Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-24, 01:49
Medlem
Jag har ett problem med en fil. Det är ett videoklipp som när jag trycker på den så hakar hela datorn upp sig, cpu användningen blir 100%. Filen går dessutom inte att ta bort!Jag kan inte ens gå in i egenskaper på filen.Hur ska jag gå till väga?
Citera
2007-09-24, 01:56
Medlem
Rauzs avatar
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Installera, högerklicka på filen och välj Unlocker. Använder det dagligen.

Windows XP. Suxx.
Citera
2007-09-24, 01:59
Medlem
Jag provade något som hette killbox och det funkade. Tack ändå
Citera
2007-09-24, 02:13
Medlem
gadzooxs avatar
Bugg (feature?) i windows-komponenten shmedia.dll, vilken laddar info om filmen (upplösning, spellängd etc). Om filen är korrupt får man detta problem..

Lösning: tanka ner http://w1.581.telia.com/~u58107389/xp-avifix.zip, extrahera xp-avifix.inf, högerklick -> Install. Boota om windows eller starta om explorer.exe.

xp-avifix.inf hindrar enbart shmedia.dll från att laddas, får inga andra konsekvenser än att grejerna börjar funka som de skall
Citera
2007-09-24, 10:10
Medlem
antonftws avatar
Googla på move on boot, så finns det ett program som löser detta utmärkt
Citera
2007-09-24, 17:30
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Googla på move on boot, så finns det ett program som löser detta utmärkt
UnLocker som jag tipsade om är bättre eftersom det tar bort filen direkt istället för efter omstart.
Citera
2007-09-24, 17:35
Medlem
Spectacolors avatar
Jag har haft samma problem, för mig löste det sig att starta om datorn och så dra ut lan-kabeln när datorn är avstängd. sen var det bara ta bort den utan problem. kanske inte är samma problem men det är min lösning iaf
Citera
2007-09-24, 21:08
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
UnLocker som jag tipsade om är bättre eftersom det tar bort filen direkt istället för efter omstart.

unlocker kan inte ta bort alla filer
Citera
2007-09-24, 21:09
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
Move on boot fixar biffen
Citera
2007-09-24, 21:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
XP-Avifix är bättre eftersom problemet aldrig mer inträffar. XP förhandsgranskar inte längre filmerna, och filerna blir aldrig mer låsta. Plus att man slipper ha ännu ett program liggandes.
Citera
2007-09-24, 22:08
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
Jodå. Den har MoveOnBoots funktion att ta bort filer vid uppstart också.

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
XP-Avifix är bättre eftersom problemet aldrig mer inträffar. XP förhandsgranskar inte längre filmerna, och filerna blir aldrig mer låsta. Plus att man slipper ha ännu ett program liggandes.
Gäller bara film, XP har problem med att processer vägrar släppa taget på andra sorters filer också.
Citera
2007-09-24, 23:24
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Jodå. Den har MoveOnBoots funktion att ta bort filer vid uppstart också.

Gäller bara film, XP har problem med att processer vägrar släppa taget på andra sorters filer också.
Den har moveonboots funktioner?! Och så sitter jag med det här stenåldersskiten, tack Rauz
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in