2007-10-30, 13:59
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Caine777:

Jo! Den ligger helt klart på min privata Tio-I-Topplista på god mat. Häll gärna på rikligt med bernaisessås efter gräddning i microugn. Himmelskt!

Hur tillagar Du bearnaisen då?
Citera
2007-10-30, 14:04
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Själv föredrar jag het pizza direkt från ugnen på lövtunn deg med riktiga råvaror.
Lövtunn deg är pretto. Bara för att de råkar göra så i Italien är det inte godare.
Citera
2007-10-30, 14:28
Moderator
Falukropps avatar
De gånger jag gör nåt jag vill beställa har det för det mesta att göra med experimentlusta, något som i de allra flesta fall leder att jag vid avsmakningen av resultatet konstaterar att yrkesmannen fortfarande kan bäst.

Den enda "beställa-hem-rätten" som kan bli bättre hemgjord är väl pizza. Sushi, hamburgare, thaimat, grillad kyckling, etc. är helt hopplösa att få till. Och då räknar jag mig väl som rätt bra på matlagning ändå, är på nivån att jag i alla fall brukar få komplimanger för det.
Citera
2007-10-30, 15:39
Medlem
SgtApones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
De gånger jag gör nåt jag vill beställa har det för det mesta att göra med experimentlusta, något som i de allra flesta fall leder att jag vid avsmakningen av resultatet konstaterar att yrkesmannen fortfarande kan bäst.

Den enda "beställa-hem-rätten" som kan bli bättre hemgjord är väl pizza. Sushi, hamburgare, thaimat, grillad kyckling, etc. är helt hopplösa att få till. Och då räknar jag mig väl som rätt bra på matlagning ändå, är på nivån att jag i alla fall brukar få komplimanger för det.
Jag måste säga emot dig här - ur mitt eget perspektiv.
Den enda gången jag beställer hem hellre än lagar själv är när jag är lat och inte orkar fixa och dona.

Jag kan inte minnas en enda gång då hämtmaten varit godare än mitt egna hemlagade..!!

Hämtmat är för latmaskar, smaklökshandikappade och matdyslektiker.
Citera
2007-10-30, 15:49
Medlem
Citat:
Tjyvas:

Ja. Varför inte? I mitt universum fungerar det så. Hur det fungerar i ditt skiter jag fullkomligt i.
du som har så oerhört ont av whitetrash, och gnäller så enormt på deras billiga icke cocacola, hur fan har du mage att sitta här o gnälla över att folk lagar genuin svensk husmanskost och uppmanar whitetrash kulturen med billys äckliga panpizzor till dina stizziga horungar?
Citera
2007-10-30, 17:52
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Fuzzyy:

Citat:
du som har så oerhört ont av whitetrash, och gnäller så enormt på deras billiga icke cocacola, hur fan har du mage att sitta här o gnälla över att folk lagar genuin svensk husmanskost och uppmanar whitetrash kulturen med billys äckliga panpizzor till dina stizziga horungar?

Därför att jag är halv-WT förstås!

BRZM

Citat:
Hur tillagar Du bearnaisen då?

Köper färdig på tub. Coop City och ICA Maxi har underbar bernaisesås. Bara att spruta på.
Citera
2007-10-30, 22:20
Bannlyst
jag tycker synd om dig GH att du är så katastrofalt dålig i köket och att du tror att alla andra är det också!.

Jävla fjant är du, bevisar det igen.

Citat:
Först så ska köttfärsen formas, ett jävla kladd. När man steker dem så ryker det blårök, det skvätter fett över hela spisen och naturligtvis så bränner man vid dem eftersom man även måste hacka löken under tiden som man steker dem. Som ju alla vet så är det omöjigt att göra två saker samtidigt, därför blir hamburgarna kolsvarta på ytan och råa inuti.

ryker blårök? vad eldar du med? Svavel? Har du ingen vanlig elspis som vi andra?
"Man" måste hacka lök under tiden "man" steker dom säger du. Vilka "man"? Du menar "du". Jag hackar löken innan jag börjar steka, så enkelt är det, har du inte tänkt på det?
Förresten finns det färdigplattade köttfärsbiffar på ICA/Coop, jättebra att steka och gott. Mycket bättre än hamburgersyltornas ihoppressade skosulor.

Citat:
Nu är det färdigt och ett berg av disk tornar upp sig. Tog inte mer än ca nittio minuter. Hade du gått bort till McDonalds och köpt dig en säck hamburgare istället så hade du både hunnit hyra ett par filmer, porrsurfat och tagit dig en runk vid datorn, rökt ett par cigg på balkongen och klämt flera stora feta pormaskar under samma tid.

nittio minuter? Har Du en ångspis? Och porrsurfa och ta en runk, det har Du väl tid till annars. Och gud vad mycket pormaskar Du måste ha, provat Clerasil?

Citat:
När du sitter vid TV:n och trycker i dig fullkomligt smaklösa hamburgare med bröd som har en förmåga att smula och falla i bitar över hela vardagsrumsmattan så börjar du fundera på hur gammal den där bernaisesåsen var som du hällde över hamburgarna? När köpte du den egentligen? Två veckor sedan? Två år sedan kanske? Så länge du kan minnas så har den där gula tuben legat i kylskåpsfacket.
En timma senare drabbas du av akut ränndreta och sprayar hela ditt badrum, inklusive duschkabinen med avföring.

"du"? Pratar du med mig? Jag tittar alltid på datummärkningen och har tuben stått öppnad för länge så slänger jag den. Tråkigt att du är så korkad så att du inte fattar att även du ska göra det. Förresten, tror du dina älskade kebabturkar har full koll på såserna och råvarorna i sina snabbmatshak? Dom är ju kungar på mat enligt dig. Alla små blattehak får fem stjärnor af Michelin och hygienen där är det ju naturligtvis aldrig brist på.
Självklart har förstås kebab-Kemal bättre matlagningskunskaper än alla svenska familjer. Men allra mest mongolid i köket är ju tydligen du

Citat:
Nu kanske du har lärt dig något. Nu kanske du lyssnar på Gammal Hårdrockare och tar åt dig av hans fina mattips som han är så snäll och delger dig

Det enda jag lärt mig är att du är cp på matlagning och -hantering. Och dom fina mattipsen vill jag inte ta åt mig. Men jag medger att du är så snäll som visar vilken pajas du är.
Citera
2007-10-31, 09:21
Medlem
SgtApones avatar
Heh, undrar om inte det var 2007 års bästa sågning..

Men döm inte för hårt, GH är trots allt en rolig kåsör...undrar hur mycket sanning det ligger i hans inlägg egentligen.
Citera
2007-10-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtApone
Heh, undrar om inte det var 2007 års bästa sågning..

Men döm inte för hårt, GH är trots allt en rolig kåsör...undrar hur mycket sanning det ligger i hans inlägg egentligen.
Det är ju alltmänt känt att han gillar att provocera , och folk tar åt sig i vanlig ordning.
Citera
2007-10-31, 14:24
Medlem
Hahaha, GH är underbar ibland, speciellt när kostympacket blir seriöst upprörda!
Citera
2007-11-01, 17:51
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Cnash:

Citat:
Det enda jag lärt mig är att du är cp på matlagning och -hantering.

Ja, absolut.
Utan att skryta så lyckades jag faktiskt med konststycket att bli avstängd från en AMU-kurs i matlagning en gång i tiden.
Jag skrattar än idag när jag tänker tillbaka på det. Jag hade verkligen inte där att göra. Synd bara att inte handläggaren på AF också fattade det.
Citera
2007-11-01, 18:01
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Lyckades till slut knäcka ett idiotfruntimmer borta på Familjeliv, hon satte mig på ignore.

Men så TUFF du är då, lille hårdrockare. Liksom bara SKROTAR kärringarna på Familjeliv. Värsta Chuck Norris, liksom.

Problemet är att du är white trash. White trash kan inte skilja på en värdelös burgare från McDonalds och en vällagad, hemgjord burgare. Kan man inte det är det GIVETVIS värdelöst att laga egen. Men nej, lille hårdrockare, att DU är värdelös på att laga mat betyder INTE att alla är det. Vanligt folk brukar bli kapabla att inse sådant redan innan de börjar skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in