2016-01-31, 23:02
Medlem
"Hur festandets vardagsrasism blir officiell

Men jag vet att många av mina vita vänner i Lund inte gick ut och dansade i Malmö, eftersom att dom inte ville träffa blattekillar som raggade på dem."

http://www.etc.se/kronika/hur-festandets-vardagsrasism-blir-officiell
Citera
2016-01-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorLogachev
"Hur festandets vardagsrasism blir officiell

Men jag vet att många av mina vita vänner i Lund inte gick ut och dansade i Malmö, eftersom att dom inte ville träffa blattekillar som raggade på dem."

http://www.etc.se/kronika/hur-festandets-vardagsrasism-blir-officiell
Ingen klubbägare vill ha in någon större mängd invandrare på sina ställen. De bråkar, de sextrakasserar, de hotar, skrämmer bort andra gäster och drar ner omsättningen. Ett större invandrargäng betyder ofta brakförlust för krämaren den kvällen... Danskarna kan vara något på spåren således
Var ute i Danmark senast i veckan, ingen som ställde några språkkrav på oss.
/
Citera
2016-02-01, 09:51
Medlem
rex144s avatar
Det roliga är att 90% av Malmös nattklubbar ägs av invandrare
Citera
2016-02-01, 09:52
Medlem
rex144s avatar
80% av pubar runt Möllevångstorget och Lilla torget ägs av invandrare
Citera
2016-02-01, 12:09
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Så då måste psykiskt sjuka och handikappade invandrare kosta ofantligt mycket ?

Liberala trolläckel

Invandrare eller inte det blir lonsammare att slappa ut dom precis om Stephen Harper gjorde i Kanada. Da far dom skota sig sjalva och ta egna val i livet.
Citera
2016-02-01, 13:14
Medlem
Haha. Jag hjälpte till med flyersutdelning och en kväll tänkte jag att jag ska inte leta efter rätt klientel, jag ska maxa ut flyers till varenda jävel i stan. Det slutade med att klubben var totaltrashad vid slutet av kvällen. Aldrig sett så mycket invandrare där inne.
Citera
2016-02-01, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Tänkt på en sak alla Malmöbor. Njuter ni inte av bo i en stad med massa trevliga muslimer runt omkring er? Det måste ju var rena drömmen med allt detta kulturutbyte ni har där.

Förstår inte hur du tänker, rätt många som bor i Malmö gör det inte som något multikulturstatement. Är nog mest smålänningar runt Möllan som gör det.
Citera
2016-02-01, 16:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Tänkt på en sak alla Malmöbor. Njuter ni inte av bo i en stad med massa trevliga muslimer runt omkring er? Det måste ju var rena drömmen med allt detta kulturutbyte ni har där.

Nej det gör jag inte, läs här vad en bekant tyckte om malmö summerar det rätt bra..

är verkligen inte rasist, men bara för att ta några exempel från i somras, så börjar man ju undra vad invandrarna är för typer egentligen.
Då vi ville titta på lite olika saker, och jag trots allt var nästan 18 år vid tiden, såg ingen av oss något problem med att dela på oss. Trodde vi. Gick runt själv och tittade i lite butiker och på de ändå rätt fina miljöerna (typ en kanal med massa broar med kort mellanrum) och sådär.

Runt om kring mig var det väldigt mycket typ invandrarkillar, i runt min ålder. Hade den dagen på mig en pikétröja där alla utom allra högsta knappen var knäppt och chinos-shorts som gick till precis ovanför knäna samt gympaskor på fötterna. Mitt 1 m långa hår hade jag för engångsskull utsläppt. Inget konstigt med varken det eller folket runt mig, trodde jag.

Men. Hann inte gå många meter själv innan dessa idioterna började kommentera mig och mitt utseende. "Hur fan kan du gå klädd sådär?! Har du ingen heder eller?!", "Vad skulle din pappa säga om han såg dig sådär tror du?!", "Du borde täcka dig, din äckliga lilla hora!", "Täck håret för fan!" och liknande duggade tätt. Obehagligt var det också.
Citera
2016-02-02, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Var tionde bil i Malmö ägs av en bilmålvakt.
– Bedrövande, säger Bo Andersson, avdelningschef på gatukontoret, som förlorar miljoner på bilmålvakterna.

Enligt bilregistret finns det totalt 140 463 registrerade personbilar i Malmö kommun.

Tio procent av dessa, 14 137, ägs av Malmös tio mest aktiva bilmålvakter.

/.../

Så här många bilar äger Malmös mest aktiva bilmålvakter. Tillsammans äger de 14 137 bilar av Malmös totalt 140 463 registrerade personbilar.

Namn Antal bilar Skuld (p-böter, skatt)

Adnan Abdulaziz, 41 år3 8668,5 mkr

Majid Wandi, 53 år3 8353,4 mkr

Jalal Baltaj, 52 år2 5696,5 mkr

Ibrahim Sabih, 29 år1 9296,8 mkr

Yousif al-Itabi, 24 år8177,8 mkr

Mayssam Al Hellani, 30 år5585,4 mkr

Ibrahim Mahmoud, 28 år3526,1 mkr

Kamal Hussain, 30 år1052,7 mkr

Ahmad Kahlid, 51 år802,1 mkr

Bilal Diab, 31 år161,5 mkr

Källor: Transportstyrelsen, Kronofogdemyndigheten."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt/

Problemet kvarstår

För mer än ett år sedan infördes en ny lag för att komma åt så kallade bilmålvakter i Malmö. Sedan dess har kommunen beslagtagit 400 bilar, men problemet är fortfarande stort.

Totalt har 3000 personer struntat i att betala p-avgifterna och de är i dag skyldiga nästan 130 miljoner kronor.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/400-bilar-har-beslagtagits-men-problemet-kvarstar
Senast redigerad av ascheberg 2016-02-02 kl. 06:15.
Citera
2016-02-03, 18:52
Medlem
Flickor larmar om kränkningar från äldre elever

Flera högstadieflickor på Vårboskolan i Arlöv vittnar om att de känner sig förföljda och sexuellt trakasserade av äldre elever på skolans språkintroduktion.
– Jag känner mig inte trygg i skolan längre, säger Emilia, fjorton år.

De tre pojkar de känt sig förföljda av är i övre tonåren och går på Burlövs språkintroduktion för nyanlända flyktingungdomar.

Tidigare har antalet nyanlända på Vårboskolan legat på cirka femton på högstadiet och trettio på gymnasieenheten. Under hösten har antalet på skolan ökat med cirka hundra elever i olika åldrar.

Läs mer.....

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/burlov/flickor-larmar-om-krankningar-fran-aldre-elever/
Senast redigerad av ascheberg 2016-02-03 kl. 18:58.
Citera
2016-02-03, 22:56
Medlem
Kan någon bekräfta att detta är filmat i Malmö?

De talar om systemkollaps.

https://www.youtube.com/watch?v=k_OTj2CGhqA
Citera
2016-02-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Kan någon bekräfta att detta är filmat i Malmö?

De talar om systemkollaps.

https://www.youtube.com/watch?v=k_OTj2CGhqA
va fan - ett STORT JÄVLA TUNNELBANETÅG med en SL-logo rullar förbi, SERGELS TORG syns en lång stund, och du vill ha "bekräftat" att det är filmat i Malmö? Du måste vara ensamkommande "barn"... T.o.m en sexåring skulle känna igen dessa tecken från Sveriges huvudstad: STOCKHOLM... Var det inte ni som var så jävla högutbildade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in