2012-07-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag instämmer i att det är viktigt att man löser problemen, men man löser inget med att skjuta människor. Det förstår du väl?

Jag var ganska ironisk. Men seriöst nu, hur vill du att man ska lösa problemen som Malmö har? Du kanske vill ha med mångkultur, att vi ska hjälpa fler"flyktingar" från Irak och Somalia som kommer hit och lever som små oskyldiga möss.
Citera
2012-07-15, 19:16
Medlem
Malmö är ju staden på allas läppar numera när det gäller brottslighet. Politiker och media i staden menar ofta att bilden av staden är orättvis. De kan ta en titt på stapeldiagrammet nedan innan de gör nästa uttalande. Det är inte bilden av Malmö som det är fel på och som behöver förändras, utan verkligheten.

http://avpixlat.info/2012/07/15/utlanningar-overrepresenterade-pa-landets-fangelser/
Citera
2012-07-16, 17:41
Medlem
NSOs avatar
I morse rånade tre maskerade män ett lekland för barn på Stadiongatan i Malmö. Anställda hotades med kniv och rånarna kom över en okänd summa pengar.

Mer på Expressens/Kvällspostens hemsida:
http://www.expressen.se/kvp/ran-mot-lekland-i-malmo/

Nu knivrån mot lekanläggningar för barn. Men vem är förvånad egentligen- Malmö är trots allt staden där personrånarna ger sig på mammor med barnvagn. Och sparkar på vagnen.
Citera
2012-07-16, 17:52
Medlem
Citat:
Brå:s undersökning av ungdomsrån år1999 visade för Malmös del att:

69 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.

Att jämföra med den uppskattning jag fick fram för rånbrotten i Malmö 2011. Nu syns inte den fördelningen i staplarna, men den ser ut så här:

66.4 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i utlandet.
20.7 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
12.9 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.

http://affes.wordpress.com/

Kolla Malmös stapel Ang rån inkl grovt.
Citera
2012-07-16, 21:26
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dircos
Du väljer verkligen att bara läsa "rätt" version av saker...

Så trots att de fått över 100 nya elever så är de färre nu på Linnéskolan än de var innan.
Verkar som Limhamsborna inte gillar araber. Jäfla rasister som tvingar barnen att byta skolor. Vi måste tvinga limhamnsborna att acceptera arabisk kultur, eller hur allalikaallaolika?

http://www.skanskan.se/article/20100325/MALMO/703249871/1004/malmo/*/flytten-fran-kroksback-hojde-betygen
Man löser ingenting med tvång, man löser utmaningar med kunskap och taktik. Människor föds inte som demokrater, man måste lära sig att respektera det fria ordet. Människor föds som främlingsfientliga, man måste lära sig att vara tolerant. Det handlar om mognadsgrad och jag anser att det är skolans ansvar att uppfostra eleverna till demokratiska personer som respekterar sina medmänniskor oavsett hudfärg, sexuell läggning osv.
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Jag var ganska ironisk. Men seriöst nu, hur vill du att man ska lösa problemen som Malmö har? Du kanske vill ha med mångkultur, att vi ska hjälpa fler"flyktingar" från Irak och Somalia som kommer hit och lever som små oskyldiga möss.
Malmö är en större stad, och Malmö drabbas av precis samma problem som de flesta större städer drabbas av. Jag vet inte riktigt vilka problem det är du syftar på och därför väljer jag att vänta med att besvara frågeställningen tills den blivit utvecklad och förtydligad.
Citera
2012-07-16, 23:40
Medlem
AkademiskOchSDares avatar
Citat:
Människor föds som främlingsfientliga, man måste lära sig att vara tolerant. Det handlar om mognadsgrad och jag anser att det är skolans ansvar att uppfostra eleverna till demokratiska personer som respekterar sina medmänniskor oavsett hudfärg, sexuell läggning osv.

Och dessa barns föräldrar? Ska du sätta dem i DSFI (=Demokratistudier för invandrare?). Det spelar ingen roll vad barnen lär sig i skolan så länge föräldrarnas syn på kulturella och religiösa rättigheter går stick i stäv med de värdegrunder som demokrati utgörs av.
Citera
2012-07-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiskOchSDare
Och dessa barns föräldrar? Ska du sätta dem i DSFI (=Demokratistudier för invandrare?). Det spelar ingen roll vad barnen lär sig i skolan så länge föräldrarnas syn på kulturella och religiösa rättigheter går stick i stäv med de värdegrunder som demokrati utgörs av.
Jag tvivlar på att det går att utbilda vuxna personer i moral och etik om dessa inte är toleranta. Barn och unga är mer öppna för nya tankar och idéer. Därför tror jag att det är viktigt att man planterar frön i barnen, att man fostrar dem från barnsben till toleranta och demokratiska personer.
Citera
2012-07-17, 00:05
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på att det går att utbilda vuxna personer i moral och etik om dessa inte är toleranta. Barn och unga är mer öppna för nya tankar och idéer. Därför tror jag att det är viktigt att man planterar frön i barnen, att man fostrar dem från barnsben till toleranta och demokratiska personer.
Ja, vi måste tvinga på dem att dyrka de liberala dogmerna! Tänk om vi lät dem bilda sig en egen uppfattning av omvärlden och de blev dödsknarkarnazister istället för trogna undersåtar till staten!!!1

Edit: Jaha, du syftade på utländska barn. Mitt inlägg är dock fortfarande relevant.
Senast redigerad av Anakronistisk 2012-07-17 kl. 00:09.
Citera
2012-07-17, 00:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Detta har (de intoleranta) föräldrarna tänkt på redan. Därför placeras barnen i muslimska friskolor, så de slipper riskera att de smittas av västerländsk moral, etik och tolerans.
Citera
2012-07-17, 01:45
Medlem
Citat:

Så du menar att man ska fostra barn att vara toleranta mot de otoleranta ( t ex muslimers hat mot HBT människor och Judar)), ska barnen få kritisera otoleranta människor?, eller få kritisera deras religion och kultur? Eller ska barnen vara tysta och bara acceptera. Alltså som kristendomen lär ut,att vända andra kinden till och älska sin fiende. Tror knappast muslimer är toleranta mot oliktänkande.
Citera
2012-07-17, 17:07
Medlem
Polisen hittade skotthål i en fönsterruta på Jespersgatan i Malmö. Nu misstänks mordförsök.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-misstanker-mordforsok

Sprängningar

Citat:
De senaste attentaten mot krogar i Malmö är fortfarande olösta.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/sprangningar-svara-att-utreda

Bostäder byggs i Rosengårds tvättstugor åt “våra” ungdomar

Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/07/16/bostader-byggs-i-rosengards-tvattstugor-at-vara-ungdomar/#ixzz20taEDv3I
Senast redigerad av ascheberg 2012-07-17 kl. 17:50.
Citera
2012-07-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakronistisk
Ja, vi måste tvinga på dem att dyrka de liberala dogmerna! Tänk om vi lät dem bilda sig en egen uppfattning av omvärlden och de blev dödsknarkarnazister istället för trogna undersåtar till staten!!!1

Edit: Jaha, du syftade på utländska barn. Mitt inlägg är dock fortfarande relevant.
Jag använde aldrig ordet tvång eller ord som kan skapa en liknande uppfattning, jag förstår därför inte riktigt varför du tror att jag skulle vilja tvinga någon på något.

Många är vi som blir fostrade som barn, man får lära sig om vad som är rätt och fel. I skolan får barn och unga diskutera frågor kring etik och moral, de får en chans att reflektera. Men ändå så är många unga intoleranta och aggressiva, se exempelvis hur det går för SD i skolvalen. Det jag vill göra är att lära barn och unga att samarbeta, för det krävs träning för att klara det.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Detta har (de intoleranta) föräldrarna tänkt på redan. Därför placeras barnen i muslimska friskolor, så de slipper riskera att de smittas av västerländsk moral, etik och tolerans.
Bekymmersamt. Då tycker jag att skolverket ska diskutera med respektive skola om hur man kan förändra undervisningen. För att jag tycker att det är skolans uppgift att undervisa i etik och moral, det handlar om att lära barn och unga att umgås och samarbeta.
Citat:
Ursprungligen postat av stenbergsmannen
Så du menar att man ska fostra barn att vara toleranta mot de otoleranta ( t ex muslimers hat mot HBT människor och Judar)), ska barnen få kritisera otoleranta människor?, eller få kritisera deras religion och kultur? Eller ska barnen vara tysta och bara acceptera. Alltså som kristendomen lär ut,att vända andra kinden till och älska sin fiende. Tror knappast muslimer är toleranta mot oliktänkande.
Men det är ju just dessa intoleranta personerna som jag vill åt. Det är de intoleranta som ska bli toleranta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in