2007-09-24, 18:43
Medlem
Vet någon vad de muggar som alltid används på collegefesterna på amerikanska filmer kallas? Eller går att få tag i? De är röda, med en vit insida.
Tacksam för svar
Citera
2007-09-24, 19:05
Medlem
Mountain Dews avatar
Vet inte vad de kallas, men det är väl sånadär vanliga som man köper i storpack i matbutikerna i USA. Kan vara bra att ha om man inte orkar diska
Citera
2007-09-24, 20:39
Medlem
Bruce Waynes avatar
Vete fasen om detta är en fråga som du bör ställa i Filmforumet.. det är ju inte köptips vi snackar om här... Flyttar över tråden till Mat och Dryck

Dom kallas för lite olika saker, "Party cups" eller "tumblers". Dom är inte alltid röda utanpå utan kan ha lite olika utseenden, fast jag gissar att det är en sån här du söker:
http://www.pactiv.com/Data/images/Hefty_EasyGrip.jpg

Föreslår att du letar på Dollar Store om du har en sån i din stad eller lågprisbutiker som har lite kitschiga prylar och grillgrejer.

/BW, mod i Film
Citera
2007-09-25, 00:23
Medlem
www.papperskedjan.se eller ja, procurator heter de om bara ett litet tag.
www.pac-production.se

Om de inte har så kan de nog leda dig på rätt väg. Om du inte vill ringa kan jag kolla på torsdag, skicka PM isf.
Citera
2007-09-25, 07:07
Medlem
groovyjaxxs avatar
har aldrig sett sådana muggar i sverige. bara dom klassiska vita små 2klunksmuggarna. sen ska de kanske tilläggas att jag inte direkt har letat efter några andra heller
Citera
2007-09-25, 08:00
Medlem
tetZIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain Dew
Vet inte vad de kallas, men det är väl sånadär vanliga som man köper i storpack i matbutikerna i USA. Kan vara bra att ha om man inte orkar diska
Vet inte varför jag svarar på detta men den röda typen från 50-talet kallas specifikt Dixie Cup. Vill du beställa autentiska är det väl bara att googla.
Citera
2011-09-28, 22:33
Medlem
cookizs avatar
såg bra ut fram tills att man kollade lite närmare, det ser ut som att det är den vanliga små muggarna som är vita i vanliga fall. Skall maila företaget och kolla hur stora dem är i verkligheten men om någon vet det innan mig så posta gärna
Citera
2011-09-29, 00:27
Medlem
Fantastiskt, tanken slår en då och då att dessa inte finns i butikerna och en fundering slår en över var man faktiskt kan finna dem. Yay!
Citera
2011-10-14, 12:13
Medlem
Hittat en hemsida som heter
www.redandblue.se
Fick den via ett ställe inne i stan i Stockholm (f12) dom hade dom hela sommarn!
Inte mycket till hemsida men jag mejlade dom och fick svar ganska snabbt att dom kunde skicka ut blå muggar, röda var förtillfället slut... Blåa?! Dom skulle få in fler snart sa dom!
1 vecka senare damp det ner ett rör med 100 röda muggar!
Collage-fest here we goo!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in