2007-11-01, 19:20
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Men så TUFF du är då, lille hårdrockare. Liksom bara SKROTAR kärringarna på Familjeliv. Värsta Chuck Norris, liksom.

Problemet är att du är white trash. White trash kan inte skilja på en värdelös burgare från McDonalds och en vällagad, hemgjord burgare. Kan man inte det är det GIVETVIS värdelöst att laga egen. Men nej, lille hårdrockare, att DU är värdelös på att laga mat betyder INTE att alla är det. Vanligt folk brukar bli kapabla att inse sådant redan innan de börjar skolan.
Haha verkar som en stött 12-åring letat sig in flashback
Om nån moderator läser detta så kan dem väl passa på att banna Minderbinder troligtvis inte ens slutat lågstdiet..
Citera
2007-11-01, 19:44
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Om nån moderator läser detta så kan dem väl passa på att banna Minderbinder troligtvis inte ens slutat lågstdiet..

Säger mannen som bara skriver trams/chatt-inlägg som aldrig är längre än två meningar och inte kan skilja på "de" och "dem". Typisk inlägg: http://www.flashback.org/showpost.p...38&postcount=7

Så nej, du är knappast i position att uttala dig om andras existensberättigande på Flashback.
Citera
2007-11-02, 01:52
Medlem
Doxologys avatar
Jag undrar egentligen vad det är för pizzerior ni har i er omgivning? Förvisso har jag varit i en del städer där pizzan smakar skit. Men där jag bor har vi enormt goda kebabpizzor utan 2 liter flott, det finns ingen som lagar en sådan hemma kan jag lova.

De mest miserabla människorna i denna tråden är ju ändå ni som får det att låta som om pizza och hamburgare är någon form av gourmetmat bara man tillagar det hemma. Jag har flera gånger tillagat dessa maträtter hemma såsom det har beskrivits tidigare i tråden men att detta skulle vara någon meriterande egenskap som kock är mycket löjeväckande, skvallrar om erat patetiskt uppblåsta matsnobberi utan verklighetsförankring.

Visst kan det vara trevligt att göra en egen lövtunn pizza men inte är de i klass med en riktigt god hämtpizza, isåfall bor ni i fel ände av landet eller lyckats hamna i en stad som inte är särskilt framgångsrik inom detta område. Snabbmat är alltid snabbmat, har man bra ställen i staden så slår inget detta.
Citera
2007-11-02, 10:45
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
Säger mannen som bara skriver trams/chatt-inlägg som aldrig är längre än två meningar och inte kan skilja på "de" och "dem". Typisk inlägg: http://www.flashback.org/showpost.p...38&postcount=7

Så nej, du är knappast i position att uttala dig om andras existensberättigande på Flashback.
Haha! Varför skulle jag skriva ett längre inlägg om "Pite-pizzan" när det inte fanns mer att skriva och att skriva "de" istället för "dem" visar väl enbart att jag skriver på ett avslappnat sätt utan egentliga stavfel eftersom "de" utalas "de" men stavas "dem" vilket många inte tänker på när man sitter på ett internetforum en torsdag kväll med en bira i handen, Men vad fan vet jag?
Citera
2007-11-02, 17:34
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Jag undrar egentligen vad det är för pizzerior ni har i er omgivning? Förvisso har jag varit i en del städer där pizzan smakar skit. Men där jag bor har vi enormt goda kebabpizzor utan 2 liter flott, det finns ingen som lagar en sådan hemma kan jag lova.

De mest miserabla människorna i denna tråden är ju ändå ni som får det att låta som om pizza och hamburgare är någon form av gourmetmat bara man tillagar det hemma. Jag har flera gånger tillagat dessa maträtter hemma såsom det har beskrivits tidigare i tråden men att detta skulle vara någon meriterande egenskap som kock är mycket löjeväckande, skvallrar om erat patetiskt uppblåsta matsnobberi utan verklighetsförankring.

Visst kan det vara trevligt att göra en egen lövtunn pizza men inte är de i klass med en riktigt god hämtpizza, isåfall bor ni i fel ände av landet eller lyckats hamna i en stad som inte är särskilt framgångsrik inom detta område. Snabbmat är alltid snabbmat, har man bra ställen i staden så slår inget detta.

Det enda som en hämtpizzeria har bättre än jag är ugnen så varför skulle inte smaken bli bättre om jag gör det själv?
Citera
2007-11-02, 18:03
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Jag lägger mig inte i pizza-diskutionen utan vill bara vända lite på TS's rubrik. Jag säger istället "varför beställa något man kan laga hemma?". Går jag ut och äter så beställer jag aldrig något sådant som jag skulle kunna svänga ihop själv utan beställer något lite mer annorlunda och tja, komplicerat.
Citera
2007-11-02, 18:42
Medlem
Schrails avatar
Håller med dig ovanför detta inlägg, tycker att t.ex. Pizza och kebab är maträtter som ska avnjutas på en sjabbig turkpizzeria ingen annanstans. Dock skulle jag aldrig få för mig att käka en köttfärssås och pasta på restaurang, dock skulle det vara kul att smaka orginalet om man någon gång besökte Italien.
Hamburgare tycker jag är gränsfall för att äta eller icke äta ute. Tycker att det kan vara gott att kombinera en egen burgare med rödlök, isbergssallad,tomat och avakado, samtidigt kan det vara gott att käka ett skrovmål med cheddarost och den där hamburgerdressingen som inte finns i butik. Klandrar ingen som köper sin burgare ute och tycker det inte är konstigt att man gör den hemma i teflon pannan.
Citera
2007-11-03, 09:20
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Köper färdig på tub. Coop City och ICA Maxi har underbar bernaisesås. Bara att spruta på.

Har testat dom där. Tycker dom är så djävla sura i smaken. Som bearnaisen på pizzerior typ.
Citera
2007-11-06, 16:16
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Citat:
Har testat dom där. Tycker dom är så djävla sura i smaken. Som bearnaisen på pizzerior typ.
Jag känner inte till något annat så jag har inget att jämföra med.
Citera
2007-11-06, 17:09
Bannlyst
Citat:
Finns ju pulversåser GH.
Prova ett par olika, de är godare än tubisarna och enkla att laga.
Citera
2007-11-07, 14:08
Medlem
BRZMs avatar
Citat:

Som en annan sade: Testa pulverpåsarna. Jag kan rekommendera den kryddiga varianten som finns i Blå Bands sortiment!
Citera
2007-11-07, 20:31
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail

Han får väl säga sin åsikt? Jag håller med honom. Jag håller med Gammal Hårdrockare i många trådar han startat här på FB. Men här har han fel imo. Man kan göra egna hamburgare utan att det slutar i totalkaos och rutorna går sönder. Första gången kanske det kan vara svårt för vissa, men sen är det inte svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in