2013-04-10, 16:53
Medlem
Bombdåd i Malmö

Citat:
En kraftig exploson skakade stadsdelen Söderkulla omkring tjugo över tre inatt.

http://www.friatider.se/bombdad-i-malmo-2

”En skrämmande och sann Malmö-historia‏”

En svensk söker ett jobb och är överkvalificerad men får nej.Kravet som var villkorslöst.

MAN MÅSTE KUNNA ARABISKA!

Read more: http://www.exponerat.info/en-skrammande-och-sann-malmo-historia%e2%80%8f/#ixzz2Q4bUdjS7
Senast redigerad av ascheberg 2013-04-10 kl. 17:12.
Citera
2013-04-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSSAH
Du kommer med ett tungt påstående så du får räkna med att man vill veta mer. Dina vänner går alltså upp till jobbet varje dag i vetskap om att dom kommer begå kriminella handlingar för att inte bli förolämpade och dödshotade utav apor? Du behöver inte outa nån för att berätta mer.

Bara ett Axblock.

Hot och våld vanligt för socialsekreterare

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=455755

Socialsekreterare under press

Citat:
åtta av tio anser att det finns risk om hot och våld för sig själva eller för sina kollegor. Fyra av tio har blivit utsatta för våld.

http://malmo.etc.se/nyhet/socialsekreterare-under-press
Citera
2013-04-11, 20:55
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Det snackas mer och mer om att Malmö och Köpenhamn ska få ytterligare en förbindelse. Det talas om en öresundsmetro. Detta är ett sådant projekt som inte skulle kunna ske någon annanstans i Sverige. I Stockholm och Göteborg finns en extrem konservatism men här i den dynamiska Copenhagen-Mamo-region vågar man ta intryck av omvärlden och genomföra samtidsenliga projekt.

Järnvägsförbindelser är bra därför dessa bidrar till minskad bilism och ökad social integration. Som Malmöbo är jag glad över att bo i en stad som tar ansvar för miljön därför vi måste ta hand om miljön. Staden är bara en plats i naturen. Vi måste lämna konsumtionssamhället och inträda det rättvisasamhället.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/snart-racker-inte-bron/

http://www.sydsvenskan.se/sverige/nya-metron-kan-byggas-i-tva-plan/
Citera
2013-04-11, 21:15
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
De svenskar, som flyttar från Malmö har knappast "missförstått" Malmö.
Varför flyttar dem då?

Citat:
Det finns kriminalitet i alla samhällen - men det finns

1. inte lika mycket kriminalitet i alla samhällen

2. inte samma profil på kriminaliteten i alla samhällen

3. inte samma risk för gemene man att bli offer för kriminalitet i alla samhällen
Har inga invändningar mot det.

Citat:
Genom den oförsvarliga massinvandringen, så är Malmö idag en mycket farligare stad, jämfört med när stadens befolkning huvudsakligen var etniskt svensk. Om detta (i genomsnitt alltför borttsaktiva) inflöde fortsätter oförminskat, så kan Malmö om nåt/ngr decennier vara en stad, om vilken det skrivs: "Att gå runt som turist är inte att rekommendera. Jag skulle föredra bil överallt."
Vad har du för belägg för att den förda invandringspolitiken skulle vara bakgrunden till att Malmö skulle vara en varligare stad idag än tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Jaha och Sydsvenskan och Skånskan då? Som ett exempel: http://www.skanskan.se/article/20130407/MALMO/130409800/1004/-/knivbevapnade-ranare-tog-jacka

Är den notisen vinklad eller osann på något sätt? Ett rån har skett, hur kan man missförstå det?
Jag har inte påstått att just den artikeln är vinklad, gör du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Härligt avslöjande!

Vi normal- och högbegåvade människor, inte bara de 700 000 av oss som har konto, utan den stora majoriteten som endast besöker Flashback för att läsa lite, har definitivt inte din syn. Jag tror knappast min pensionerade mamma, som brukar läsa här trots att hon lika väl skulle kunna läsa en massa finska sajter istället, är en dödsknarkarnazist. Inte heller tror jag att hon och de flesta normala människor i Sverige tror på det.

Vad säger det om dig och alla du känner? För att predika samlevnad med olika människor, så verkar åtminstone varken du eller någon du känner göra det. Jag har umgåtts med svenskar som kommer från alla samhällsklasser, både landsbygd och storstad, samt umgåtts rätt mycket med andra människor från samtliga befolkade kontinenter. Grattis, du är som Jan Helin som "gillar olika", men inte så mycket att han inte har betalat tiotals miljoner för att slippa se icke-vita där han bor, betalat dyra pengar för att han och hans familj ska slippa behöva pendla dagligen med icke-vita, för att hans barn skall slippa gå i skola med icke-vita, samt slutligen jobbar på en relativt stor arbetsplats som är vitare än ett valfritt nazistmöte. Förutom hos tidningskonkurrenterna, så är det rätt svårt att hitta så pass stora arbetsplatser i Stockholm utan att man ser åtminstone några icke-vita.
Jag påstår inte att användarna på flashback är underbegåvade, tvärtom förvånas jag ofta över hur skärpta många här faktiskt är. Tyvärr är dock en god värdegrund och en positiv människosyn inte självklar för dessa annars skärpta personer. Det tycker jag är ganska märkligt.

Jag har många gånger sagt att flashback är en samlingsplats för personer med invandringskritiska, intoleranta, främlingsfientliga och rasister. Jag är mycket medveten om detta.

Det jag menar är att ute i vardagen uppfatts det som något negativt om man säger att man har en användare på flashback. Det råder en utbredd uppfattning om att här bara hänger knarkare och rasister men jag vill framhäva att jag förstår att så är självklart inte fallet.

Hur är jag som Jan Helin?

Citat:
Oj, de boende i kranskommunerna existerar inte i verkligheten?
Varför skulle dem inte göra det?

Citat:
Okej...men Jan Helin, som i högre grad än resterande 98% stockholmare bor, pendlar och arbetar med endast vita, är inte rasist? Jag antar att du själv uppfattar dina olika påståenden som logiskt sammanhängande?
Jan Helin står upp för alla människors lika värde, Jan står för en positiv värdegrund. Det finns ingen anledning till att mena att Jan är rasist.

Citat:
Jag har i och för sig inte hört någon någonsin hävda att Malmö skulle "vara en anarkistisk krigszon", men du besvarade nog dina två frågor med din angivelse av vilka människor du uteslutande umgås med.
Jag upplever det som en utbredd uppfattning här på flashback att Malmö är en "förlorad stad". En stad där lag och ordning inte råder utan en stad där "invandrarna" håller på att "invadera" staden. Det är en verklighetsbeskrivning som är långt i från verklig och måste motarbetas.
Citera
2013-04-12, 04:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Det snackas mer och mer om att Malmö och Köpenhamn ska få ytterligare en förbindelse. Det talas om en öresundsmetro. Detta är ett sådant projekt som inte skulle kunna ske någon annanstans i Sverige. I Stockholm och Göteborg finns en extrem konservatism men här i den dynamiska Copenhagen-Mamo-region vågar man ta intryck av omvärlden och genomföra samtidsenliga projekt.

Förutsättningen är väl att det finns något lämpligt på andra sidan vattnet som inte ligger tusen sjömil bort? Tunnelbana Stockholm - Helsingfors? Göteborg - Oslo?
Citera
2013-04-12, 06:54
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Jag upplever det som en utbredd uppfattning här på flashback att Malmö är en "förlorad stad". En stad där lag och ordning inte råder utan en stad där "invandrarna" håller på att "invadera" staden. Det är en verklighetsbeskrivning som är långt i från verklig och måste motarbetas.

Du har alldeles rätt i att det inte är en förlorad stad, men att säga att staden är ett perfekt exempel på integration och "dynamik" är inte rätt heller.
Citera
2013-04-12, 11:43
Medlem
man mår illa när man går ut på gatorna i Malmö. känns mer och mer som en arabstad nuförtiden. tok för mycket invandrare, sen ser man unga barn som har slöja på gatorna. fy vilka människor det finns i Malmö.
Citera
2013-04-12, 12:23
Medlem
Men inte ett skit gör ni.
Citera
2013-04-12, 15:41
Medlem
S-avhopp i protest efter invald Omar Mustafa

Nima Gholam Ali Pour ska ha all heder.Men Ilmar Reepalu är säkert nöjd över valet.

http://www.exponerat.info/s-avhopp-i-protest-efter-invald-omar-mustafa/

”Malmö av idag”

http://www.exponerat.info/malmo-av-idag/
Senast redigerad av ascheberg 2013-04-12 kl. 16:04.
Citera
2013-04-12, 22:58
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Förutsättningen är väl att det finns något lämpligt på andra sidan vattnet som inte ligger tusen sjömil bort? Tunnelbana Stockholm - Helsingfors? Göteborg - Oslo?
Köpenhamn ligger inte tusen sjömil bort. Du förstår att metron är tänkt att byggas mellan Malmö C och Köpenhamn C va?
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Du har alldeles rätt i att det inte är en förlorad stad, men att säga att staden är ett perfekt exempel på integration och "dynamik" är inte rätt heller.
Jag håller med fullt ut. Malmö har många sociala-, ekonomiska- och miljörelaterade problem idag men det är viktigt att inte stirra sig blind på problemet i sig utan att faktiskt se möjligheterna som finns runt omkring för det är då vi löser problemen.
Citera
2013-04-12, 23:18
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Malmö har många sociala-, ekonomiska- och miljörelaterade problem idag men det är viktigt att inte stirra sig blind på problemet i sig utan att faktiskt se möjligheterna som finns runt omkring för det är då vi löser problemen.

Talar du för hela Malmö när du slänger dig med dina politiska floskler? Är du säker på att exempelvis den muslimska minoriteten är intresserad av att tillmötesgå din bild av Malmö?
Citera
2013-04-12, 23:43
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Talar du för hela Malmö när du slänger dig med dina politiska floskler? Är du säker på att exempelvis den muslimska minoriteten är intresserad av att tillmötesgå din bild av Malmö?
Jag talar inte för någon annan än mig själv och det jag skriver är inte flosker!

Muslimer utgör inte en homogen grupp där alla tänker, resonerar och agerar på samma sätt. Jag tycker att det är viktigt att ta hänsyn till detta med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in