Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.
Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.
Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv
Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?
malmö är inte så illa som media målar upp det. bor förvisso inte i rosengård där de har uppenbara problem med kidsen men bor kring möllan där det är mångkulturellt och kan säga att bättre stadsdel får man leta efter.
har rört mig mycket i lund pga studier och skillnaden till malmö är stor. känner mig tryggare i lund men bor heldre i malmö. skottlossniongarna och gängen rör sällan civila.. de är de unga gängen, kidsen som är problemet. tonåringar som inte har pengar eller fritidsnöjen... politiken måste ändras