2011-05-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ja, det hjälper ju säkert barnen att komma in i det svenska samhället. Jävla idioter.
Det är du och jag som ska integreras inte muslimerna till Svenska samhället.Vad är det för mening med det.
Senast redigerad av ascheberg 2011-05-27 kl. 18:43.
Citera
2011-05-27, 18:53
Medlem
Den här texten kan man läsa på Malmö stadsbussar just nu.Reklamen har även en bild på en muslimsk slöjbeklädd flicka.

Citat:
Vill du välkomna en nyanländ invandrare till Malmö?

Kontaktpersonverksamheten i Malmö söker dig som vill hälsa en nyanländ invandrare välkommen till Malmö! I vår stad finns nyanlända människor från alla världens hörn som gärna vill träffa någon som kan det svenska språket, det svenska samhället och den svenska kulturen.

http://www.malmo.se/Nyheter/Forvaltn...ill-Malmo.html
Citera
2011-05-27, 19:01
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Den här texten kan man läsa på Malmö stadsbussar just nu.Reklamen har även en bild på en muslimsk slöjbeklädd flicka.

http://www.malmo.se/Nyheter/Forvaltn...ill-Malmo.html

Ha ha va naivt, som om de massiva, och i majoritet, stora grupperna av främlingar skulle bry sig om svenska gemensamt vedertagna lagar och normer, mycket komiskt men samtidigt gravallvarligt och tragiskt.
Citera
2011-05-27, 19:11
Medlem
Jag bor och är uppvuxen i malmö. Jag är tjej och är idag 18 år gammal. Har bott i Lorensborg, Dammfri och Sofielund, i malmö.
Nej, Malmö är inte nått stort jävla ghetto där alla blir misshandlade och våldtagna. Jag har varit ute en hel del i min ungdom, inte minst när jag va 14år. Då var jag ut varje dag, alla möjliga tider på dygnet. Gick hem ensam tvärs över malmö, mitt i natten, och det har varit EN gång då de hänt mej någor. Blev ''rånad'' av två killar som jag itne vet var svenska eller ej (kunde inte se). För övrigt har det aldrig hänt mej någonting större. Åker buss varje dag, snackar mycke med folk, inte minst invandrare, och tro det eller ej, men dom invandrarna som jag pratar med är minst lika trevliga som svenskarna.
För ca. 2 veckor sen var jag på värnhem och en kille frågade om cigg, som vanligt när jag har cigg, så är jag trevlig och bjuder. Killen berättade att han tycker det är väldigt kallt i sverige, jag frågade då hur länge han varit här (märkte att hans brytning var ganska grov) han berättade att han kom från iran, var 19år och kom till sverige ensam för två år sen. När jag träffade denna killen var klockan cirka halv fyra på natten, och det var bara han och jag där, men inte fan rånade,misshandlade eller våldtog han mig.
Tycker många som itne är från malmö har nån bild av att alla här är blattar som komemr hit och förstör. Ja, här finns många invandrare. Ja, här händer mycket skit, men det är en stor stad. Och alla invandrare är inte kriminella.
Blir frustrerad när folk är så dömande.
Man kan inte dra alla över en kam.
Alla i malmö är inte invandrare.
Alla invandrare är inte kriminella.

mvh
Citera
2011-05-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenorPedro

Sure, januari 2011. Vi tror på dig.

Jag har blivit misshandlad och rånad i Malmö.

Frågan är vilken av oss FB tror på mest...
Citera
2011-05-27, 19:15
Bannlyst
Jag är en invandrare själv och en gång när jag åkte på cykeln i Malmö blev jag stoppad av en flock araber eller östeuropeer som knuffade till cykeln och kastade snö på mig. Jag jagade horungarna och slog sönder dom, fast dom var 5 år gamla och drog iväg.

Är det bara jag som stött på detta?
Citera
2011-05-27, 20:51
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenorPedro
Jag bor och är uppvuxen i malmö. Jag är tjej och är idag 18 år gammal. Har bott i Lorensborg, Dammfri och Sofielund, i malmö.
Nej, Malmö är inte nått stort jävla ghetto där alla blir misshandlade och våldtagna. Jag har varit ute en hel del i min ungdom, inte minst när jag va 14år. Då var jag ut varje dag, alla möjliga tider på dygnet. Gick hem ensam tvärs över malmö, mitt i natten, och det har varit EN gång då de hänt mej någor. Blev ''rånad'' av två killar som jag itne vet var svenska eller ej (kunde inte se). För övrigt har det aldrig hänt mej någonting större. Åker buss varje dag, snackar mycke med folk, inte minst invandrare, och tro det eller ej, men dom invandrarna som jag pratar med är minst lika trevliga som svenskarna.
För ca. 2 veckor sen var jag på värnhem och en kille frågade om cigg, som vanligt när jag har cigg, så är jag trevlig och bjuder. Killen berättade att han tycker det är väldigt kallt i sverige, jag frågade då hur länge han varit här (märkte att hans brytning var ganska grov) han berättade att han kom från iran, var 19år och kom till sverige ensam för två år sen. När jag träffade denna killen var klockan cirka halv fyra på natten, och det var bara han och jag där, men inte fan rånade,misshandlade eller våldtog han mig.
Tycker många som itne är från malmö har nån bild av att alla här är blattar som komemr hit och förstör. Ja, här finns många invandrare. Ja, här händer mycket skit, men det är en stor stad. Och alla invandrare är inte kriminella.
Blir frustrerad när folk är så dömande.
Man kan inte dra alla över en kam.

mvh

Skribenten tycker inte att malmö är så farligt. Hon bevisar sin tes genom att berätta att en gång träffade hon en invandrare från Iran och han varken våldtog eller rånade henne.
Citera
2011-05-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Skribenten tycker inte att malmö är så farligt. Hon bevisar sin tes genom att berätta att en gång träffade hon en invandrare från Iran och han varken våldtog eller rånade henne.
Det var ETT exempel.
Men så många gånger när jag va yngre, 13-15år som jag gick runt ensam mitt i natten, och det har aldrig varit något som hänt.
Bor du i malmö?
Citera
2011-05-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Sure, januari 2011. Vi tror på dig.

Jag har blivit misshandlad och rånad i Malmö.

Frågan är vilken av oss FB tror på mest...
Såklart vi inte tror på dig, har varit i malmö hela två gånger och har varken blivit misshandlad eller rånad.

Denna artikel bekräftar även att malmö faktiskt är en trevlig stad.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/huvudledare/article1479761/Malmo-borde-ligga-etta.html
Citera
2011-05-27, 22:30
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
En 14-årig flicka fick på fredagseftermiddagen föras till sjukhus med ambulans efter att ha blivit misshandlad av fem jämnåriga flickor på Dammfriskolan i Malmö.
Citat:
Man har bland annat hoppat på huvudet på henne när hon ligger ner.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1480941/Flicka-misshandlad-pa-Dammfriskolan.html
Citera
2011-05-27, 22:36
Medlem
Är verkligen skånebor mer lättkränkta än andra?
Citat:
Skåningar kränks mer än någonsin
På 15 år har anmälningarna nästan fyrdubblats. Forskare: ”Svårare upprätthålla heder i dag”.

Förtal är ett brott på uppgång. På femton år har anmälningarna nästan fyrdubblats. Förra året anmälde 1 803 skåningar att de utsatts för ärekränkning.

http://www.metro.se/skane/skaningar-kranks-mer-an-nagonsin/EVHkeA!Besf0a4MsFBQ/
Citera
2011-05-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasspis
Direkt rapport från Malmö:

Om du ska till Malmö så gäller följande:

1. Kolla dina livförsökringar
2. I förväg är de bra om du vet var närmaste sjukhus finns.
3. 3-4 språklexikon är alltid smart att ha med sig.
4. Kondomer. Förr eller senare blir du våldtagen kan vara smart att skydda sig.
5. Skit i att ta med dig svenska pengar. De är guld och US-dollar som gäller.
6. Gör nått sorts testamente, underlättar för dina anhöriga.
7. Skottsäker väst och hjälm , munskydd, hörselskydd är inte helt att ha med sig på resan till Malmö
8. Är du kvinna, dagenefter piller/ p-piller / spiral är standard så du slipper efter våldtäkten göra abort.
9. Dyra kläder, smycken telefoner kan du lämna hemma så slipper du bli rånad.
10. Lämna telenummer till bårhus och sjukhus till anhöriga, praktiskt men inte ett måste.
11. Gps är bra så länge du inte blir rånad. Ingen kan svenska så har du inte tolk och hittar dåligt i Malmö är Gps en hjälp eller kartor av staden.
12. Pass. Skulle jag nog säga är ett måste så du inte blir utvisad från landet.
13. Gå alltid längshusväggar, minst risk att bli mål för krypskyttar.

Ja de var nog vad jag kan hjälpa dig med.

Jag förstår inte riktigt nummer fyra. Skall man hålla fram en kondom till våldtäktsmannen och säga "Ta på Er denna först. Jag vill inte bli gravid."?
Eller "Tag på Er denna först. Jag vill inte få någon könssjukdom" ifall man själv är kille och skall få den i tvåan?

Eller menar du att killar skall ha på sig kondom om en kvinna försöker våldta dem? (D.v.s. tvinga killen att stoppa in dasen i henne.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in