Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-31, 10:47
  #1129
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2015-35351
Khodr-klanen är stor kan säkert ta hand om Abdullah på flera olika håll nere i arabvärlden, utom räckhåll för lagens långa arm. Dom får väl skicka hit någon annan "flykting" som kan jacka in klanens snabel i det svenska bidragssystemet.
Citera
2015-05-31, 14:09
  #1130
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Khodr-klanen är stor kan säkert ta hand om Abdullah på flera olika håll nere i arabvärlden, utom räckhåll för lagens långa arm. Dom får väl skicka hit någon annan "flykting" som kan jacka in klanens snabel i det svenska bidragssystemet.

Ja det är ju det enda dessa lägre stående människor klarar av; lura till sig svenska bidrag och förstöra det svenska samhället
Dom har säkert redan importerat flera nya släktingar som ersättning för terroristen. Dom måste ju vara ett visst antal för att kunna fortsätta med sitt sjuka flockbeteende Jag har blivit så jävla trött på den här sortens folk att jag spyr på dom. Dom här människorna verkar galna och det värsta är att dom själva tror att dom har gjort rätt ha ha.

Snyggt "mugshot" på den efterlysta förresten Hoppas att dom får tag på honom.
Citera
2017-12-19, 11:14
  #1131
Moderator
Siegfrids avatar
Tas upp i Expressen som ett exempel på rasism mellan invandrargrupper:
Citat:
Rekommendera
Tweeta
Dela
Mejla

Ett tiotal personer i ett invandrartätt område skrek rasistiska glåpord och försökte kasta honom från en bro.

Allt inför ögonen på hans ettårige son.

Det var början på en mardröm som ännu pågår för gambianske Malmöbon Yaya.

Rasismen har förstört hans familj.

Nu vill han se krafttag mot rasism mellan minoriteter som enligt polisen frodas i en del invandrartäta miljonprogram.

Yaya var på väg till en lekplats med sin 1,5-årige son i miljonprogrammet Kroksbäck i Malmö när han stoppades på en bro av ett tiotal personer.

Först skrek de rasistiska glåpord och slog undan en leksak som sonen bar på.

Yaya blev chockad över förövarnas hat, han hade aldrig träffat dem förut.

Orden förvandlades snabbt till slag och sparkar och till slut försökte de kasta ner honom från bron. Hela tiden kunde han höra sonens förtvivlade gråt.

Efter att ha överlevt attacken trodde Yaya att allt var över.

Att allt skulle bli bra igen.
Flera polispatruller larmades till gångbron på Kroksbäck där "Yaya" misshandlades.Foto: PATRICK PERSSON / WWW.PPPRESS.SE
---
Snart har fyra år gått sedan den uppmärksammade misshandeln i Malmö där ett stort antal personer med kurdisk bakgrund slog Yaya och skrek rasistiska glåpord.

I början fick Yaya, hans danska sambo och deras lille son bo på olika skyddade adresser.

Det var svårt för familjen att slå sig till ro.
Vågade inte bo kvar i Sverige

Livet blev stressigt för paret som en gång flyttat hit från Danmark som kärleksflyktingar, på grund av strängare danska lagar för anhöriginvandring.

Droppen kom när sambon en dag gick med sin son i shoppingcentret Triangeln och en kvinna kom fram och kallade hennes son för apa.

Yayas sambo kände att hon inte längre vågade bo kvar i Sverige.

---

Idag rör sig Yaya nästan bara mellan arbetsplatsen och hemmet.

Efter misshandeln utsattes han för ytterligare rasistiska påhopp.

En gång när en man på gatan sa åt honom att han borde gå över till andra sidan, för att den han nu gick på var till för vita.

En annan gång skulle han gå ut på nattklubben Deep efter jobbet tillsammans med en kollega. Flera killar som stod i kön sa att svarta inte var välkomna.

– Jag har problem med att ha kontakt med folk. Jag gillar inte större folksamlingar. Sådan var jag inte förr. Jag kan inte flytta härifrån för jag vill vara nära min son men jag kan inte heller flytta till Danmark förrän jag fått svenskt medborgarskap.
"Invandrare tror de har rätt att diskriminera"

En sak som slår Yaya är den bakgrund som alla som attackerat honom haft.

– Jag har aldrig träffat en svensk som tittat på mig och sagt: ”Du är en apa”. "Ni svarta ska inte gå på samma sida som vita". Jag har varit i Europa länge nu. Bott i Spanien, i Danmark och Sverige. Men de som attackerat mig har alltid haft bakgrund i Mellanöstern.

Yaya betonar att rasism finns överallt men hans erfarenhet är att svenskar är mer försiktiga.

– De som misshandlade mig var galna. Men det som oroar mig är när folk som tillhör stora invandrargrupper verkar tro att de har rätt att diskriminera. Att de får göra det bara för att de själva är invandrare.
---

Yaya: "Rasismen växer"

På ett café i Malmö funderar Yaya, pappan som misshandlades grovt inför sin son av personer som skrek rasistiska ord, om det han utsatts för gjort honom arg på samhället.

Om det påverkar hans syn på andra folkgrupper.

– Det var jag i början. Nu känner jag mig bara tung. Men jag klarar mig. När jag var liten gick jag en koranskola i Gambia och bodde där utan mina föräldrar. Jag fick tidigt lära mig att klara mig själv.

Nej, Yaya är inte arg. Han säger att han snarare är oroad.

– Det är farligt när rasism bortförklaras. Det är idiotiskt, faktiskt. Då växer den bara och till slut finns alltid människor som är beredda att gå från ord till handling, från fördomar till fysiskt våld.

Av de som misshandlade Yaya dömdes bara en, en 22-åring, till två års fängelse.

Ingen dömdes för hatbrott.

Massor med folk bevittnade händelsen från husen men när polisen knackade på var det få som öppnade, ingen sade sig ha sett något.

Idag bor Yaya ensam i Malmö.

På helgerna träffar han sin son som bor hos mamman i Danmark sedan familjen splittrades på grund av de upprepade rasistiska attackerna.
https://www.expressen.se/kvallsposte...-yayas-familj/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback