2007-09-24, 21:11
Medlem
D3ans avatar
ja ställ om frågan och du behöver inte tycka den är så pinsam så att du måste säga att de är en polare som skriver
Citera
2007-09-24, 21:38
Medlem
Bangar_intes avatar
Borde skrivit frågan i noobtråden.
Men cb eller cannabis är både grönt och brunt. Grönt är blommorna från plantan, eller buds som det kallas. Det behöver man inte framställa, utan torkning är det enda som behövs. Brunt eller Hasch som det heter, är olika växdelar pressade så oljan kommer ut och gör det hela kletigt och brunt.
Lite basic fakta bara
Citera
2007-09-24, 22:31
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Borde skrivit frågan i noobtråden.
Men cb eller cannabis är både grönt och brunt. Grönt är blommorna från plantan, eller buds som det kallas. Det behöver man inte framställa, utan torkning är det enda som behövs. Brunt eller Hasch som det heter, är olika växdelar pressade så oljan kommer ut och gör det hela kletigt och brunt.
Lite basic fakta bara

Simpelt och bra förklarat dock så glömde du en sak, själva CBn.

CB som då är Cannabis, är hela plantat, det kallas även hampa.
Av cannabis kan du ta vissa delar(budsen) och toka så har du "grönt" eller marijuana. An andra delar så som bladen, alternativt även budsen så kan man genom ett antal olika processer framställa "brunt" även kallat hash.
Citera
2007-09-24, 22:57
Medlem
Superganjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofssonp
Hej där kära Flashbackare! En vän till mig erbjöd mig massa Bubble frön för ett par veckor sen, eftersom att jag inte direkt har tänkt att odla något själv så tänkte jag att jag bara tar ett jämt för skojs skull.

I brist på annat att göra, så satte jag det i en relativt stor krukväxt (Palm) här i min lägenhet, tänkte att det kunde vara kul att se ifall det skulle komma upp något litet, eftersom att det trots allt växer som ett ogräs.

Men vad tror ni, odlarexperter? Kan det kanske komma upp någon söt liten växt där? Eller lär jag vänta förgäves?

Detta är bara på kul och inte alls seriös ifall någon undrar

Så mycket att ta upp men lite snabbt så brukar man förgrodda först, och när fröet (om, inte alltid som det lyckas, men oftast)har fått en grodd så brukar man plantera det i jord. Mer om detta finns i odlings-guider.

Jag är ingen expert men jag kan ju tänka migatt dne inte skulle komma upp för att den kanskeinte får tillräckligt med vatten, det finns ingen näring till den och massa andra anledningar. Bäst är ju att ha den i en egen kruka.

EDIT: woow, jag tyckte att jag svarade i en helt egen tråd, inte i stora noot tråden. fattar ingenting nu *förvirrad*

EDIT 2: aah, nu blir jag bara mer förvirrad när jag ser 2st inlägg av mig ligga i samma tråd men de handlar om helt olika saker, vad är det osm spökar på FB? eller är det bara jag som är trött och satans förkyld och borde sova?
Citera
2007-09-24, 23:10
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofssonp
Hej där kära Flashbackare! En vän till mig erbjöd mig massa Bubble frön för ett par veckor sen, eftersom att jag inte direkt har tänkt att odla något själv så tänkte jag att jag bara tar ett jämt för skojs skull.

I brist på annat att göra, så satte jag det i en relativt stor krukväxt (Palm) här i min lägenhet, tänkte att det kunde vara kul att se ifall det skulle komma upp något litet, eftersom att det trots allt växer som ett ogräs.

Men vad tror ni, odlarexperter? Kan det kanske komma upp någon söt liten växt där? Eller lär jag vänta förgäves?

Detta är bara på kul och inte alls seriös ifall någon undrar

Flyttade ditt inlägg till n00btråden. Jag har testat att göra så en gång och nog kom det upp- dock hade jag ingen fläkt eller ljuskälla så den drogs ju uppåt mot ljuset och blev inte stark nog, men gjorde det mer på skoj.

Se bifogade bilder. Ska du göra det så ha en lampa nära den samt en fläkt för att stärka stjälken...du ser ju hur de blir annars.
Citera
2007-09-24, 23:20
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
tja skriver med en kompis användare.. iaf ja har funderat på en typisk noob grej ett tag och har kollat omkring forumet också .. iaf jag hittar inge svar på frågan som lyder ; e cb och grönt samma sak? om inte hur gör man då för att framställa grönt när man odlar? .. om nån inte fattar va ja menar så skriv gärna endå så ska ja försöka ställa frågan bättre..

Ditt inlägg också sammanfogat hit.

/Mod
Citera
2007-09-24, 23:35
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ditt inlägg också sammanfogat hit.

/Mod

Edit: Råkade klistra av tråden fixat nu.
Citera
2007-09-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Okej, Jag hittade ebn skum planta. Ser exakt ut som cannabis men den har typ lila stam och grenar?

Är det cannabis? Aldrig hört om att bara stjälken är lila men bladen är normal gröna.
¨
Jo, det händer att stjälkarna blir lila eller röda. Det är förmodligen cannabis om det set ut som cannabis. Har du en bild?
Citera
2007-09-26, 12:40
Bannlyst
Vad händer om det är hög luftfuktighet i utrymmet där man odlar sin cannabis?
Citera
2007-09-26, 17:30
Medlem
joensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris

det som händer, eller kan hända är att dina buds möglar när den blommar.

när den är i vegg ska det vara väldigt hög fuktighet.
Citera
2007-09-26, 18:14
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Svårt att få för hög. Mögel är nog de enda jag skulle kunna tänka mig. Tala gärna om hur du lyckats få så hög luftfuktighet om nu nu skulle få de att mögla.
Citera
2007-09-26, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Svårt att få för hög. Mögel är nog de enda jag skulle kunna tänka mig. Tala gärna om hur du lyckats få så hög luftfuktighet om nu nu skulle få de att mögla.

Har en lämplig och stor garderob i badrummet, men om luftfuktigheten förstör plantan är det inget alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in