2016-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.friatider.se/mp-politiker-bristande-genuspedagogik-bakom-bilbr-nderna-i-malm

Halleluja amen för anus förlåt genus, svaret på allt från stollevänstern
Senast redigerad av ascheberg 2016-08-12 kl. 21:03.
Citera
2016-08-12, 21:02
Medlem
Greps i hamnen med stöldgods från Malmö

http://24malmo.se/2016/08/12/greps-i-hamnen-med-stoldgods/
Citera
2016-08-13, 13:05
Medlem
Två män gripna för sexuellt ofredande på Malmöfestivalen

NYHETER Två män greps sent på fredagkvällen av polis, misstänkta för att sexuellt ofredat och stulit från två kvinnor under en konsert på Stortorget.
Läs mer .........

http://24malmo.se/2016/08/13/kvinnor-sexuellt-ofredade-pa-stortorget-tva-gripna/
Citera
2016-08-13, 13:10
Medlem
Ska åka till Malmö nästa vecka. Har lite problem med hur jag ska åka.

Bil - hur stor är risken att någon bränner bilen? Finns det säkra bevakade parkeringsplatser?

Tåg - hur stor är risken att tågen inte går eller att man blir en timme försenad?

Buss - är det okej att åka buss till Malmö? Jag riskerar inte att bli rånad på mitt bagage? Ska jag kanske färdas med handbagage enbart och hålla hårt?

Vad ska jag välja om jag vill få så lite problem som möjligt utifrån färdmedel till Malmö?

P.S Jag är inte kristen eller jude, så det problemet behöver vi inte bekymra oss om. D.S
Citera
2016-08-13, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Bil - hur stor är risken att någon bränner bilen? Finns det säkra bevakade parkeringsplatser?

Tåg - hur stor är risken att tågen inte går eller att man blir en timme försenad?

Buss - är det okej att åka buss till Malmö? Jag riskerar inte att bli rånad på mitt bagage? Ska jag kanske färdas med handbagage enbart och hålla hårt?

Vad ska jag välja om jag vill få så lite problem som möjligt utifrån färdmedel till Malmö?

P.S Jag är inte kristen eller jude, så det problemet behöver vi inte bekymra oss om. D.S

Det brinner ju mest i Rosengård och Kroksbäck så där.

Jag gillar då absolut inte att åka bussar som går problemområden på kvällstid, men åker buss utan problem på dagen.
Citera
2016-08-13, 15:32
Medlem
penols avatar
Citat:

Bil eller buss. Tycker jag.

Bilen går när du vill och dit du vill. Ska du till centrala delarna är det ingen brandrisk. Finns många bra parkeringshus, både kommunala och privata, men säkrast skulle jag nog säga är på gatan, bara lite svårare att hitta ledig plats på gatan.

Buss om du hittar en direktbuss från från där du bor och dit du ska. Varenda byte tar en massa extra onödigt tid att stå och vänta.

Tågen är snabba och bekväma att åka med. Nackdelen är att det ofta blir förseningar.
Citera
2016-08-14, 06:06
Medlem
Fler bilbränder i natt

På en och en halv timme har sju bilar brunnit på fem olika platser i Malmö. – Vi närmar oss nog tio bilar i natt tyvärr, säger polisen.
Återigen har flera bilar brunnit under natten i Malmö, framför allt i Rosengård. Totalt rör det sig om nio skadade bilar på sex olika platser.

– Vi har ett antal händelserapporter om flera brinnande bilar. Vi närmar oss nog tio bilar i natt tyvärr, säger Hans Nilsson, vakthavande befäl på polisens region syd.

Bilbränderna i Malmö fortsätter alltså. Under tordsdagskvällen och natten sattes 16 bilar i brand i olika delar av staden.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fler-bilbrander-i-malmo-i-natt
Citera
2016-08-14, 11:45
Medlem
Det är rätt lustigt tycker jag att nästan ingen är upprörd längre när 10 bilar per dygn bränns upp i Malmö, det är liksom vad alla förväntar sig från den staden.

Jag undrar dock hur bilägarna gillar läget? Hur får man ut på försäkringen när bilen är skriven på en målvakt (just för att slippa betala alla parkeringsböter, skatt, bilförsäkring etc ).
Citera
2016-08-14, 16:11
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Det är rätt lustigt tycker jag att nästan ingen är upprörd längre när 10 bilar per dygn bränns upp i Malmö, det är liksom vad alla förväntar sig från den staden.

Jag undrar dock hur bilägarna gillar läget? Hur får man ut på försäkringen när bilen är skriven på en målvakt (just för att slippa betala alla parkeringsböter, skatt, bilförsäkring etc ).
Man får så klart inte ut en krona om bilen är oförsäkrad. Det ett val man gjort om man valt att ha bilen på en målvakt. Målvaktsbilar är oftast inga exklusiva bilar så de representerar inga pengar. Tittar man på bilder av de brunna bilarna så ser många av dem lite för nya ut för att vara typiska målvaktsbilar.

Har man bara halvförsäkring får man ut ersättning för brand.

/T
Citera
2016-08-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Man får så klart inte ut en krona om bilen är oförsäkrad. Det ett val man gjort om man valt att ha bilen på en målvakt. Målvaktsbilar är oftast inga exklusiva bilar så de representerar inga pengar. Tittar man på bilder av de brunna bilarna så ser många av dem lite för nya ut för att vara typiska målvaktsbilar.

Har man bara halvförsäkring får man ut ersättning för brand.

/T

Nej, det krävs helförsäkring för att få ut något om bilen bränns upp. Den brandförsäkringen som ingår i halvförsäkring är motorbrand etc, inte brand via skadegörelse.
Citera
2016-08-14, 17:45
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Nej, det krävs helförsäkring för att få ut något om bilen bränns upp. Den brandförsäkringen som ingår i halvförsäkring är motorbrand etc, inte brand via skadegörelse.
Brandförsäkringen täcker även anlagd brand. Iallafall hos Trygghansa och LF där jag har bilar.

Ur Trygghansas villkor https://www.trygghansa.se/sitecollectiondocuments/privat/p00297.pdf

Skada på grund av
• brand, det vill säga eld som kommit lös
• blixtnedslag
• explosion
• brand som anlagts av annan person. Med annan
person menas någon annan än du själv som
handlat utan ditt samtycke.

/T
Citera
2016-08-14, 19:13
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Jag vet inte om du menar allvar eller om du gör dig till, men jag ska ändå ge dig ett seriöst svar.

Det brinner i snitt 1 till 2 bilar per dag i Malmö, i Malmö stad är 150.000 bilar registrerade, plus alla tillfälliga besökare, turister osv som inte bor där, det innebär att runt 160-170.000 bilar finns i Malmö.
Hur stor sannolikheten är att just din bil blir uppbränd får du själv räkna ut..

Säkra parkeringsplatser finns det gott om, många Hotel har låsta och kameraövervakade parkeringsgarage.
Förmodligen hade du ändå inte tänkt att parkera i ghettot?

Nej, din bil blir knappast uppbränd, däremot är risken för inbrott mycket stor om du parkerar på gatan nattetid, har du en portabel GPS så ta av den från rutan och låt inga synliga saker ligga kvar i bilen.

Har du en finare bil med dyrare fälgar och har för avsikt att parkera på samma allmänna obevakade p-plats mer än 1 natt, då bör du se till att ha låsbara hjulmuttrar, annars är risken att fälgar och däck är borta nästa morgon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in