2010-05-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Boende i Sofielund: Polisens bild falsk

http://politisktinkorrekt.info/2010/...ns-bild-falsk/

Ett samhälle som tappat kontrollen

En bild säger mycket.Påminner om Londons ghetto.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...ulltrdquo.html
Citera
2010-05-13, 17:15
Medlem
Malmö är ett skräckexempel på hur det kan gå när man tar in för mycket drägg!! och helt tappar kontrollen över sitt eget land (och stad). Det spelar ingen roll om man så skulle stoppa invandringen helt - det finns redan för många! Och de förökar sig snabbt.

Om 20 år är Sverige helt förlorat. Det är priset vi fått betala för vår sk "solidaritet".

Hoppas det var värt det.

Jag vet iaf vad jag ska rösta på nu i höst.
Citera
2010-05-13, 23:56
Medlem
Infinitums avatar
Jag bor själv i Malmö och det väl inte så farligt som det påstås här på Flashback. Jag har bott här hela mitt liv och i Augustenborg, "bron" mellan verkligheten (innerstaden) och Rosengård och jag har aldrig stött på ett gäng, någonsin. På helgerna så festas det oftast på möllan, har aldrig hänt något där heller. Men riskerna finns ju alltid. Jag är så pass van vid staden så jag vet vilka gator jag ska undvika, vilka bussar jag inte ska ta etc.

Tror snarare att det är farligare i Vellinge/Höllviken om helgerna då äckliga svenska ungdomar festar med billigt öl och till Markoolios första platta. Inte nog med det, dem ska även "moped" tävla på nätterna och sladda med sina bilar kring Höllviken strand.

Jag tycker innerstaden är säker då det oftast är folk ute sent, även om inte dem skulle hjälpa mig under en misshandel så känner jag mig lite tryggare. Ni stockholmare som åker ner till Malmö, några tips,

* Undvik bussarna som passerar igenom Rosengård (5:an, 35:an m.m)
* Ser du ett gäng en bit bort, korsa vägen i lugn och ro så ordnar det sig
* Weekday/Modebloggare/mode inriktade- kan ge en negativ effekt på vissa, försök anpassa klädseln
* Ta inte med onödiga kort eller kontanter, bankkortet och ID bör räcka
* Man känner sig alltid lite säkrare med ett vapen, knogjärn kanske?
* Undvik förgudsskull tomma gator
Citera
2010-05-14, 00:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
MALMÖ. Minst sex rån eller rånförsök i Malmö under torsdagseftermiddagen och kvällen.

Polisen utesluter inte att det kan röra sig om samma gärningsmän i flera av fallen. Vid flera av rånen har gärningsmännen försvunnit på moped.

19:52. En yngling dras in i trappuppgång och rånas på mobiltelefon av fyra andra ynglingar. Patrullen kör offret till sjukhus för omplåstring.

16:51. En flicka och hennes väninna rånas av ett gäng på sex ynglingar på Gustav Adolfs torg. En knapp timme senare grips en yngling misstänkt för brottet.

15:43. En flicka rånas vid Jägersro Villastad.

14:51. Två ynglingar rånas av två andra på Lorensborgsgatan. Bytet blir två mobiltelefoner. Gärningsmännen försvinner på en röd moped.

14:45. En man utsätts för rånförsök på Valhallagatan då två ynglingar på moped försöker tillgripa hans mobiltelefon.

14.22. En pojke rånas på sin mobiltelefon av två gärningsmän på moped i närheten av Järnvägsgatan.

http://www.skanskan.se/article/20100513/MALMO/100519839/0/*/*/flera-personran-i-malmo
Citera
2010-05-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Jag bor själv i Malmö och det väl inte så farligt som det påstås här på Flashback. Jag har bott här hela mitt liv och i Augustenborg, "bron" mellan verkligheten (innerstaden) och Rosengård och jag har aldrig stött på ett gäng, någonsin. På helgerna så festas det oftast på möllan, har aldrig hänt något där heller. Men riskerna finns ju alltid. Jag är så pass van vid staden så jag vet vilka gator jag ska undvika, vilka bussar jag inte ska ta etc.

Tror snarare att det är farligare i Vellinge/Höllviken om helgerna då äckliga svenska ungdomar festar med billigt öl och till Markoolios första platta. Inte nog med det, dem ska även "moped" tävla på nätterna och sladda med sina bilar kring Höllviken strand.

Jag tycker innerstaden är säker då det oftast är folk ute sent, även om inte dem skulle hjälpa mig under en misshandel så känner jag mig lite tryggare. Ni stockholmare som åker ner till Malmö, några tips,

* Undvik bussarna som passerar igenom Rosengård (5:an, 35:an m.m)
* Ser du ett gäng en bit bort, korsa vägen i lugn och ro så ordnar det sig
* Weekday/Modebloggare/mode inriktade- kan ge en negativ effekt på vissa, försök anpassa klädseln
* Ta inte med onödiga kort eller kontanter, bankkortet och ID bör räcka
* Man känner sig alltid lite säkrare med ett vapen, knogjärn kanske?
* Undvik förgudsskull tomma gator

Haha det där är så typiskt, den svenska anpassningen. "Ähh det är inte så farligt, så länge man undviker ögonkontakt, springer till och från bilen, har skottsäker väst på sig, 5 lås på dörren och aldrig går ut efter solnedgången så är allting hur bra som heeeelst!"

Fatta att om det inte var för att sverige var nedlusat med blattar så skulle man inte behöva oroa sig för något av det du räknar upp.
Citera
2010-05-14, 01:07
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmaklig
Haha det där är så typiskt, den svenska anpassningen. "Ähh det är inte så farligt, så länge man undviker ögonkontakt, springer till och från bilen, har skottsäker väst på sig, 5 lås på dörren och aldrig går ut efter solnedgången så är allting hur bra som heeeelst!"

Fatta att om det inte var för att sverige var nedlusat med blattar så skulle man inte behöva oroa sig för något av det du räknar upp.

Du har rätt, hade varit skönt att få vara "fri" för en gång skull. Men jag orkar inte slå för något vi inte kan förändra, bättre att försöka göra det bästa av situationen.
Citera
2010-05-14, 01:11
Medlem
Orzions avatar
Malmö är en förhållandevis lugn och trygg stad även om det finns en del problem. Framföralt är det en underbar och väldigt trevlig stad med en rik kultur och trevlia människor där du dessutom kan äta mat från all världens håll.
Citera
2010-05-14, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Malmö är en förhållandevis lugn och trygg stad även om det finns en del problem. Framföralt är det en underbar och väldigt trevlig stad med en rik kultur och trevlia människor där du dessutom kan äta mat från all världens håll.

Ja, det täcker ju verkligen all skit som händer. Att jag kan äta mat från världens alla håll!
Vadå? Kebab?
Citera
2010-05-14, 07:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Ja, det täcker ju verkligen all skit som händer. Att jag kan äta mat från världens alla håll!
Vadå? Kebab?

Och det hade ju inte funnits kinamat eller thaimat heller om vi inte hade blivit accepterade att bli nerslagna och våldtagna av kineser och thailandäre i gäng varje dag. För så är det väl?

Jobbigt är också det med alla de buddha-statyerna som står överallt.

Och för att inte tala om - vi hade aldrig kunnat äta tacos om det inte hade varit så mycket mexikanska gäng överallt i varje stad.

/FS
Citera
2010-05-14, 07:23
Medlem
Har inte haft ett enda problem relaterat till invandring och jag har bott här hela mitt liv. Jag är dessutom av svensk härkomst, fattar inte hur folk får det till att det är nån krigszon?
Citera
2010-05-14, 09:23
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och det hade ju inte funnits kinamat eller thaimat heller om vi inte hade blivit accepterade att bli nerslagna och våldtagna av kineser och thailandäre i gäng varje dag. För så är det väl?

Jobbigt är också det med alla de buddha-statyerna som står överallt.

Och för att inte tala om - vi hade aldrig kunnat äta tacos om det inte hade varit så mycket mexikanska gäng överallt i varje stad.

/FS

Precis, man behöver knappast släppa in hundratusen analfabeter årligen för att öppna en pizzeria. Hela idén är absurd och visar på PK:s tröghet, vad gäller logiskt tänkande.
Citera
2010-05-14, 09:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Precis, man behöver knappast släppa in hundratusen analfabeter årligen för att öppna en pizzeria. Hela idén är absurd och visar på PK:s tröghet, vad gäller logiskt tänkande.

Det du inte förstår är att det är en anledning av många andra och långt ifrån den viktigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in