• 1
  • 2
2007-09-24, 23:27
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Den har moveonboots funktioner?! Och så sitter jag med det här stenåldersskiten, tack Rauz
Ja d.v.s att om det mot förmodan inte går att radera under drift så kan filen tas bort vid nästa uppstart. Fast jag har aldrig behövt använda den funktionen
Citera
2007-09-25, 00:06
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Bugg (feature?) i windows-komponenten shmedia.dll, vilken laddar info om filmen (upplösning, spellängd etc). Om filen är korrupt får man detta problem..

Lösning: tanka ner http://w1.581.telia.com/~u58107389/xp-avifix.zip, extrahera xp-avifix.inf, högerklick -> Install. Boota om windows eller starta om explorer.exe.

xp-avifix.inf hindrar enbart shmedia.dll från att laddas, får inga andra konsekvenser än att grejerna börjar funka som de skall
Tackar, har suttit med unlocket ett tag nu och det är rätt bra men är jobbigt i längden om man behöver flytta/byta namn på många avi filer.
Citera
2007-09-25, 00:26
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Tackar, har suttit med unlocket ett tag nu och det är rätt bra men är jobbigt i längden om man behöver flytta/byta namn på många avi filer.
Jag ska inte tjata men det går att köra UnLocker på flera filer på en gång
Citera
2007-09-25, 05:05
Medlem
Jag har kört med Process Explorer väldigt länge, det är många gånger bättre än Windows aktivitetshanterare.

Om man vet vilken fil det är problem med gör man följande:
Tryck Ctrl+F, skriv in namnet på filen.
Nu visas en lista i fönstret. Klicka på filnamnet.

I huvudfönstret blir en rad nu grå, med filnamnet.
Högerklicka på raden och välj "close handle"

Ibland används filen av fler processer, då gör man om proceduren.

Det här fungerar för mig varje gång en fil blir låst, oavsett om det är den välkända .avi buggen eller något annat.

Programmet är så väldigt trevligt så det är värt att installera hur som helst.
Citera
2007-09-25, 08:41
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Ja d.v.s att om det mot förmodan inte går att radera under drift så kan filen tas bort vid nästa uppstart. Fast jag har aldrig behövt använda den funktionen

du har aldrig varit med om att unlocker inte kunnat avhjälpa just dina problem men jag har varit med om det massor med gånger när man ska ta bort malware. unlocker är nämligen det första programmet man/användaren testar med.
programmet killbox som nämns i tråden har en funtion som heter delete file on reboot men inte heller det programmet hjälper mot vissa problem/filer
Citera
2007-09-25, 15:43
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du har aldrig varit med om att unlocker inte kunnat avhjälpa just dina problem men jag har varit med om det massor med gånger när man ska ta bort malware. unlocker är nämligen det första programmet man/användaren testar med.
programmet killbox som nämns i tråden har en funtion som heter delete file on reboot men inte heller det programmet hjälper mot vissa problem/filer
Nej mot malware har jag oftast använt ett anti-spywareprogram
UnLocker har som sagt delete file on reboot funktionen. Du kanske har använt en gammal version?
Kolla siten och jämför funktionerna själv, "ditt" Killbox finns listat där också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in