2010-04-11, 07:15
Medlem
Lärare hotad av storebror

Citat:
”Sist en lärare tog en mobiltelefon från mig så fick den läraren en pistol mot huvudet.”

Sånt här har flatheten och flumskolan lätt till.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...storebror.html
Citera
2010-04-12, 12:37
Medlem
Orzions avatar
Malmö är en relativt lugn och bra stad även om det precis som överallt annars finns en del problem men det är som sagt enskilda människor i en väldigt liten minoritet som ställer till problem.
Citera
2010-04-12, 12:45
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Malmö är en relativt lugn och bra stad även om det precis som överallt annars finns en del problem men det är som sagt enskilda människor i en väldigt liten minoritet som ställer till problem.
Antagligen trollar du eller så bor du vid finsk-ryska gränsen och har ingen aning om vad du lallar om.

Polisen jobbar treskift för att hålla ordning i Rosengård
Citera
2010-04-12, 12:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Antagligen trollar du eller så bor du vid finsk-ryska gränsen och har ingen aning om vad du lallar om.

Polisen jobbar treskift för att hålla ordning i Rosengård

Trollar inte och har bott i Malmö hela mitt liv 0/2 rätt. Som sagt ett litet område med några få som bråkar jämfört med en enorm majoritet som inte gör det.
Citera
2010-04-12, 12:59
Bannlyst
Malmö är på grund av mångkulturen en spännande stad med många olika kulturer och människor som samverkar på ett bra sätt med varandra. Malmö kommer vara en av Sveriges viktigaste städer i framtiden då många kommer flytta dit för att uppleva Sveriges svar på New York, ett riktigt melting pot. Som vanligt tar ni upp en procent negativitet istället för att titta på allt det positiva som skett i Malmö. Det är en växande stad som hela tiden utvecklas, likt Stockholm och Göteborg är det navet i den svenska ekonomin.
Citera
2010-04-12, 13:10
Medlem
Securions avatar
Citat:
Trollar inte och har bott i Malmö hela mitt liv 0/2 rätt. Som sagt ett litet område med några få som bråkar jämfört med en enorm majoritet som inte gör det.
Om du trivs i Malmö så... Bra för dig! Ha så kul! Det är alltid nån som är sist ut.

Vi andra ser rökpelarna varje dag från skolor, bilar och hela förstäder som brinner, vi ser vilka som våldtar och mördar på öppen gata och vi ser hur många som åker dit för det, vi ser svenskar och judar som flyr för sina liv, vi ser räddningstjänsten bli misshandlade och stenade när dom försöker rädda liv, vi ser eftersom vi bor, jobbar och lever mitt i skiten.

Att du inte ser är inget problem för oss, det är bara ett stort problem för dig själv.
Citera
2010-04-12, 13:12
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Om du trivs i Malmö så... Bra för dig! Ha så kul! Det är alltid nån som är sist ut.

Vi andra ser rökpelarna varje dag från skolor, bilar och hela förstäder som brinner, vi ser vilka som våldtar och mördar på öppen gata och vi ser hur många som åker dit för det, vi ser svenskar och judar som flyr för sina liv, vi ser räddningstjänsten bli misshandlade och stenade när dom försöker rädda liv, vi ser eftersom vi bor, jobbar och lever mitt i skiten.

Att du inte ser är inget problem för oss, det är bara ett stort problem för dig själv.

Har bott här i 19 år och aldrig utsatts för brott av invandrare eller svenskar för den delen. Utom en stöld som jag inte vet vem som låg bakom.
Citera
2010-04-12, 13:21
Medlem
Securions avatar
Citat:
Har bott här i 19 år och aldrig utsatts för brott av invandrare eller svenskar för den delen. Utom en stöld som jag inte vet vem som låg bakom.
Grattis! Allvarligt, jag är glad att du inte har behövt blivit utsatt. Men försök inte förminska allvaret i det som sker i Malmö och andra svenska städer bara för att du själv haft turen att inte bli utsatt.

Verkligheten är väldigt tydlig om man bara vill öppna ögonen.
Citera
2010-04-12, 13:23
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Grattis! Allvarligt, jag är glad att du inte har behövt blivit utsatt. Men försök inte förminska allvaret i det som sker i Malmö och andra svenska städer bara för att du själv haft turen att inte bli utsatt.

Verkligheten är väldigt tydlig om man bara vill öppna ögonen.

Mina ögon är rätt öppna och verkligheten säger mig att visst invandrare begår brott precis som andra grupper och visst ibland begår de till och med mer brott men de är fortfarande i enorm minoritet emot alla de trevliga, vänliga och snälla invandrare som aldrig begått ett våldsbrott och aldrig skulle kunna tänka sig att begå ett. Jag är inte bered att döma ut stora grupper om man nu vill kalla invandrare för en homogen grupp efter ett fåtals aktioner som majoriteten i gruppen dessutom fördömer.
Citera
2010-04-12, 13:30
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Malmö är på grund av mångkulturen en spännande stad med många olika kulturer och människor som samverkar på ett bra sätt med varandra. Malmö kommer vara en av Sveriges viktigaste städer i framtiden då många kommer flytta dit för att uppleva Sveriges svar på New York, ett riktigt melting pot. Som vanligt tar ni upp en procent negativitet istället för att titta på allt det positiva som skett i Malmö. Det är en växande stad som hela tiden utvecklas, likt Stockholm och Göteborg är det navet i den svenska ekonomin.

Att Malmö växer är sant och jag förnekar inte att det finns produktiva invandrare.
Men hur mycket Malmös tillväxt beror på invandringen ställer jag mig väldigt frågande till.
Citera
2010-04-12, 13:54
Medlem
Ännu en bomb

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sprangdad-vid-sjukhus-i-malmo_4554121.svd
Citera
2010-04-12, 14:00
Medlem
Securions avatar
Citat:
Mina ögon är rätt öppna och verkligheten säger mig att visst invandrare begår brott precis som andra grupper och visst ibland begår de till och med mer brott men de är fortfarande i enorm minoritet emot alla de trevliga, vänliga och snälla invandrare som aldrig begått ett våldsbrott och aldrig skulle kunna tänka sig att begå ett. Jag är inte bered att döma ut stora grupper om man nu vill kalla invandrare för en homogen grupp efter ett fåtals aktioner som majoriteten i gruppen dessutom fördömer.
Nej men det håller jag ju med dig om. Det gör ju i princip varenda Sverigedemokrat också. Så vad är problemet? Jo, grovt överrepresenterade invandrare som begår brott. INTE laglydiga invandrare, svenskar, tyskar, whatever. Det fattar väl alla?

Men att gräva ner sig i PK-ism och säga att Malmö är en fin stad utan problem är ju bara otroligt fåfängt och trångsynt och hjälper ju inte till alls att fixa dom enorma problem som Malmö har nu.

Malmö VAR en mångkulturell stad som var känd som norra Europas största HBT stad, osv. Här bodde kinerser, vietnameser, turkar, bosnier, fransmän, judar, osv, osv. Numera mördas homosexuella på öppen gata, judar jagas och trakasseras öppet och alla icke-muslimer flyr staden i en utflyttningstakt som inte har skådats i någon annan stad sen andra världskriget. Dom enda som fortfarande flyttar IN i staden är muslimer, mestadels från mellanöstern och norra Afrika. 30% av stadens medborgare är numera muslimer från mellanöstern och ökar i en våldsam takt.

Det är inte mångkultur.

Det är muslimsk monokultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in