Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
De svenskar, som flyttar från Malmö har knappast "missförstått" Malmö.
Varför flyttar dem då?
Citat:
Det finns kriminalitet i alla samhällen - men det finns
1. inte lika mycket kriminalitet i alla samhällen
2. inte samma profil på kriminaliteten i alla samhällen
3. inte samma risk för gemene man att bli offer för kriminalitet i alla samhällen
Har inga invändningar mot det.
Citat:
Genom den oförsvarliga massinvandringen, så är Malmö idag en mycket farligare stad, jämfört med när stadens befolkning huvudsakligen var etniskt svensk. Om detta (i genomsnitt alltför borttsaktiva) inflöde fortsätter oförminskat, så kan Malmö om nåt/ngr decennier vara en stad, om vilken det skrivs: "Att gå runt som turist är inte att rekommendera. Jag skulle föredra bil överallt."
Vad har du för belägg för att den förda invandringspolitiken skulle vara bakgrunden till att Malmö skulle vara en varligare stad idag än tidigare?
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Jaha och Sydsvenskan och Skånskan då? Som ett exempel:
http://www.skanskan.se/article/20130407/MALMO/130409800/1004/-/knivbevapnade-ranare-tog-jacka
Är den notisen vinklad eller osann på något sätt? Ett rån har skett, hur kan man missförstå det?
Jag har inte påstått att just den artikeln är vinklad, gör du det?
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Härligt avslöjande!
Vi normal- och högbegåvade människor, inte bara de 700 000 av oss som har konto, utan den stora majoriteten som endast besöker Flashback för att läsa lite, har definitivt inte din syn. Jag tror knappast min pensionerade mamma, som brukar läsa här trots att hon lika väl skulle kunna läsa en massa finska sajter istället, är en dödsknarkarnazist. Inte heller tror jag att hon och de flesta normala människor i Sverige tror på det.
Vad säger det om dig och alla du känner? För att predika samlevnad med olika människor, så verkar åtminstone varken du eller någon du känner göra det. Jag har umgåtts med svenskar som kommer från alla samhällsklasser, både landsbygd och storstad, samt umgåtts rätt mycket med andra människor från samtliga befolkade kontinenter. Grattis, du är som Jan Helin som "gillar olika", men inte så mycket att han inte har betalat tiotals miljoner för att slippa se icke-vita där han bor, betalat dyra pengar för att han och hans familj ska slippa behöva pendla dagligen med icke-vita, för att hans barn skall slippa gå i skola med icke-vita, samt slutligen jobbar på en relativt stor arbetsplats som är vitare än ett valfritt nazistmöte. Förutom hos tidningskonkurrenterna, så är det rätt svårt att hitta så pass stora arbetsplatser i Stockholm utan att man ser åtminstone några icke-vita.
Jag påstår inte att användarna på flashback är underbegåvade, tvärtom förvånas jag ofta över hur skärpta många här faktiskt är. Tyvärr är dock en god värdegrund och en positiv människosyn inte självklar för dessa annars skärpta personer. Det tycker jag är ganska märkligt.
Jag har många gånger sagt att flashback är en samlingsplats för personer med invandringskritiska, intoleranta, främlingsfientliga och rasister. Jag är mycket medveten om detta.
Det jag menar är att ute i vardagen uppfatts det som något negativt om man säger att man har en användare på flashback. Det råder en utbredd uppfattning om att här bara hänger knarkare och rasister men jag vill framhäva att jag förstår att så är självklart inte fallet.
Hur är jag som Jan Helin?
Citat:
Oj, de boende i kranskommunerna existerar inte i
verkligheten?
Varför skulle dem inte göra det?
Citat:
Okej...men Jan Helin, som i högre grad än resterande 98% stockholmare bor, pendlar och arbetar med endast vita, är inte rasist? Jag antar att du själv uppfattar dina olika påståenden som logiskt sammanhängande?
Jan Helin står upp för alla människors lika värde, Jan står för en positiv värdegrund. Det finns ingen anledning till att mena att Jan är rasist.
Citat:
Jag har i och för sig inte hört någon någonsin hävda att Malmö skulle "vara en anarkistisk krigszon", men du besvarade nog dina två frågor med din angivelse av vilka människor du uteslutande umgås med.
Jag upplever det som en utbredd uppfattning här på flashback att Malmö är en "förlorad stad". En stad där lag och ordning inte råder utan en stad där "invandrarna" håller på att "invadera" staden. Det är en verklighetsbeskrivning som är långt i från verklig och måste motarbetas.