2007-12-30, 14:44
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
jag vet vad en le-lampa kostar och jag har lite pengar (kan köpa en le lampa (man Måste väll inte ha en "reflektor"?) och reflektorn skiter jag i) det är inte bara det utan, hps lampor kan man väll inte ha så nära plantorna, när dom har växt lite så kommer dom iallafall vara mindre än 20 cm ifrån lampan.
Jag har nästan bestämt mig för att köpa en le-lampa (har kollat lite på några sidor) så det jag undrar är som sagt om klimatet kommer att ändras om man har ett element så nära plantorna (t.ex. luftfuktigheten), kommer det de?

Tänkte bara tipsa dig om en sak.
Nej, givetvis så "måste" du inte ha någo reflektor men då går ju en del av ljuset förjäves. Då är det ju bättre om du utnyttjar det med och får en bättre skörd
En reflektor kan du ju bygga själv också, det är bara att ta några vanliga aluminiumburkar (läsk/öl-burkar) och klipp upp dem och sätt ihop till en lämplig storlek så att den sedan reflekterar ner det ljus som annanr bara skulle lysa uppåt.
Visst det är kanske inte någon PRO-reflektor men det är ju bättre än inget alls =)
Citera
2007-12-30, 14:46
Medlem
piratkaptens avatar
Så pass, jag som trodde det var helt dödsdömt.

Av någon anledning gillar jag inte lowryder riktigt. (vet ej varför)
Helst av allt skulle jag vilja köra en nerbunden Arjans Ultra Haze #2. Är detta möjligt måntro?
Citera
2007-12-30, 14:57
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Så pass, jag som trodde det var helt dödsdömt.

Av någon anledning gillar jag inte lowryder riktigt. (vet ej varför)
Helst av allt skulle jag vilja köra en nerbunden Arjans Ultra Haze #2. Är detta möjligt måntro?

Hmm, detta kna jag nog inte ritkgit svara på då jag inte vet hur den plantan ser ut. Men simpelt sagt så, ju större växt ju mer ljus vill den ha.
Citera
2008-01-02, 21:36
Medlem
piratkaptens avatar
Nu sitter jag här och är fast besluten att jag vill börja min mesiga odling snarast möjligt.
Eftersom jag har ett väldigt litet odlingsutrymme och är allmänt töntig tänker jag köpa ett endaste frö.

Vad tycker ni?

White widdow, Powerplant eller Mazar?

Alla är femmade.
Citera
2008-01-02, 21:45
Bannlyst
Citat:
Nu sitter jag här och är fast besluten att jag vill börja min mesiga odling snarast möjligt.
Eftersom jag har ett väldigt litet odlingsutrymme och är allmänt töntig tänker jag köpa ett endaste frö.

Vad tycker ni?

Alla är femmade.
White widdow skulle väl kunna lämpa sig bäst av dom 3 om du har litet utrymme att odla i. Eller du skulle ju iofs kunna få alla dom tre att bli små utan problem. Typ vegga dom i en vecka eller så, så sjukt jobbigt med beslutsångest.
Men jag hade nog kört på WW!
Citera
2008-01-02, 21:53
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
White widdow skulle väl kunna lämpa sig bäst av dom 3 om du har litet utrymme att odla i. Eller du skulle ju iofs kunna få alla dom tre att bli små utan problem. Typ vegga dom i en vecka eller så, så sjukt jobbigt med beslutsångest.
Men jag hade nog kört på WW!

Hahaha... Ja, en förjävlig beslutsångest samtidigt som man vill få iväg beställningen så fort som möjligt.

WW sägs ju vara bra allround, men jag skulle även gärna odla en sativa (pp) och en indica(mazar) för att jämföra dem med varandra.
Citera
2008-01-02, 22:03
Medlem
Superganjas avatar
Citat:

Vad tycker ni?

Alla är femmade.

Tips är väl att du kan ju ha oturen att få ett frö som inte groddar. Man ska väl räkna med att 8 av 10 frön groddar eller så. Sen så är det ju 50/50 risk här att det blir en hane. Sen finns det en viss risk att även om den groddar och så, så växer den inte alls så mycket som den borde.
Läste en bra "uträkning" på det här förut men har inte en aning om vart, troligen på FB. Där blev slutsattsen i alla fall att det var typ 3-4st av 10st frön som blev honor som mådde bra. (Det var typ att först så groddar bara 8 av 10, sen så är det 2 av 8 som inte växer som de ska och då är det 6st kvar och 50% "blir" hanar. Detta är ju dock bara teoretiskt).

EDIT:
Hm, smart jag är då, de var ju femmade så hanar blir det inte. men fortfarande så är det ju enligt "hans" (den som nu skrev den där uträkningen) 40% risk att det inte blir något och 60% att det kommer bli bra.

Men lycka till i alla fall
Citera
2008-01-02, 22:44
Medlem
piratkaptens avatar
Det blev en femmad ww.
Citera
2008-01-03, 01:13
Medlem
Midnights avatar
felpost
Citera
2008-01-03, 02:26
Bannlyst
Citat:
Det blev en femmad ww.
Ska bli spännande. Vad ska du köra med för setup? Kommer du att lägga upp bilder på odlingen här sen?
Citera
2008-01-03, 06:28
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Det blev en femmad ww.

Vore kul med en odlingsdagbok
Citera
2008-01-03, 16:05
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
Vore kul med en odlingsdagbok

Jaa, Piratkapten, sånt är alltid kul att följa samt att man kan komma på egna ideér och så så det är lärorikt också.
Får hoppas att du lägger upp en tråd om det sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in