2016-04-13, 14:21
Medlem
Malmö står inför en befolkningsexplosion – till följd av flyktingkatastrofen i omvärlden.
Bara i år räknar staden med att ta emot 3000 nya elever.
Men trots att man bygger 18 nya skolor räcker lokalerna inte till.
– Skolor är en utmaning, men att få tag i personal är största problemet, säger grundskoledirektör Anders Malmquist.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22587383.ab
http://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/article22587383.ab

Hur mycket pengar har landet?
Man ska bygga 18 skolor men ska man inte ha lärare till dessa skolor?
Citera
2016-04-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Malmö står inför en befolkningsexplosion – till följd av flyktingkatastrofen i omvärlden.
Bara i år räknar staden med att ta emot 3000 nya elever.
Men trots att man bygger 18 nya skolor räcker lokalerna inte till.
– Skolor är en utmaning, men att få tag i personal är största problemet, säger grundskoledirektör Anders Malmquist.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22587383.ab
http://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/article22587383.ab

Hur mycket pengar har landet?
Man ska bygga 18 skolor men ska man inte ha lärare till dessa skolor?

Man snabbutbildar muslimer och trycker nya pengar samt lånar massor av nya pengar. Så länge man kan låna så är allt under kontroll. Så skjuter man problemen på nästa "ledare" och nästa generation som ska vara med och betala av lånen. Muslimer är bland de allra smartaste och gör allt för att komma i arbete och bidra från dag ett. Dessutom är de extremt högutbildade.
Senast redigerad av shirkhani 2016-04-13 kl. 14:26.
Citera
2016-04-13, 14:25
Medlem
Man skjuter sig själv i foten gång på gång, ändå får dom sitta och regera, bara i Sverige.
Citera
2016-04-13, 14:28
Bannlyst
Det enda positiva med invandringen är att många invandrartjer är sexiga...sen inga fler fördelar. Det är väl bra de får sin egen stadsdel så infekterar de inte andra fina områden.
Citera
2016-04-13, 14:30
Medlem
Måste skithögarna till journalister benämna situationen för flyktingkatastrof, så lack man blir på skiten. Den enda katastrofen är att vanliga medborgare drabbas på alla sätt och vis. Det är ingen jäkla flyktingkatastrof.
Sjukt med 18 nya skolor, finner inga ord för vansinnet. Lycka till att rekrytera personal dit och lycka till till skolpersonalen som får ta hand om våldtäktsmän som låtsas va barn.
Senast redigerad av Liljor 2016-04-13 kl. 14:33.
Citera
2016-04-13, 14:31
Medlem
BewilderedHulders avatar
Är du pessimistiskt lagd? Det blir utrikestalande skolor med lärare som lär ut utrikiska.
Enkel matematik för optimisten!
Citera
2016-04-13, 14:38
Bannlyst
Man tvingas också att läsa det där djävla ordet "utmaning" hela tiden.

Lärarstudenter fattar väl vilken skola som väntar dem att arbeta i. Det är illa. Vore jag 20 skulle jag aldrig i helvete utbilda mig till att vara lärare.

De regeringar Sverige har och dessa som folket röstat fram är vänsterextrema. De bygger inte, det Sverige borde ha byggt för länge sedan, det är murar.
Citera
2016-04-13, 14:42
Medlem
Behövs det? Alla etniska svenskar lär väl ha lämnat staden inom 2-3 år, o strax efter de alla invandrare med någorlunda ordnade liv.
Citera
2016-04-13, 14:43
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

Lärarstudenter fattar väl vilken skola som väntar dem att arbeta i. Det är illa. Vore jag 20 skulle jag aldrig i helvete utbilda mig till att vara lärare.

De regeringar Sverige har och dessa som folket röstat fram är vänsterextrema. De bygger inte, det Sverige borde ha byggt för länge sedan, det är murar.

Utmaning betyder kaos.

Kom ihåg när vår statsminister använde ordet "en liten ansträngning" när han talade om flyktingsituationen och detta var i maj 2015. Så framsynt var han.

18 (!) nya skolor i Malmö. Förstår ju vem som helst att något blivit väldigt fel.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-04-13 kl. 14:49.
Citera
2016-04-13, 14:47
Medlem
ekkelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vostalikas
Det enda positiva med invandringen är att många invandrartjer är sexiga...sen inga fler fördelar. Det är väl bra de får sin egen stadsdel så infekterar de inte andra fina områden.
Det är väl mest män som kommer hit?
Citera
2016-04-13, 15:06
Medlem
augusta66s avatar
Att få fram personal är det största problemet....

Japp, finns inte många som orkar jobba i en arbetsmiljö där kaos råder. Just detta med personalflykten från Malmö, togs ju upp i Sydsvenskan. Men det finns det råd för....(se länk)

http://www.sydsvenskan.se/malmo/fragor-och-svar-sa-ar-tanken-med-malmos-nya-organisation/

Sen påstår ju sossen Carolina Nilsson att Malmö minsann är en attraktiv arbetsgivare (även om fler och fler söker bort från sina jobb inom Malmö kommun)

http://www.sydsvenskan.se/malmo/carina-nilsson-s-malmo-stad-ar-en-attraktiv-arbetsgivare/
Citera
2016-04-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen

De som söker till lärare är vänsterpatrask och sådana som inte har något annat alternativ. Om alla som söker kommer in då vet du vad det är för kvalité på lärarna. Jag skulle säga att de som är politiker har varken kompetens, intresse eller talanger utan man sitter där för att sko sig, för man har ett egenintresse. man är korrupt och behöver en strid ström av växande inflöden av pengar så man kan på olika sätt fylla sina egna fickor. Därför ska man rösta rätt nästa gång så vi får bort dessa inavlade patrask.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in