2010-05-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Har inte haft ett enda problem relaterat till invandring och jag har bott här hela mitt liv. Jag är dessutom av svensk härkomst, fattar inte hur folk får det till att det är nån krigszon?

Bara för att det inte händer JUST DIG innebär inte att det faktiskt inte händer en massa skit.
Citera
2010-05-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Bara för att det inte händer JUST DIG innebär inte att det faktiskt inte händer en massa skit.

Killen har bott i utkanterna av Limhamn (mot havet) hela livet och åker knappt in till Willys - klart det inte har hänt han något under sitt 14-åriga liv...

Av de som säger att Malmö är helt ok att bo i ... visst är det konstigt att ingen av de säger "trots att jag bor på Rosengård" och som mest får man höra "om man undviker alla farliga ställen"?
Citera
2010-05-14, 21:58
Medlem
Hur är situationen i Limhamn-Bunkeflo förresten? Lugnt fortfarande? Rätta mig om jag har fel, men såvitt jag vet så bor det ju knappt några icke-västliga invandrare där alls?
Citera
2010-05-14, 23:14
Medlem
Har släktingar i Malmö som inte vågar gå ut om kvällarna och som sitter i sin lägenhet från morgon till kväll för att de är rädda för att utsättas för brott. De vågar inte öppna dörren om någon ringer på och deras tillit till människor har försämrats avsevärt. Och allt detta pga av vår kära mångkultur. De är pensionärer och har berättat om hur Malmö såg ut för 20 år sedan och jag kan säga att den bilden har jag svårt att föreställa mig när man ser Malmö idag. Hur kan ett förfall gå så snabbt. Snart kommer hela Sverige se ut som Malmö och då bär det av till ett land med en restriktivare mångkultur politik.
Citera
2010-05-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Hur är situationen i Limhamn-Bunkeflo förresten? Lugnt fortfarande?

Jag kan besvara din fråga så här: var bor Malmös politiker?

Citera
2010-05-15, 02:37
Medlem
Malmö är inte så illa som rasister vill få det till, precis som att invandringen inte är ett så stort problem som rasister vill få det till. Tycker det mest bara är massa vinklade inlägg av fördomsfulla människor i detta forumet.
Citera
2010-05-15, 02:58
Medlem
Citat:
Malmö är inte så illa som rasister vill få det till, precis som att invandringen inte är ett så stort problem som rasister vill få det till. Tycker det mest bara är massa vinklade inlägg av fördomsfulla människor i detta forumet.

Är man fördomsfull om man upplevt det själv med egna ögon?
Och sedan när är man rasist för att man ifrågasätter invandringspolitiken/integrationspolitiken?

Vänlig förklara.
Citera
2010-05-15, 05:25
Medlem
SniperJackals avatar
en fjärdedel är muslimer i malmö.

om folk kände sig trygga där så skulle väl inte så pass många flytta?
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article11967/Malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna.html
Citera
2010-05-15, 05:29
Medlem
Feynmans avatar
Jag har inte haft några problem alls, och känner ingen som haft det. Men rosengård är ju en skön urban legend i hela Skåne. Hade en kalsskamrat som höll på att pissa på sig när vi promenerade från City Gross till en ishall som låg nära
Citera
2010-05-15, 08:00
Medlem
Citat:
Har inte haft ett enda problem relaterat till invandring och jag har bott här hela mitt liv. Jag är dessutom av svensk härkomst, fattar inte hur folk får det till att det är nån krigszon?
Godmorgon, dags att vakna.
Citera
2010-05-15, 08:43
Medlem
Elevbråk avgörs i rätten

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article874033/Elevbrak-avgors-i-ratten.html
Citera
2010-05-15, 08:49
Medlem
Brand på Drömmarnas hus

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article873784/Brand-pa-Drommarnas-hus.html

Drömmarnas hus är ett av alla de skattefinansierade projekt finns i Rosengård