2010-05-01, 07:25
Medlem
Fritidsförvaltningens personal på Rosengård får rådet att vid problem backa 5 steg och inte säga imot.Deras vardag är hot och förstörelse.

Källa Rosengårds IP personal.

Detta är rådet Malmö stad ger sina anställda, det vill säga låt dom hålla på.
Senast redigerad av ascheberg 2010-05-01 kl. 08:05.
Citera
2010-05-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Som svar på din fråga så kan jag helt ärligt säga som Malmöbo med god insyn i problematiken att det behövs göras väldigt jävla mycket men det är lönlöst. Socialdemokraterna med Ilmar Reepalu i spetsen styr Malmö med järnhand och skyddar muslimer. Och deras flyktingpolitik känner du nog väl till.

Inflödet av invandrare i Malmö är bland det högsta av alla städer i Sverige och segregationen, fattigdomen, arbetslösheten, otryggheten på gatorna, skjutvapen och andra vapen bland ungdomsgängen, de organiserade gängen, och all slags kriminalitet ökar mer och mer för varje, dag, månad och år som går. Vi ser inga tendenser till att den här utvecklingen kommer bromsas upp utan spiralen går neråt mot helvetets avgrund.

Att svenska barnfamiljer flyr Malmö är ett faktum, de flyr till mindre samhällen eller byar utanför. Om man tittar tillbaka 15 år då det såg mycket illa ut och hur det ser ut i Malmö nu så är skillnaden markant - alltså ännu värre nu. Jag blir inte bara väldigt dyster utan känner mig också oerhört uppgiven när jag tänker på hur Malmö kommer se ut om 15 år. JA Malmö är en förlorad stad, det behövs inte göras något, för återigen, staden är förlorad.

Se Malmö som ett misslyckat experiment av staten och dessutom som ett varnande exempel på en extremt misslyckad invandringspolitik. Ni andra som inte är Malmöbor och som läser detta vill jag bara säga med stor omtanke till er att låt inte detta hända eran stad, gör allt i er makt för att förhindra att er stad blir som Malmö.
Så sant så sant.
Citera
2010-05-01, 07:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Två gängrån i Malmö
En man rånades vid Annebergsgatan och en i Pildammsparken.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862004/Tva-gangran-i-Malmo.html

"Modiga" är de alltid med. 10 mot en....förbannade fega kräk!

Jag vet 13-åriga tjejer som har blivit rånade och misshandlade av 8-9 killar. Manligt och modigt?

Läs gärna detta som jag översatt, efter att en dansk psykolog, Nicolai Sennels, skrivet det. http://imittsverige.blogspot.com/2009/11/nicolai-sennels-tredje-varldskriget-sa.html

/FS- förbannad och less på mångkultur
Citera
2010-05-01, 12:58
Medlem
Svarttaxichaufför stal från två kvinnor

Citat:
En svarttaxichaufför stal en kamera och mobiltelefoner från två kvinnor för att sen slänga av dem vid Olof Palmes plats vid halv fyra på lördagsmorgonen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862019/Tva-kvinnor-ranades-av-svarttaxichauffor.html
Citera
2010-05-01, 13:03
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Svarttaxichaufför stal från två kvinnor

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862019/Tva-kvinnor-ranades-av-svarttaxichauffor.html

Vem fan tar svarttaxi i Malmö efter allt som har hänt?
Nästan så att folk får skylla sig själv när de går in i en taxi med en svettosande babbe.
Citera
2010-05-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Vem fan tar svarttaxi i Malmö efter allt som har hänt?
Nästan så att folk får skylla sig själv när de går in i en taxi med en svettosande babbe.
Ja det är onekligen förvånande.
Citera
2010-05-01, 14:14
Medlem
INSÄNDARE: Är vårt Malmö borta för alltid?

Citat:
Nyfikna närmar vi oss folkhavet, där merparten är svenska pensionärer, och ett tiotal muslimer varav ett par har heltäckande vildvuxet svart skägg. En ring av poliser står runt muslimerna som växelvis på bruten svenska och arabiska skriker och gapar så saliven sprutar ur munnen.

Varför gör polisen ingenting, hinner jag tänka innan en av dom skrikande männen närmar sig den plats jag står på och vrålar rakt in i mitt öra. Varför skriker du, frågar jag, och tittar in i ett ansikte på en person vars ögon är svarta av ilska och hat. Han pekar på en äldre man och skriker att han sagt att han inte gillar Islam och fortsätter med en massa svordomar om Sverige och dessa jävla svenskar som inte vill ha
muslimer här osv.

Ett hundratal gamla människor står tysta och harmlösa och ett tiotal fullständigt rabiata människor som kräver en så stor polisiär insats dikterar villkoren för vad som
får sägas av en grupp som ansökt och fått tillstånd att sprida ett budskap dom tror på.
Ännu en gång fråntogs jag glädjen, att för bara ett par timmar få drömma och låtsas att mitt Malmö var som förr. Glädjen över det vackra vädret och suget efter en glass och skön stund i solen försvann som en vind.

http://politisktinkorrekt.info/2010/...ta-for-alltid/
Citera
2010-05-01, 20:14
Medlem
Vänsterpartiet i Malmö
Citat:
- Ingen ska behöva avstå från vår kommunala välfärd av rädsla för att bli angivna. Personalen i Malmö ska ha tydliga riktlinjer - här anmäler vi inte papperslösa till polisen. Så länge Sverige har en inhuman flyktingpolitik vill vi göra Malmö till en fristad för papperslösa.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862065/Vansterpartiet-tagade-genom-Malmo.html

Huvudlöst
Citera
2010-05-01, 20:27
Medlem
MoLoKs avatar
Läckert. Då kan man söka soc och få gratis sjukvård i Malmö. Ingen kontroll av legitimation alltså. Gratis dagis för dina barn - bara att hävda att du är papperslös. Hur ska myndigheterna kontrollera om man är papperslös eller inte? Starta utredningar?
Citera
2010-05-02, 00:23
Medlem
thediplomatss avatar
jag har bott i malmö i 17 år och har utländsk bakgrund och jag erkänner att malmö har en del problem. T ex när det finns unga människor i 13-16 års åldern som rånar och slår folk och efter det går hem och spelar ett spel som inget har hänt då är det ett stort problem betydligt värre är det att de oftast inte blir fångade. Det ÄR OCKSÅ SVENSKAR SOM GÖR DETTA!

Men det som präglar detta är folks fördomar mot varandra osv, först bli av med fördomar och sedan jobba på problemet. Svenskar är LIKA skyldiga som alla andra.
Citera
2010-05-02, 02:35
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thediplomats
jag har bott i malmö i 17 år och har utländsk bakgrund och jag erkänner att malmö har en del problem. T ex när det finns unga människor i 13-16 års åldern som rånar och slår folk och efter det går hem och spelar ett spel som inget har hänt då är det ett stort problem betydligt värre är det att de oftast inte blir fångade. Det ÄR OCKSÅ SVENSKAR SOM GÖR DETTA!

Men det som präglar detta är folks fördomar mot varandra osv, först bli av med fördomar och sedan jobba på problemet. Svenskar är LIKA skyldiga som alla andra.

Klart att svenskar misshandlar, rånar, våldtar men inte i samma utsträckning som våra lottovinster.

Det är ett sånt jävla gnäll och tjat om att "svenskar rånar oxå!".
Citera
2010-05-02, 02:50
Medlem
deadsets avatar
Detta ska så klart diskuteras flitigt och högt både i media och folkmun. Dessa problem ska upp till ytan och vädras. Politiker måste våga prata om det. Det pratas mer om rasism bland svenskar, än om hur stort problem invandringen har blivit, och det är helt galet.

Alla vet om hur stort problem det är. Det är väldigt trist att ingen kan prata om det öppet utan att få den där rasist-stämpeln på sig. Allt ska ju vara så jävla jämställt och rättvist här i Sverige liksom. Jag bara hoppas och önskar att invandrar-problemet snart kommer börja diskuteras öppet både i politiska och mediala sammanhang, så det kan sätta hjulen i rullning på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in