2016-02-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
va fan - ett STORT JÄVLA TUNNELBANETÅG med en SL-logo rullar förbi, SERGELS TORG syns en lång stund, och du vill ha "bekräftat" att det är filmat i Malmö? Du måste vara ensamkommande "barn"... T.o.m en sexåring skulle känna igen dessa tecken från Sveriges huvudstad: STOCKHOLM... Var det inte ni som var så jävla högutbildade?
Ja det ser jag väl, men finns det något av klippen som är från Malmö? Personen talar skånska.
Citera
2016-02-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Ja det ser jag väl, men finns det något av klippen som är från Malmö? Personen talar skånska.
Han går ju runt i STOCKHOLM... vilken del av stockholm ligger i Malmö?

kort om filmen: Den hade kunnat vara rolig OM killen som gjort den varit ironisk. Nu är han dock inte det, han är på riktigt fullt övertygad om att det INTE pågår någon kris i sverige och han försöker göra sig lustig över de som hävdar motsatsen. Killen är alltså ingen stjärna när det kommer till att tänka självständigt , däremot har han en viss talang framför kameran.
Senast redigerad av martinator 2016-02-04 kl. 10:30.
Citera
2016-02-04, 20:37
Medlem
RaByJoxs avatar
Högstadieflickor på Malmöskola utsätts för sexuella trakasserier och våldtäkter av äldre vuxna nykomna invandrare som också får gå på skolan och nu alltså passar på att ta för sig:
Citat:
Högstadieflickor på Vårboskolan i Malmö-förorten Arlöv känner sig trakasserade och förföljda av invandrarynglingar som går på språkintroduktion för nyanlända. Under hösten anmäldes sex incidenter som skett på skolan under skoltid. Många trakasserier tros dock ske utanför skoltid, t.ex. när flickorna är på väg till och från skolan, eller när de besöker fritidsgården.

Enligt Sydsvenskans reportage försöker nu både kommunledningen, skolan och fritidsgården åtgärda problemen. Burlövs kommun säger sig ha för avsikt att försöka sprida ut nyanlända invandrarungdomar på flera olika skolor, så att inte en enskild skola ska tvingas ta emot så många som Vårboskolan fått göra. På Vårboskolan uppges man ha ändrat scheman så att högstadieeleverna och de äldre invandrareleverna inte ska vara i samma delar av skolan samtidigt. Man har också anställt en ny skolvärd för gymnasieenheten.

På den lokala fritidsgården har man nu en extra anställd på kvällstid, som ska kunna fungera som tolk. Ytterligare en extra heltidstjänst ska tillsättas under våren. Personal från fritidsgården uppges dessutom ha besökt lokala HVB-hem för “ensamkommande flyktingbarn” för att informera om vilka regler som gäller i Sverige.

De extra insatserna från skolan och fritidsgården är givetvis lovvärda. Något som dock lyser med sin frånvaro i Sydsvenskans reportage är information om vad de extra insatserna kostar, och varifrån finansieringen tas. Det är ju anmärkningsvärt att en svensk kommun – i en tid som präglas av svag offentlig ekonomi och ständiga besparingar inom exempelvis sjukvård och äldreomsorg – tycks ha obegränsade resurser när det gäller extrainsatser kopplade till mottagningen av s.k. ensamkommande flyktingbarn.

http://avpixlat.info/2016/02/03/flickor-pa-malmoskola-utsatts-for-sexuella-krankningar-av-invandrarynglingar/
Senast redigerad av RaByJox 2016-02-04 kl. 20:39.
Citera
2016-02-04, 22:37
Medlem
spoilers avatar
"Malmö sätter ett nytt rekord under 2015 över hur stora ersättningar kommunen tagit emot från Migrationsverket. 604 miljoner kronor betalades ut till Malmö kommun.

Det är mer än en fördubbling sedan 2014."

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/02/03/11261921-604-miljoner-kronor-till-malmo-fran-migrationsverket/
Citera
2016-02-04, 22:45
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Kan någon bekräfta att detta är filmat i Malmö?

De talar om systemkollaps.

https://www.youtube.com/watch?v=k_OTj2CGhqA
Den är skön den filmen

Sorgliga är dock att den visar hur glest det är med rörelsen nu för tiden, inte många år sen det var fullt av liv. Men alla sexuella övergrepp och rån har gjort att det ser så glest ut

Du borde inte länka sånt skit så folk inser hur glest det är bland spenderarna nu, butikerna går på knäna och du hjälper till förfallets påskyndning!

Psst. Sthlm det där, inte Malmö
Senast redigerad av Skriuw 2016-02-04 kl. 23:09.
Citera
2016-02-05, 16:45
Medlem
http://video.malmo.se/?bctid=4721744741001

Här kan se och höra det senaste kommunfullmäktige mötet 4/2 2016
Citera
2016-02-06, 04:35
Medlem
20-åringen stod åtalad för inte mindre än sju rån. På fredagen dömdes han för sex av dem.

I flera av fallen har mannen fångats på övervakningskameror vid de uttagsautomater där han tvingat sina offer att ta ut pengar, under knivhot. I det fall där han frias menar rätten dock att man inte kan slå fast att det verkligen är 20-åringen som syns på filmen. Mannen frias alltså, trots att den aktuelle målsäganden pekade ut honom under rättegången.Läs mer....

http://www.skd.se/2016/02/05/doms-for-sex-ran-av-sju/
Senast redigerad av ascheberg 2016-02-06 kl. 04:41.
Citera
2016-02-06, 05:50
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Malmö högskola satsar 12,5 miljoner kronor på att stärka flyktingforskningen. Mest pengar går till fem forskartjänster som ska utlysas internationellt.

Citat:
Största delen av 12,5 miljonerssatsningen är det tvååriga programmet för postdoktorer. Flyktingforskningen ska ske med inriktning mot politisk styrning, medie- och kommunikationsvetenskap, vårdvetenskap, kriminologi och socialt arbete.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/storsatsar-pa-flyktingforskning/

Alla invällare är ju inte flyktingar, förtjänar inte dessa någon forskning?
Citera
2016-02-07, 16:36
Medlem
wasd1234s avatar
Mitt besök i Malmö under helgen - Botten is fucking nådd!

Allvarligt talat, förstår inte hur Svenskar kan ens förespråka dess kultur eller ens vilja bo där. Hoppade av vid stationen Triangeln igår och det springer ju bara runt utländska pack vart man än tittar. Alltså det är ett sjukt samhälle. Svenskar existerar ju inte där och alla som bor där är tiggare och välfärdsparasiter. Man kan inte ens sitta inne på en snabbmatskedja och äta för att det är en massa tiggare där inne.

Det är helt sjukt att dom inte avisas. Äckligt är det, såg deras pimpar sitta med iPhone6 och när en av dom öppnade plånboken så var där säkerligen 3000 SEK i hundra lappar. Jag menar för i helvete när ska detta ta slut? Malmö är ju kört. Höll på att bokstavligen kräka av stanken dom förde med sig också, tiggarna tvättar inte sig. HUr fan kan vi betala för att dessa människor ska få stanna i Sverige???

Jag tror allvarligt talat att jag inte varit i ett sämre område någonsin. Har befunnit mig i andra länder i Europa som är bra mycket smutsigare sägs det men det här var definitivt "top3 smuts" jag någonsin sett. Det satt nog 8-10 tiggare utanför mcdonalds, kanske 7-8 random blattar, på insidan så var det ytterliggare 8-9 tiggare och resterande 20 var blattar. Jag var den enda svensken tillsammans med min kompis. Vi snackar om säkert 50 invandrare vs 2 Svenskar...på en fucking mcdonalds i Malmö. Därefter gick vi för att handla mat och inte blev det bättre på hemköp. Sjukt är det.

Vad har hänt med staden? Det är sinnessjukt! Hur tänker människor som bor i Malmö, vad får dom att vilja ha det här?
Citera
2016-02-07, 16:43
Bannlyst
Jag växte upp i Malmö men flyttade där ifrån för några år sedan, jag håller med dig i allt du säger.
Det är faktiskt sorgligt att se vad som händer
Citera
2016-02-07, 16:45
Bannlyst
Man tycker ju att statistiken med att svenskar endast flyttar från Malmö och inte till, medans i övriga storstäder det är tvärtom, borde tala sitt tydliga språk. Men tydligen inte.
Citera
2016-02-07, 16:57
Medlem
Och ändå gör vi inget mer än tangentbordskrigar. Om det kan gå så här långt i Malmö utan att något görs åt situationen, tänk då hur långt till det kommer att gå i Stockholm och Göteborg innan nån sätter stopp. Om nånsin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in