2015-07-18, 06:00
Medlem
Dagens bomb

http://www.skd.se/2015/07/17/explosion-pa-branteviksgatan/

En detonation inträffade under fredagskvällen i närheten av en bil på Branteviksgatan i Malmö.

En man kom överens med ett par om att köpa en cykel. Istället rånades han.
Nu åtalas en 25-årig man för att, med hot och våld, ha rånat mannen på 4000 kronor.

Mannen som blivit rånad ska ha träffat 25-åringen och hans fru på en loppis vid Nydala i slutet av juni.

http://www.skd.se/2015/07/17/25-aring-atalas-for-ran/
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-18 kl. 06:11.
Citera
2015-07-18, 07:54
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?

Jag bodde inne i Malmö till för 30 år sedan, nu utanför.
Redan då var det obehagligt att vistas på Rosengård, kvällar direkt farligt.
Men framförallt var hela stan på dekis, det fanns inget hopp.
Under bossar som Joakim Olle'n och Illmar tog det sedan 20 år att förbättra läget, nu skjuts det mer än någonsin men i de civiliserade delarna har Malmö blivit häftigare, bra restauranger, musik och övrig kultur finns det mycket av. Och MFF kämpar på som under guldåren för länge sedan.
Så om du har råd att bo på rätt ställe är det en bra stad.
Citera
2015-07-18, 08:49
Medlem
Alla talar om Rosengård men skiten finns mer eller mindre i hela staden.
Citera
2015-07-18, 09:09
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Så om du har råd att bo på rätt ställe är det en bra stad.

Jo, så är det i USA också. Skillnaden är att i Sverige brukar USA framhävas som ett skräckexempel på ett dåligt samhälle i detta avseende.

Är det så här vi vill ha det i framtidens Sverige? "Om du har råd att bo på rätt ställe så är det ett bra land"? Är det inte precis motsatsen till det vi strävat efter de senaste hundra åren?
Citera
2015-07-18, 09:48
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jo, så är det i USA också. Skillnaden är att i Sverige brukar USA framhävas som ett skräckexempel på ett dåligt samhälle i detta avseende.

Är det så här vi vill ha det i framtidens Sverige? "Om du har råd att bo på rätt ställe så är det ett bra land"? Är det inte precis motsatsen till det vi strävat efter de senaste hundra åren?

Lite märkligt, först har Sossarna ägnat 100 år åt att jämna ut alla orättvisor och att låta alla Svenskar få ungefär samma levnadsvillkor.
Nu när man i princip är färdig med det, öppnar man dörrarna mot tredje världen och på något decenium kommer man att falla 50år tillbaka i tiden.
Utan stadsstöd från övriga Sverige skulle Malmö förmodligen se ut som städerna i södra Italien.
Citera
2015-07-18, 11:25
Medlem
Man kanske ska fråga sig vill någon som har ett riktiga jobb ständigt vill komma längre och längre bort från att få en lägenhet?

(i Malmö kan man fråga sig om jobb inom offentlig sektor som man oftast får efter en avsugning och statligt skapade syntetiska jobb är riktiga jobb).

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.skd.se/2015/07/15/205-nya-platser-till-ensamkommande/

Visar detta att Malmöborna vill ha en hög invandring?
Citera
2015-07-18, 11:32
Medlem
Malmö skiljer sig redan på många sätt och efter alla mina resor kan jag säga att det är en stad man inte ska upphålla sig i eller bo i oavsett var någonstans man lyckas få tak över huvudet.

Att ha utjämnat levnadsvillkor tror jag inte man gjort. Det är en myt. Det enda man lyckas med är att skaka fram lägenheter till kriminella muslimer och zigenare. Det är vad man är duktig på i Malmö. Allt man gör är på beskostnad på de som betalar skatt på riktiga jobb som blir allt färre.

Jag är övertygad om att de regioner som har ett överskott och tvingas ge bort sina pengar till Malmö hade kunnat investera de pengarna i något som hade gett ett ännu högre nettoöverskott. Hade jag bott i en region där man kommit på hur man genererar pengar så hade jag tykt att pengarna ska stanna i region och inte ges bort till patrask som vant sig att få pengar gratis och som ger bort till till grupper som är duktiga på en sak och det är att begå kriminalitet och jobba svart medan man drar bidrag. Manbehöver inte vara smart för att förstå ekvationen och att den inte går ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Lite märkligt, först har Sossarna ägnat 100 år åt att jämna ut alla orättvisor och att låta alla Svenskar få ungefär samma levnadsvillkor.
Nu när man i princip är färdig med det, öppnar man dörrarna mot tredje världen och på något decenium kommer man att falla 50år tillbaka i tiden.
Utan stadsstöd från övriga Sverige skulle Malmö förmodligen se ut som städerna i södra Italien.
Citera
2015-07-18, 11:46
Medlem
Jag tror att det är en förlegat syn på saker och det är normen i Malmö. Att tro något som fungerade 30 år sedan fungerar nu också men det är ett tecken på hur utarmat det är i Malmö rent intellektuellt. Bor man i ett "område" som anses vara "bra" innebär det inte att man kan slippa alla muslimer och kriminella. De kommer dit du bor för att de vet att du har något som de anser sig behöva bättre. Sedan måste man alltid lämna sin enklav för allt finns inte inom området som anses vara bra.

Sedan en annan aspekt och det är oavsett hur bra det anses vara så kommer Malmö stad att plundra de resurser som finns inom de bättre områdena på sikt för att täcka upp de enorma hålen man skapat på andra håll.

Redan nu behöver man ha duktigt med pengar för att få tag på bra läkare och annan service som ligger över normen för normen i Malmö är i botten. Många gånger får man inte ens hostmedicin. Man ombeds komma tillbaka vid ett annat tillfälle för "man skriver inte ut hostmedicin". Måste vara unikt i världen att när man går till en vårdinrättning så "kan" fde inte skriva ut medicin eller att man håller på med underhåll mitt under dagen så att journalsystemet och bokningssystemet ligger nere i timmar. Det mina vänner är korruptio och fattigdom. Mina vänner som bor i USA och UK trodde mig inte när jag berättade hur det var i Malmö och Sverige men när de tog en närmare titt med egna ögon och gjorde egen research sa de att det var värre i Sverige än de trodde och att det var värre än i deras länder. För där får du en fet lön och det är upp till dig att distrubuera den. I Sverige betalar man enorma skatte för att få en "välfärd" där det ingår att man ska få hostmedicin om man behöver det men där sjukvården mer och mer är nerlusad med vänsterpatrask som inte vill jobb eller som inte har kompetens eller svartingar som inte kan svenska och där man måste mer och mer betala för att få tillgång till riktiga läkare. Så är det inom vården, skolan och alla andra instanser som drivs av staten. Så man undrar. Varför ska man bo i ett marxistiskt system och hoppas på en pension som inte kommer att existera när man kan bo på annat håll och kunna distribuera sin egen lön (högre lön) och slippa alla dessa "chefer" och ledarskap som konkurrerat på annat än meriter. Ekvationen är enkel. Det är bara de som lever i en myt eller inte är intellektuellt kapabla att inse vidden av de problem som dyslexiker och analfabeter som Löfven och hans korrupta anhang har skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711

Citera
2015-07-18, 11:51
Medlem
Det hade inte hjälpt för det handar om horder av kackerlackor och löss.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag hade aldrig delat ut tidningar eller ens reklamblad på dagtid i Malmö. Om jag var tvungen skulle det vara med kevlarhjälm och skottsäker väst och en AK-47a, med licens att döda.
Citera
2015-07-18, 12:19
Medlem
Muslimer, svartingar och annat pack har vant sig att göra precis som de känner för och passar dem. Säger man något eller om de får för sig något så ställer de till problem. Man ska hålla sig så långt bort från dem som möjligt. Alla svartingar. Man ska heller inte åka taxi, handla i affärer där det jobbar svartingar och muslimer eller på något vis lägga sina pengar där det jobbar dessa element. Handla i en svensk affär där det inte finns svartingar, muslimer och andra element som inte är svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är jävligt illa. Ett besök på den nya återvinningscentralen i Malmö visar hur jävla illa det står till.

Araber åker dit och gör precis som de själva vill. Att en container är avspärrad spelar ingen roll. Det är bara att fylla den med 15-20 sopsäckar och låtsas som att de inte förstår svenska när någon som jobbar där säger till dem. När araben får frågan om han är dum i huvudet förstår han plötsligt och ska göra kaos. Av den anledningen vågar de flesta anställda inte säga till dem. De hade behövt poliser på plats för att råda bot på kaoset.
Citera
2015-07-18, 16:40
Medlem
Folkets park

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/skottlossning-i-malmo-man-ford-till-sjukhus

Dagens skottlossning man förd till sjukhus total kostnad för polis sjukvård okänd, åter kaos på akuten.
Senast redigerad av ascheberg 2015-07-18 kl. 16:50.
Citera
2015-07-18, 17:02
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/skottlossning-i-malmo-man-ford-till-sjukhus

Dagens skottlossning man förd till sjukhus total kostnad för polis sjukvård okänd, åter kaos på akuten.
var har du fått detta ifrån?
Nej, det var inget kaos på akuten. Han åkte inte ambulans och har redan fått lämna sjukhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in