citera
2015-10-03, 00:29
Medlem
Gunniss avatar
Börjar bli lite snuskigt i vattnet vid 24-25 grader har jag för mig. Om du har problem med hög temp i vattnet så skulle jag rekommendera att lägga i en flaska med fryst vatten där. Något drygt att hålla på att byta flaskor några ggr per dag men hellre det än rotröta :/

Sikta på att ha en vattentemp på ca 18 grader.
Citera
2015-10-03, 01:11
Medlem
Ni som har koll på SOG.

Hur många krukor kan en klämma in i ett 60x60 utrymme, tror ni det skulle gå med 3x3 lite mindre men högre krukor? Rötterna växer väl vertikalt hellre än horisontalt.

..och till det roligaste! Val av strains!
Vilka följande skulle ni valt, en eller två.

BC Bud Depot - BC Mango
Peakseeds BC - Sweet Skunk
Paradise Seeds - IBL WW
Paradise Seeds - Opium
Sensi Seeds - NL5 x Haze
DR. Greenthumb - G13
Citera
2015-10-03, 01:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Ni som har koll på SOG.

Hur många krukor kan en klämma in i ett 60x60 utrymme, tror ni det skulle gå med 3x3 lite mindre men högre krukor? Rötterna växer väl vertikalt hellre än horisontalt.

..och till det roligaste! Val av strains!
Vilka följande skulle ni valt, en eller två.

BC Bud Depot - BC Mango
Peakseeds BC - Sweet Skunk
Paradise Seeds - IBL WW
Paradise Seeds - Opium
Sensi Seeds - NL5 x Haze
DR. Greenthumb - G13

4st DrGt G13 & 5st Paradise WW.
Kör 12/12 och när ww är klar så sätter du 5st nya av något annat. Då blir det en rullande sog. Ingen vegg. Packa tight. Fina g/w.
Citera
2015-10-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
4st DrGt G13 & 5st Paradise WW.
Kör 12/12 och när ww är klar så sätter du 5st nya av något annat. Då blir det en rullande sog. Ingen vegg. Packa tight. Fina g/w.

Kung! Tackar!

Såg nu G13, $200/5femmade frön. Huga..

Det här blir en dyr hobby, jag måste bygga ett mamma-rum.
Läste om en snubbe som hade bonsaimammor i 1L krukor, körde rottrimning och grejer. Kapade av 2-3cm av jorden/rötterna på alla fyra sidorna och planterade om, och den återhämtade sig sjukt snabbt. Det vore något att prova!
Citera
2015-10-03, 08:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Kung! Tackar!

Såg nu G13, $200/5femmade frön. Huga..

Det här blir en dyr hobby, jag måste bygga ett mamma-rum.
Läste om en snubbe som hade bonsaimammor i 1L krukor, körde rottrimning och grejer. Kapade av 2-3cm av jorden/rötterna på alla fyra sidorna och planterade om, och den återhämtade sig sjukt snabbt. Det vore något att prova!
Köp lite frön som ej är femmade och gör lite egna frön, lila svårt som att missa bussen.
Skippa mammor och anv allt utrymme du har till blom och bara sätt nytt så fort du får en lucka.
Googla perpetual 12/12 sog.
Rullande sog är underskattat.
Citera
2015-10-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Köp lite frön som ej är femmade och gör lite egna frön, lila svårt som att missa bussen.
Skippa mammor och anv allt utrymme du har till blom och bara sätt nytt så fort du får en lucka.
Googla perpetual 12/12 sog.
Rullande sog är underskattat.

Jo, det var min första tanke. drgreenthumb hade inte vanliga g13 frön, bara femmade.
NL5 x Haze, BC Mango och Sweet Skunk fanns som vanliga.

Peakseeds skriver, "flower early(2weeks after germinating) for manageable height and one large main bud", låter ju ypperligt för sog.
Eller BC Mango, "this low odour variety grows a massive central cola with minimal side branching"
NL5Haze, "Its terminal buds are longer and thicker than human arm."

Klart man tar det med en stor nypa salt, men ja.
Citera
2015-10-03, 19:07
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Jo, det var min första tanke. drgreenthumb hade inte vanliga g13 frön, bara femmade.
NL5 x Haze, BC Mango och Sweet Skunk fanns som vanliga.

Peakseeds skriver, "flower early(2weeks after germinating) for manageable height and one large main bud", låter ju ypperligt för sog.
Eller BC Mango, "this low odour variety grows a massive central cola with minimal side branching"
NL5Haze, "Its terminal buds are longer and thicker than human arm."

Klart man tar det med en stor nypa salt, men ja.

En donkey dick parade. Blir inte bättre än så.
Vegga inte.
Citera
2015-10-03, 21:56
Medlem
kangas92s avatar
Misskött mina 2 damer som fan, men visst börjar det hända något!

http://imgur.com/a/CI2Ag

Kan ju inte ge upp på dom nu?
Citera
2015-10-04, 11:37
Medlem
Gunniss avatar
Varför skulle du ge upp på dom? Ser ju bra ut men du kommer inte få någon bra vikt. Att söka uppmärksamhet är inte charmigt.
Citera
2015-10-04, 19:54
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnis
Varför skulle du ge upp på dom? Ser ju bra ut men du kommer inte få någon bra vikt. Att söka uppmärksamhet är inte charmigt.

Många i utomhusodling 2015 tråden skrev att jag borde ge upp på dom eftersom dom aldrig började blomma.. Men jag fortsatte ändå och det har ju hänt något nu.. söker ingen uppmärksamhet
Citera
2015-10-04, 20:00
Medlem
Gunniss avatar
Okej, på så vis! Visste inte att folk hade klankat ner på din planta. Sysslar inte med utomhusodliing själv så hänger inte där. Men kul att du gav dom fingret o räddade din unge =]. Ser som sagt bra ut, frisk o kry så fortsätt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in