2010-12-10, 15:59
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Malmö is no good. Bor i närheten.

På en höft är väl varannan person man ser på stan utlänning. Varannan utlänning ser kriminella ut och betér sig äckligt.
Vad har det varit i år, 50-60 skottlossningar?

Rosengård är bara äckligt. Tusentals människor som bor i ett område, lever på socialbidrag och förstör hela staden med rån, vandalisering, misshandel med mera.

Det sker sjukt mycket personrån och misshandel i Malmö. Poliser ÖVERALLT!

Helvete vad den staden kostar oss pengar.

Det otroliga är att pissliberala Malmöbor faktiskt i stor utsträckning försvarar eländet - man kan ju inte försvara åsikter som klassar en som lågutbildad? Åh gud nej! Samtidigt gör de allt för att flytta ut till Bunkeflo och Limhamn för att slippa mångkulturen, och klistrar Gilla Olika i sina facebookprofiler.

Hur länge till? Det sägs att det sista som överger människan är hoppet, men jag skulle vilja säga att det sista som kommer till en liberal är sunt förnuft och hederlighet. De är kosmopolitiserade.
Citera
2010-12-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Bor man i Malmö så ska man alltid ha i baktanken att hamna i en shotout mellan rivaliserade blattegäng. Myten av att Rosengård ska vara värst stämmer nog inte. Hyllie området innehållande Holma,krocksbäck,Belluvie har mer gangsters än rosengård. Att bo här med barn är nog inget att rekomendera. Dom lär sig snabbt blatteskånska och utsätts ofta för våld för att dom är svennebarn.
Hot,personrån hör till vardagen.Mycket av detta anmäls aldrig och syns därför inte i statistiken.
Men håller man sig till rätt platser på dygnet så ska det nog gå hyffsat bra. Vifta aldrig med cash i butiker/krogen är bara ett tips. jag har själv personligen 3 ggr utsatt för personrån. En av gångerna så sprang jag till bilen och hämtade ett fälgkors och sprang i kapp en pundare som rånat mig på hela 800.- och hämtade tillbaka cashen. Han lär knappast kunna lira gitarr idag eller någonsin mer peka finger till nån

Att Hyllie området skulle vara farligare än Rosengård kan du väl ändå inte mena?
Citera
2010-12-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Det otroliga är att pissliberala Malmöbor faktiskt i stor utsträckning försvarar eländet - man kan ju inte försvara åsikter som klassar en som lågutbildad? Åh gud nej! Samtidigt gör de allt för att flytta ut till Bunkeflo och Limhamn för att slippa mångkulturen, och klistrar Gilla Olika i sina facebookprofiler.

Hur länge till? Det sägs att det sista som överger människan är hoppet, men jag skulle vilja säga att det sista som kommer till en liberal är sunt förnuft och hederlighet. De är kosmopolitiserade.

De? Vilka de? Pissliberalerna? Så de är också föremål för din degenererade människosyn, dvs alla "dem" är likadana? Men visst..
Citera
2010-12-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Jag flyttade ned till Malmö från Stockholm för 4 år sedan och jag kan bekräfta dina misstankar. Att bo i Malmö känns inte som att bo i Sverige. Går man och handlar på typ Willys mitt på dagen en vardag är man den enda svensken i hela affären. En gång räknade jag till 33 beslöjade damer, i princip alla med ofantliga barnaskaror. Ouppfostrade snorungar som springer runt och river ner varor, skriker och får göra precis som de vill. Den gången pallade jag inte ens att vara kvar utan hoppade in i bilen och tog en omväg ut till Ica-Maxi istället. Där brukar det dagtid "bara" vara kanske 80 % icke nordiska utlänningar. Araber är de jag stör mig mest på och du utmärker sig till vardags i trafiken. De brukar ofta veva ned rutan och slänga ut skräp på gatan. Flaskor, Mc Donaldspåsar, burkar mm. Jag har också märkt att de ofta parkerar mitt på vägen och hoppar ur bilen och står och snackar med varandra. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om att vägen är totalt blockerad av arabgäng som står och snackar skit med varandra mitt i vägen. På inrådan av en av mina kompisar som är infödd Malmöit så ska man aldrig tuta på dem heller då sannolikheten är överhängande att det kommer att leda till misshandel eller i bästa fall en spark eller en sten på bilen. Sommartid förvandlas stadens grönområden till rena Bagdad. Då helsteks lamm på stadens gräsmattor. 100-tals familjer samlas och röker vattenpipa och har fest. När de sedan lämnar platsen lämnas allt skräp kvar och det ser ut som en soptipp precis överallt. Dessa exempel kan verka som bagateller men det känns verkligen som om araberna tar över hela Malmö. Runt Möllan är det fler skyltar på arabiska än på svenska. Nattetid är stan full av svarttaxibilar med arabisk musik på högsta volym. Man går ogärna hem själv från krogen nattetid då i princip alla jag känner här nere har blivit rånade och misshandlade. En ensam svenne är hett villebråd nattetid. De unga ligisterna är farligast och de agerar i stora grupper. De håller till i utkanterna av centrum, speciellt runt Södervärn, Dalaplan och Möllan. Absoluta centrum känns ändå någolunda ok. Centrum känns även ok dagtid då den enorma skaran invandrare verkar hålla till på andra platser. Sedan är Holma och Sevedsplan exempel på två platser i Malmö som faktiskt är värre än Rosengård. Det finns massor av "mini-ghetton" som enligt uppgift även undviks av polis. Om ni ska till Malmö se till att aldrig bli för full och åk taxi, gå aldrig ensam. För mig är Malmö bitvis även en bra stad. Det finns gott om jobb och trots alla problem en stor framtidstro. Jag tror att räddningen i dagsläget beror på att arbetsmarknaden är god men om det skulle ändras så kommer det att bli enorma problem. Det kokar under ytan och det känns som att det en dag kommer att explodera. Segregationen är verkligen enorm. Skillnaden mellan de värsta och de bästa områdena i Malmö är mycket större än i alla övriga svenska städer jag har besökt.

Skrämmande läsning
Man blir ju ta mig fan mörkrädd när man läser hur illa ställt det är i Sveriges 3:e största kommun....Svensken är minoritet och värre blir det...
Citera
2010-12-10, 23:02
Medlem
Pauronfestiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Att Hyllie området skulle vara farligare än Rosengård kan du väl ändå inte mena?

Tror han har sniffat något... Visst det händer mer och mer i Hyllie nuförtiden men Rosengård e alt farligare
Citera
2010-12-10, 23:15
Bannlyst
Har en fråga till er Malmöbor:

Finns det exempel på tidigare relativt invandrarfria stadsdelar i Malmö som nu berikas och förr eller senare blir som Nydala, Rosengård och Kroksbäck?

Vad säger ni om tex Lindeborg, Kulladal och Möllan?
Citera
2010-12-11, 11:55
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt
Har en fråga till er Malmöbor:

Finns det exempel på tidigare relativt invandrarfria stadsdelar i Malmö som nu berikas och förr eller senare blir som Nydala, Rosengård och Kroksbäck?

Vad säger ni om tex Lindeborg, Kulladal och Möllan?
Lindeborg och Kulladal är dom flesta lägenheter bostadsrätter, därmed relativt förskonade från invandrare.
Medan stadsdelarna med mest hyresrätter typ Rosengård, Kroksbäck, Holma mfl. är mer eller mindre
lägenheterna numera fullproppade med från allehanda kommande folkslag.

Till vilken nytta vet nog endast "snillet" Ilmar Reepalu!
Senast redigerad av charkov 2010-12-11 kl. 11:58.
Citera
2010-12-11, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Lindeborg och Kulladal är dom flesta lägenheter bostadsrätter, därmed relativt förskonade från invandrare.
Medan stadsdelarna med mest hyresrätter typ Rosengård, Kroksbäck, Holma mfl. är mer eller mindre
lägenheterna numera fullproppade med från allehanda kommande folkslag.

Till vilken nytta vet nog endast "snillet" Ilmar Reepalu!
Jag har undrat en grej ett tag; varför hackar alla på Reepalu? Är det han som står för invandringen på något sätt? För sist jag såg nåt så ville han minska invandringen:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article57354/Reepalu-vill-stoppa-invandrare.html
Citera
2010-12-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hålfena
Jag har undrat en grej ett tag; varför hackar alla på Reepalu? Är det han som står för invandringen på något sätt? För sist jag såg nåt så ville han minska invandringen:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...nvandrare.html
Han har inte stoppat den, Malmös skatteintäkter rasar hela tiden.Han får 4 miljarder av staten varje år för att Malmö ska gå runt.
Citera
2010-12-11, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Han har inte stoppat den, Malmös skatteintäkter rasar hela tiden.Han får 4 miljarder av staten varje år för att Malmö ska gå runt.

Hade han försökt stoppa den hade han fått hela den mediala och politiska eliten i Stockholms innerstad emot sig.
Citera
2010-12-11, 14:08
Medlem
charkovs avatar
Ensam man nattetid = absolut ett perfekt offer för ett blattegäng att råna, vilka annars..?

Citat:
Malmö.En man blev nedslagen och rånad på Mäster Johansgata i natt. Det skall ha varit fem personer som rånade mannen på hans plånbok och sedan flydde från platsen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1324976/Ensam-man-ranades-av-gang.html
Citera
2010-12-11, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Som svar på din fråga så kan jag helt ärligt säga som Malmöbo med god insyn i problematiken att det behövs göras väldigt jävla mycket men det är lönlöst. Socialdemokraterna med Ilmar Reepalu i spetsen styr Malmö med järnhand och skyddar muslimer. Och deras flyktingpolitik känner du nog väl till.

Inflödet av invandrare i Malmö är bland det högsta av alla städer i Sverige och segregationen, fattigdomen, arbetslösheten, otryggheten på gatorna, skjutvapen och andra vapen bland ungdomsgängen, de organiserade gängen, och all slags kriminalitet ökar mer och mer för varje, dag, månad och år som går. Vi ser inga tendenser till att den här utvecklingen kommer bromsas upp utan spiralen går neråt mot helvetets avgrund.

Att svenska barnfamiljer flyr Malmö är ett faktum, de flyr till mindre samhällen eller byar utanför. Om man tittar tillbaka 15 år då det såg mycket illa ut och hur det ser ut i Malmö nu så är skillnaden markant - alltså ännu värre nu. Jag blir inte bara väldigt dyster utan känner mig också oerhört uppgiven när jag tänker på hur Malmö kommer se ut om 15 år. JA Malmö är en förlorad stad, det behövs inte göras något, för återigen, staden är förlorad.

Se Malmö som ett misslyckat experiment av staten och dessutom som ett varnande exempel på en extremt misslyckad invandringspolitik. Ni andra som inte är Malmöbor och som läser detta vill jag bara säga med stor omtanke till er att låt inte detta hända eran stad, gör allt i er makt för att förhindra att er stad blir som Malmö.

Oerhört bra och tänkvärt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in