2007-09-22, 12:59
Medlem
planta som har varit inne sen ute sen inne igen

så ligger det till en polare la i ett frö i kruka mest på skoj i våras och efter ett par veckor kom det upp en liten rackare, sen efter ett par veckori fönstret så fick den komma ut vilket resulterad i att den med nöd och näppa klarade sig, men sen tre veckor tillbaka så har den stått in en fin inomhusodling med 600whps rätt temp, luftfuktighet osv.
och har tagit sig riktigt bra och ska sättas i blom om en vecka.
tror ni att denna planta kommer bli speciellt potent eftersom veg tiden har varit så lång den kom ju upp maj och kommer skördas i december, jag tror att det WW.
det Känns som den kommer vara dryg eller är det nåt jag bara hoppas på?

för mig är den här plantan "the one"
Citera
2007-09-22, 17:21
Medlem
pebs avatar
Potensen lär ju vara densamma men den borde vara större eftersom den veggats så lång tid så blir nog en del röka
Citera
2007-09-23, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Okej, Jag hittade ebn skum planta. Ser exakt ut som cannabis men den har typ lila stam och grenar?

Är det cannabis? Aldrig hört om att bara stjälken är lila men bladen är normal gröna.
Vart hittade du den?
Citera
2007-09-23, 15:51
Medlem
Groutsides avatar
Driva datorfläkten

Det är inget olagligt jag ska odla men ni har ju säkert koll :
Det gäller datorfläkten. Det står DC 12V 0,11 A på det. Går den att driva med en mobilladdare? På den står 4,9 V DC , sen ett sträck med prickar under och 450 mA, alltså 0,45A. Gå fläkten saktare än det är tänkt gör det inte så mkt, bara den inte brinner.. Tacksam för svar.
(sökte. resultat: du behöver en datoraggregat. men den lär dra hur mkt ström som helst och det är mina blommor knappast värda)
Citera
2007-09-23, 17:06
Medlem
Groutsides avatar
Där var det..
Citera
2007-09-23, 18:35
Medlem
joensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groutside
Där var det..

du hittade rätt svar att det inte går något vidare.
Citera
2007-09-23, 18:53
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
(sökte. resultat: du behöver en datoraggregat. men den lär dra hur mkt ström som helst och det är mina blommor knappast värda)
Nu är de väl snarare så att ett nätaggregat på 350W kan leverera så mycket om de krävs? De drar knappast 350W konstant om du bara har en fläkt tillkopplad.
Citera
2007-09-23, 19:01
Medlem
Groutsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joensa
du hittade rätt svar att det inte går något vidare.
Kopplade in nu enligt guiden på Swecan med en annan mobilladdare och det fungerar fint, den snurrar sakta men helt ok .

Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Nu är de väl snarare så att ett nätaggregat på 350W kan leverera så mycket om de krävs? De drar knappast 350W konstant om du bara har en fläkt tillkopplad.

Ah, är de så smarta? Vad bra, då är det ingen fara. Nu jag jag redan haft sönder kontakten men det går att fixa .
Citera
2007-09-24, 03:29
Medlem
emriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Okej, Jag hittade ebn skum planta. Ser exakt ut som cannabis men den har typ lila stam och grenar?

Är det cannabis? Aldrig hört om att bara stjälken är lila men bladen är normal gröna.

det är väl någon purple-stain
lila och mycket vackra.
Citera
2007-09-24, 10:16
Medlem
joensas avatar
Citat:
Kopplade in nu enligt guiden på Swecan med en annan mobilladdare och det fungerar fint, den snurrar sakta men helt ok .
.

det måste vara bra sakta. de brukar ligga där du sa, vad var din,... 4.7? det är mycket mindre. så det måste gå sakta.

det finns billiga saker du kan köpa på clas, där du kan ställa in från 1.5*(tror jag) till 15. inte helt säker. men du förstår hur jag menar.
det är en sådan sak som du kan ändra volten på.

det hade nog varit bra i ditt fall. kostar kanske 150, men då har du så du kan ändra hastighet.

men om det duger så är det bara att gratulera.
Citera
2007-09-24, 20:13
Medlem
matssons avatar
FAQ, Länklista och Noobfrågor [Cannabis]

tja skriver med en kompis användare.. iaf ja har funderat på en typisk noob grej ett tag och har kollat omkring forumet också .. iaf jag hittar inge svar på frågan som lyder ; e cb och grönt samma sak? om inte hur gör man då för att framställa grönt när man odlar? .. om nån inte fattar va ja menar så skriv gärna endå så ska ja försöka ställa frågan bättre..
Citera
2007-09-24, 20:48
Medlem
olofssonps avatar
Sätta ett frö i krukväxt

Hej där kära Flashbackare! En vän till mig erbjöd mig massa Bubble frön för ett par veckor sen, eftersom att jag inte direkt har tänkt att odla något själv så tänkte jag att jag bara tar ett jämt för skojs skull.

I brist på annat att göra, så satte jag det i en relativt stor krukväxt (Palm) här i min lägenhet, tänkte att det kunde vara kul att se ifall det skulle komma upp något litet, eftersom att det trots allt växer som ett ogräs.

Men vad tror ni, odlarexperter? Kan det kanske komma upp någon söt liten växt där? Eller lär jag vänta förgäves?

Detta är bara på kul och inte alls seriös ifall någon undrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in