2008-01-03, 17:57
Medlem
piratkaptens avatar
Jag kommer nog lägga upp någon sorts odlingsdagbok.

Min löjliga setup kommer bli en byrå med volymen 60x40x40 invändigt klädd med ca 180w i lysrör och Le-lampor samt två datafläktar.

Eftersom odlingsutrymmet är så litet och knöggligt kommer detta projekt troligen resultera i växtrikets svar på "bonsai kitten".

...Om ni förstår vad jag menar...

Edit: Min målsättning är att setupen (den elektriska biten) skall gå för under hundralappen.

Hittills har jag inte spenderat en endaste krona.
Citera
2008-01-03, 18:06
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Jag kommer nog lägga upp någon sorts odlingsdagbok.

Min löjliga setup kommer bli en byrå med volymen 60x40x40 invändigt klädd med ca 180w i lysrör och Le-lampor samt två datafläktar.

Eftersom odlingsutrymmet är så litet och knöggligt kommer detta projekt troligen resultera i växtrikets svar på "bonsai kitten".

...Om ni förstår vad jag menar...

doh svara utan att läsa men veggar du i typ 2 veckor och sen blommar går det väl kanske? vet dock inte hur bra en PP eller WW eller mazar skulle bli under detdära ljuset
Citera
2008-01-03, 18:13
Medlem
piratkaptens avatar
Är det på tok för klent?
Citera
2008-01-03, 18:15
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Är det på tok för klent?

Dom kanske överlever men det är jävligt litet.. om du veggar i typ 2 veckor och sen blommar och skördar ganska tidigt kanske det går

Edit: Skulle inte räkna med några superbuds dock.
Citera
2008-01-03, 18:21
Medlem
piratkaptens avatar
Åh, din glädjedödare, då får jag väl fixa fler lampor.

Förhoppningsvis kan jag lägga vantarna på ytterligare tre-fyra lysrörsarmaturer på 18 w styck imorgon...

....Jag tänker lyckas!
Citera
2008-01-03, 18:44
Medlem
smokiies avatar
Citat:
Åh, din glädjedödare, då får jag väl fixa fler lampor.

Förhoppningsvis kan jag lägga vantarna på ytterligare tre-fyra lysrörsarmaturer på 18 w styck imorgon...

....Jag tänker lyckas!

Hoppas du lyckas män ! men glöm inte lägga upp en odlingstråd alltid ball att läsa oavsett om det är en dyr setup eller lite billigare
Citera
2008-01-03, 21:59
Medlem
Nejtack sittners avatar
Har hört att om man vattnar vissa orkidéer med karamellfärgat vatten (eller liknande) så får blommorna olika färger beroende på karamellfärgen. Stämmer detta eller är det bara nån myt? Ifall det stämmer skulle detta fungera med cannabis? Skulle ju vart fett med turkosa buds . har läst om det en aning på swecan, men dom verkar inte komma fram till något vettigt.

det skall tydligen inte gå att vattna dom med karamellfärg då rötterna inte tar upp färgämnena, men vad tror folk om att snitta en gren med bud och låta suga i sig karamellfärg innan man torkar dom? typ som man gör med tulpaner?
Citera
2008-01-04, 11:21
Medlem
B0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtack sittner
Har hört att om man vattnar vissa orkidéer med karamellfärgat vatten (eller liknande) så får blommorna olika färger beroende på karamellfärgen. Stämmer detta eller är det bara nån myt? Ifall det stämmer skulle detta fungera med cannabis? Skulle ju vart fett med turkosa buds . har läst om det en aning på swecan, men dom verkar inte komma fram till något vettigt.

det skall tydligen inte gå att vattna dom med karamellfärg då rötterna inte tar upp färgämnena, men vad tror folk om att snitta en gren med bud och låta suga i sig karamellfärg innan man torkar dom? typ som man gör med tulpaner?

Just med karamellfärg har jag inte den blekaste men min mormor har ganska gröna fingrar och håller mycket på med växter (dock tråkiga växter i sin trädgård) men hon brukar få fram massa olika färger av samma frösort vet inte ifall hon vattnar med färgämne eller ifall man kan frammana oliak färger beroende på skötsel. jag är grovt tveksam på om det går att färga "naturligt" buds men du får la färga dem när dem har torkat istället
Citera
2008-01-04, 19:05
Bannlyst
Cannabis börjar inte att blomma förens den är mogen. Ska du ha en sådan setup odla en AF planta som håller sig liten... Att man blommar direkt är absolut inga garantier att plantan håller sig liten
Citera
2008-01-04, 23:33
Medlem
The Legacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtack sittner

Kan du posta? Låter intressant

edit: posta länken
Citera
2008-01-05, 22:52
Medlem
smokiies avatar
Stämmer det verkligen att vit målarfärg reflekterar bäst? varför köper folk som redan har vita garderober mylar osv då?
Citera
2008-01-05, 23:00
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokiie
Stämmer det verkligen att vit målarfärg reflekterar bäst? varför köper folk som redan har vita garderober mylar osv då?

Mylar skall väl reflektera 99% ljus vad jag vet. Så jag tror det är lite sämre med vit vägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in