2007-09-24, 22:29
Medlem
Hej!

Jag har ett väldigt jobbigt problem. Nu vänder jag mig till er fbare och hoppas att ni kan hjälpa mig att lösa detta!

Det kommer upp en ruta som ser ut såhär http://img126.imageshack.us/my.php?i...aaaaaaahs3.jpg trycker jag på "Nej, inte just nu. Påminn mig senare" så kommer rutan upp senare, trycker jag på "Nej tack, påminn mig inte senare" så kommer rutan upp senare ändå, trycker jag på ja så kommer den här rutan upp: http://img465.imageshack.us/my.php?i...aaaaaaavs6.jpg jag klickar på "Starta" så kommer den här rutan upp: http://img74.imageshack.us/my.php?image=aaaadf5.jpg jag har klickat överallt och sedan på "Avsluta", efter ett tag så kommer samma ruta upp igen.

Så.. Hur gör jag får att få bort den? Jag har avslutat alla processer i aktivitetshanteraren som heter något med "HP", samma ruta kommer upp igen. Jag har kollat runt i kontrollpanelen men hittar ingen lösning.

Jag har en laptop, HP som jag haft i ett halvår snart. Windows Vista är operativsystemet.

Tack på förhand.
Citera
2007-09-24, 23:04
Medlem
Jasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunnanOMoroten
Hej!

Jag har ett väldigt jobbigt problem. Nu vänder jag mig till er fbare och hoppas att ni kan hjälpa mig att lösa detta!

Det kommer upp en ruta som ser ut såhär http://img126.imageshack.us/my.php?i...aaaaaaahs3.jpg trycker jag på "Nej, inte just nu. Påminn mig senare" så kommer rutan upp senare, trycker jag på "Nej tack, påminn mig inte senare" så kommer rutan upp senare ändå, trycker jag på ja så kommer den här rutan upp: http://img465.imageshack.us/my.php?i...aaaaaaavs6.jpg jag klickar på "Starta" så kommer den här rutan upp: http://img74.imageshack.us/my.php?image=aaaadf5.jpg jag har klickat överallt och sedan på "Avsluta", efter ett tag så kommer samma ruta upp igen.

Så.. Hur gör jag får att få bort den? Jag har avslutat alla processer i aktivitetshanteraren som heter något med "HP", samma ruta kommer upp igen. Jag har kollat runt i kontrollpanelen men hittar ingen lösning.

Jag har en laptop, HP som jag haft i ett halvår snart. Windows Vista är operativsystemet.

Tack på förhand.

Finns flera alternativ. Dock så är jag inte så insatt i Vista, men jag förmodar att fungerar på samma sätt som XP.

Prova med att gå till: Start och sen kör. I rutan som dyker upp, så skriver du msconfig och trycker sen på enter. Då bör du ha fått fram systemkonfiguration el något liknande. Kolla efter en flik som heter autostart. klicka på den och du bör få fram en lista på vilka program som startas.

I spalten längst till vänster så har du ju vilka program som saknas och i spalten i mitten så ser du i vilken mapp programmet finns. Där bör du kunna se vilka program tillhör HP och prova med att bocka av dom o starta om burken o se vilket av dom som är skyldiga till detta. Det gäller att prova sig fram och hitta det rätta programmet som orsakar detta(Trial and Error).

Ett annat alternativ är att det sitter något i registret. Kolla i "mappen" run eller RunOnce i registret och se om det finns där och om du kan ta bort nyckeln. O.B.S: Är du osäker på att gå o rota i registret så låt någon annan som kan göra det.

Det tredje alternativet är att det kan ligga något i Schemalagda aktiviteter, den bör du hitta i kontrollpanelen.

Finns det inget av dessa som hjälper. Ring HP Supporten.
Citera
2007-09-24, 23:15
Medlem
Tack så hemskt mycket för ett bra svar Jaso!
Citera
2007-09-25, 09:38
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Finns två altenativ att plocka bort denna, Det ena är under Schemaläggaren, och nåt med online services, det andra är att vandra in på C:/program/hewllet packard/ och där borde finnas en mapp som heter SDP, ändra namnet på denna map i den ska programmet som poppar upp finnas.
Citera
2007-09-25, 15:17
Medlem
Okej. Det Jaso sa verkade inte fungera

Vart finns schemaläggaren? Hittar ingen sån.

Ska jag bara byta namn på mappen som heter SDP till vad som helst eller menar du nån mapp som är där i som jag ska ändra namn på? Jag har iaf försökt med att byta namn på SDP men det går inte för det är något program som använder mappen, har provat att avsluta alla program som kan tänkas använda mappen men går ändå inte.

Tack på förhand.
Citera
2007-09-25, 15:32
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Okej. Det Jaso sa verkade inte fungera

Vart finns schemaläggaren? Hittar ingen sån.

Ska jag bara byta namn på mappen som heter SDP till vad som helst eller menar du nån mapp som är där i som jag ska ändra namn på? Jag har iaf försökt med att byta namn på SDP men det går inte för det är något program som använder mappen, har provat att avsluta alla program som kan tänkas använda mappen men går ändå inte.

Tack på förhand.

Starta om datorn bara så ska du kunna ändra namn.

Schemaläggaren hittar du ganska enkelt, In på startknappen i sök så skriver du schema. Då borde den komma fram.
Tryck sedan på Bibliotek för schemaläggaren, Kolla i mitten av av denna ruta, så borde det finnas en mindre ruta med aktiviteter, Borde finnas några stycken men en ska heta live,online något sådant, Tryck på den för att sedan trycka "Ta bort" i nedre höger hörn.

Funkar inte det, Gå till altenativ 2 att ändra namn på mappen.

Då borde det fungera, Ge gjärna feedback om det gjorde det.
Citera
2007-09-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Starta om datorn bara så ska du kunna ändra namn.

Schemaläggaren hittar du ganska enkelt, In på startknappen i sök så skriver du schema. Då borde den komma fram.
Tryck sedan på Bibliotek för schemaläggaren, Kolla i mitten av av denna ruta, så borde det finnas en mindre ruta med aktiviteter, Borde finnas några stycken men en ska heta live,online något sådant, Tryck på den för att sedan trycka "Ta bort" i nedre höger hörn.

Funkar inte det, Gå till altenativ 2 att ändra namn på mappen.

Då borde det fungera, Ge gjärna feedback om det gjorde det.

Schemaläggaren hittade jag på det sättet du sa precis innan jag kollade på vad du svarat. Rutan verkar vara borta nu. Jag vet inte hur jag gjorde för att få bort den men jag var i schemaläggaren och klickade runt på aktiviteter, hittade nått som hette InternetServiceOffers och tryckte på den sen försvann rutan och har inte kommit tillbaka än.

Tack för alla bra svar!
Citera
2007-09-26, 10:35
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Schemaläggaren hittade jag på det sättet du sa precis innan jag kollade på vad du svarat. Rutan verkar vara borta nu. Jag vet inte hur jag gjorde för att få bort den men jag var i schemaläggaren och klickade runt på aktiviteter, hittade nått som hette InternetServiceOffers och tryckte på den sen försvann rutan och har inte kommit tillbaka än.

Tack för alla bra svar!

Det var den rutan.
Citera
2007-09-27, 17:46
Medlem
päpplets avatar
haha. Har också en laptop från hp. Den rutan som du visade en bild på har jag fått bort efter att ha skickat reginformation ca 20 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in