2010-05-02, 03:04
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utterskär
Nytt reportage på amerikansk tv om malmö, denna ggn på cbn news.

CBN News: Malmö, Sweden - Growing muslim influence

http://www.youtube.com/watch?v=HaPz7p-1-bk

Jag kommer flytta från det här landet i framtiden. Jag pallar inte med skiten längre. I Stockholm börjar svenskar också att närma sig minoritet, och brottsvågen bara eskalerar. Det är för jävla synd att man ska tvingas flytta från sitt eget hemland bara för att få leva i harmoni; något som borde te sig självklart för ALLA människor.
Citera
2010-05-02, 08:15
Medlem
Fast nu har ju vänsterpartiet tänkt ta tag i saken och göra Malmö till en bättre, mer human stad:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862065/Vansterpartiet-tagade-genom-Malmo.html
Citera
2010-05-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Läckert. Då kan man söka soc och få gratis sjukvård i Malmö. Ingen kontroll av legitimation alltså. Gratis dagis för dina barn - bara att hävda att du är papperslös. Hur ska myndigheterna kontrollera om man är papperslös eller inte? Starta utredningar?
Visst.Frågan är om den skatteutjämning Malmö kommun får årligen på 3,2 miljarder räcker när detta förslag gått igenom.
Gå in och rösta.
Just nu är det 84 % som är arga och 15% som är glada för detta sekt förslag på Sydsvenskan.
Citera
2010-05-02, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Vänsterpartiet i Malmö

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862065/Vansterpartiet-tagade-genom-Malmo.html

Huvudlöst
Tja men det där är väl i linje med vilka som kan tänkas rösta på det lilla extremistpartiet: stenkastande araber och kvinnor. Det är dessa frågor de brinner för, för dem är det inte huvudlöst utan "rättvisa".
Citera
2010-05-02, 14:16
Medlem
Thornhills avatar
Har varit i Malmö vid några tillfällen. Jag var seriöst den enda vita på bussen. Resten var negrer och MENA-slödder. Det var en märklig upplevelse.

Ingen stad jag skulle bosätta mig i, inte ens under pistolhot eller för pengar.
Citera
2010-05-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ja det är onekligen förvånande.

hade dom ingen hund med sig
Citera
2010-05-02, 14:45
Medlem
Bosatt i skåne. Pendlade till malmö och tog bussen förbi rosengård varje dag i 2 månader och var minoritet från stationen till slutstation.
Kände mig aldrig hotad eller utsatt, men sen samtidigt så åkte jag buss klockan 8a på morgonen och och klockan 16 på eftermiddagen.
Varit ute i Malmö ett 20-tal gånger. Mycket pack som hänger där, dock är det rätt blandat på krogen med invandrare/svenskar, kanske 50/50.
Blivit utsatt för rånförsök en gång, dock var det rånaren som blev rånad i detta fallet.
Knäckt näsa, två mobiler mindre och 1500 fattigare kan man väl påstå att det inte var speciellt lyckat rånförsök från blattens sida.
I övrigt så har mina försök till multikulti i Malmö varit ganska lugna.
Krogarna släpper bara in folk som är propert klädda och uppträder vårdat. Inga mobiler med arabmusik på högsta volym alltså.
Malmö är väldigt segregerat i bostadsområden, limhamn vs rosengård är väl ett exempel som kan visa hur illa det är. Dock så tycker jag att det så kallade rasistproblemet mellan svenskar och blattar (åt båda hållen) lyser med sin frånvaro. Inte blivit utsatt för något sånt.
Helsingborg är dock värre när det kommer till problem gällande invandrare vs svenskar. Där hänger verkligen rena blattegäng på bland annat knutpunkten och väntar på svenskar att råna. Kanske för polisens närvaro inte ens är 10% av malmös, vad vet jag.
Peace
Citera
2010-05-02, 19:04
Medlem
Kraftig ökning av cykelstölder

Citat:
Malmöpolisen berättar att det i samband med flera av stölderna observerats en mindre lastbil. Bland tipsen polisen fått nämns ligor som kör runt i lastbilar och säljer stulna cyklar i utlandet.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article862367/Kraftig-okning-av-cykelstolder.html
Citera
2010-05-02, 20:36
Bannlyst
Citat:
Vänsterpartiet i Malmö

Citat:
- Ingen ska behöva avstå från vår kommunala välfärd av rädsla för att bli angivna. Personalen i Malmö ska ha tydliga riktlinjer - här anmäler vi inte papperslösa till polisen. Så länge Sverige har en inhuman flyktingpolitik vill vi göra Malmö till en fristad för papperslösa.

Huvudlöst
Herregud
Vilka är dessa människor kallade V-partister?!
Citera
2010-05-02, 20:55
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krippa9
Herregud
Vilka är dessa människor kallade V-partister?!

Ja säg inte annat. Men på sätt och vis så hoppas jag på att sådana här idiotförslag går igenom. Svensken vaknar inte innan det är för sent. Och ju snabbare det blir "för sen" desto snabbare får vi en motreaktion. Vi har förlorat hur som. Antingen får vi insikten nu eller om 10 år.
Citera
2010-05-02, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ja säg inte annat. Men på sätt och vis så hoppas jag på att sådana här idiotförslag går igenom. Svensken vaknar inte innan det är för sent. Och ju snabbare det blir "för sen" desto snabbare får vi en motreaktion. Vi har förlorat hur som. Antingen får vi insikten nu eller om 10 år.
Det kanske är sant. Men frågan är om vi kommer lära oss eller om dom har fått för stor del sympatisörer så att allt skiter sig i alla fall.
Citera
2010-05-02, 21:30
Medlem
gammelgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?

malmö är inte så illa som media målar upp det. bor förvisso inte i rosengård där de har uppenbara problem med kidsen men bor kring möllan där det är mångkulturellt och kan säga att bättre stadsdel får man leta efter.
har rört mig mycket i lund pga studier och skillnaden till malmö är stor. känner mig tryggare i lund men bor heldre i malmö. skottlossniongarna och gängen rör sällan civila.. de är de unga gängen, kidsen som är problemet. tonåringar som inte har pengar eller fritidsnöjen... politiken måste ändras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in