Citat:
Ursprungligen postat av analysklubben
Demokrati existerar inte mer än på papper. Du är för korkad för att ens begripa något så fundamentalt att du svävar ut med floskler och epitet som du inte esn själv begriper. Vad är rashetsare? Medveten om att det är mer än ras som skiljer oss åt? Neanderthal- och denisovastudierna visar vilken inriktning vi går.
Får du inte lov att rösta i allmänna val eller vad tjafsar du om?
Citat:
Malmö må ha varit en tråkig stad, men mycket bättre än vad den är idag. Vad är en "toppmodern tjänstestad"? Är du på allvar ditt jävla stolpskott?? Det är inegt att skryta om längre att vi är en tjänsteekonomi medan produktionen av reella varor görs i låglöneländer. Oavsett vilket, var i ekvationen får du in alla negrer och apor här? vad har dessa med vår ekonomi att göra mer än att de belastar resultaträkningens kostnadssida? Du är så jävla korkad att man har lust att lappa till dig så hårt pga din utpräglade stupiditet. Tyvärr är det så att Malmös svenska befolkning utgörs av sådana som dig.
Så förfärligt det är att det finns personer som gillar olika och som tycker olika.
Återigen vill jag påpeka att jag tycker att du är både nedlåtande och otrevlig.
Men men. Mångfald är något som stärker ett samhälle på många olika sätt, några exempel är ekonomiskt och kulturellt men naturligtvis även på många andra sätt. Vi lever idag i en globaliserad värld, länder handlar med varandra och människor bosätter sig i andra länder. Detta är modernt och Sverige ska givetvis ligga i tiden och därför är det viktigt att Sverige anpassar sig efter omvärlden annars riskerar vi vår ekonomi.
Vi har kunnat se studier från USA där man visat på att företag som arbetat med mångfald har överlag varit mer framgångsrikare än företag med en mer homogen arbetsstyrka. För att olika människor med olika bakgrunder, kulturer, språk etc. har olika perspektiv och infallsvinklar och det gynnar företagen, det gynnar vårt samhälle. Och jag tycker att det vore närmast dumt att inte ta tillvara på den otroliga potential som finns i ett mångkulturellt samhälle.
Människor föds visst intoleranta men människor födds inte som demokrater heller, det är något man måste lära sig. Vi måste lära våra barn att vara toleranta medmänniskor som ställer upp för och tar hand om mer utsatta individer. Vi måste stå upp för demokratin och lära våra barn att bli goda demokrater.
När jag dör vill jag känna att jag har gjort en god insats för samhället, att jag dragit mitt strå till stacken och arbetat för att mina barn ska få chansen till ett rikare och bättre liv fritt från rasism och andra hemskheter.
Citat:
Jag kan se framför mig hur du ser ut och i vilka miljöer du rör dig i. Du gillar KB och hipstermiljöer runt Möllan va?
Så bra för dig.