Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Förutsättningarna finns kanske inte överallt i detta land...
Nu menade jag inte ett exakt likadant projekt utan jag syftar på mentaliteten. Ta Stockholm som exempel, där har man utrett en yttre motorvägsring sedan 1960 talet och nu har man precis bestämt sig för att hela södertörnsutredningen måste göras som från början. Detta utredningsdaltande har vi inte i Malmö utan här får vi saker och ting gjorda. Sveriges enda skyskrapa och öresundsbron är bra exempel över det.
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhjelmen
Köpenhamn är en bra stad, Malmö däremot är en skitstad utan värde där 50 % av befolkningen är utlänningar. Vem fan vill bo i en ful arabstad full med kvinnor med hucklen där ingen av dem jobbar utan bara är ute och ställer till jävulskap?
Du tycker att Köpenhamn är en bra stad men du tycker inte om Malmö därför Malmö är en mångkulturell stad? Jag uppfattar även Köpenhamn som en definitivt mångkulturell stad, gör inte du det?
Jag upplevde en märklig känsla idag. Nere i city står det stånd med mat och delikatesser från många olika Europeiska länder och när jag va i det området kände jag av en internationell, öppen och glad stämning. Det var trummor, musik och glada människor. Senare åkte jag ut till Hyllie och gick runt på Emporia, där fick jag snarare en väldig sluten, trött och dyster känsla. Jag märkte att köpcentrumbesökarna primärt tillhörde samma hudfärg. När man bygger områden som Hyllie är det viktigt att man inkluderar och inte exkluderar. Tvärr upplever jag Hyllie som ett exkluderande område som kommer att bidra till segregation och att de sociala avstånden mellan människor ökar.