2012-12-02, 16:59
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karolinaaa93
Text

Det är bra att du tycker saker. Det skall unga människor göra.
Ditt problem är ju att du inte har några referensramar. Det blir lite som om någon skall övertyga om att det är bättre att bada i sjön, än i havet, när samma person inte har sett havet.

Fortsätt tyck saker, men glöm inte att reflektera över om det är dina åsikter, eller någon annans.
Det faktum att du har en kompis, som är ihop med en invandrare, kan ju svårligen vara ett argument för mångkultur, eller?
Citera
2012-12-02, 17:09
Medlem
karolinaaa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Det är bra att du tycker saker. Det skall unga människor göra.
Ditt problem är ju att du inte har några referensramar. Det blir lite som om någon skall övertyga om att det är bättre att bada i sjön, än i havet, när samma person inte har sett havet.

Fortsätt tyck saker, men glöm inte att reflektera över om det är dina åsikter, eller någon annans.
Det faktum att du har en kompis, som är ihop med en invandrare, kan ju svårligen vara ett argument för mångkultur, eller?
Jag förstår vad du menar och jag har inte min kompis som ett argument men ville bara ta upp ett exempel om att det kan fungera på ett rätt sätt. Jag har bott i malmö hela mitt liv och därför fått den uppfattning jag har. Märker hur människor runt omkring mig går ut helt öppet om att vara rasister och blir sedan förvånade över att männiksor med utländsk bakgrund säger emot. Istället använder de detta till att kunna bygga ännu mer hat gentemot de. Har aldrig dömt något utan att ge personen en chans och detta har gjort att jag fått tillbaka detsamma. 99% av alla utlänningar i Malmö jag snackat med är trevliga och har INGA problem att jag är helsvensk. När jag sen berättar, för jag är alltid ärlig, om var jag kommer ifrån i malmö kan man tänka sig att de skulle bli reserverade pga av det är ett snobbigt och rasistiskt område. Istället blir de glada och tycker det är kul att träffa en "svenne" som är öppen och inte fientlig.
Citera
2012-12-02, 17:11
Medlem
karolinaaa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Det underlättar att skriva korrekt och ange källor om du nu skall övertyga någon, kanske inte mig direkt utan alla de som läser dina inlägg. Du tappar trovärdigheten om du bara hävdar ut dig en massa påståenden och sedan förväntar andra att de skall leta reda på statistiken för dig.

Du får gärna meddela varifrån Malmö du kommer ifrån, då jag aldrig hört talas om att det skulle existera ett sådant område så som du beskriver i Malmö.

I övrigt kommer du med en massa påståenden och argument som har tragglats här om och om igen, invandringen kostar multum, de hamnar automatiskt i utanförskap oavsett hur mycket pengar man slänger på dem. Utöver detta så riskerar vi bli i minoritet inom vår egna levnadstid och det vill inte jag uppleva.

Världen är hemsk, bara för det kan vi inte agera världens socialbyrå eftersom det bara hjälper de individer som kan komma hit och parasitera på vårt samhälle. Vi kan inte ta in 30 miljoner invandrare eller ens 10 miljoner och förvänta sig att de ska få leva i samma standar som oss, snarare blir det tvärtom att vi kommer att få leva som de. Du lever tyvärr i en fantasivärld och du går faktiskt inte emot gruppmobbningsmentalitet utan faktiskt tvärtom eftersom media, etablissemanget och alla övriga institutioner här i världen talar exakt som du, tycker exakt som du. Det sker ett förtryck mot nationella, det sker med bland annat statsministerns tillåtelse.

https://www.youtube.com/watch?v=5bGn6ocOoaY
Det är bara att inse att du har din åsikt och jag har min. Jag accepterar det du tror på men kommer aldrig att falla för det.
Citera
2012-12-02, 17:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Det är bara att inse att du har din åsikt och jag har min. Jag accepterar det du tror på men kommer aldrig att falla för det.

Men faktum är att du knappt har bemött det jag har skrivit utan du försöker rationalisera bort det faktum att du har fel, du har överhuvudtaget ingen statistik eller fakta på din sida. Framtiden tillhör inte folk med dina åsikter och hade du haft någon sorts intellektuell hederlighet så hade tagit till dig detta.

Men det vill du inte och jag tycker synd om dig och hoppas att du inte åker illa ut för dina naiva åsikters skull.
Citera
2012-12-02, 17:25
Medlem
Du karolina93, en fråga till dig. Hur kan du säga att bilden av Malmö som många har inte stämmer öht, att allt är hur bra som helst och att det inte finns några problem med invandrare?
FAKTA och STATISTIK säger andra saker, och det kan du inte snacka bort oavsett hur trevliga du tycker alla araber är.
Det sker i genomsnitt 4 personrån om dagen i Malmö, bara för att ta ett exempel. Hur ställer du dig till det?
Citera
2012-12-02, 18:09
Bannlyst
Citat:
hahaha lite avundsjuka ser jag här ja. Stackars lilla du om du nu inte kan få tjejer utan ser "blattarna" och "negerna" som hot. jobba på din egna charm så ska du nog kunna se att det inte stämmer. lycka till
Jag talar generellt. Jag har pratat mycket med tjejer från andra länder i mitt liv och de har alla sagt till mig att de endast vill bli tillsammans med killar från deras egna länder då de har samma mentalitet, kultur, religion osv. De är nationalistiska helt enkelt. Ingen av de tjejer jag snackat med som är jugoslaver, afrikaner, araber har ens haft en enda tanke på att bli tillsammans med en svensk, det finns inte ens för dem att bli tillsammans med en kille som inte har samma ursprung.

Svenska tjejer är de enda i världen vad jag vet som inte tänker på det sättet, är inte det konstigt enligt dig?
Citera
2012-12-02, 18:21
Medlem
karolinaaa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Jag talar generellt. Jag har pratat mycket med tjejer från andra länder i mitt liv och de har alla sagt till mig att de endast vill bli tillsammans med killar från deras egna länder då de har samma mentalitet, kultur, religion osv. De är nationalistiska helt enkelt. Ingen av de tjejer jag snackat med som är jugoslaver, afrikaner, araber har ens haft en enda tanke på att bli tillsammans med en svensk, det finns inte ens för dem att bli tillsammans med en kille som inte har samma ursprung.

Svenska tjejer är de enda i världen vad jag vet som inte tänker på det sättet, är inte det konstigt enligt dig?
tycker inte det låt innan som om du pratade generellt med tanke på vilket språk du använde men anledningen till att vi svenskar inte ser det som något katastrofalt beror på många anledningar. Balnd annat handlar det om att vi svesnkar ligger långt fram i utvecklingen. Vi tänker liberalt och ser inte det som något smutsigt att träffa andra männiksor. Vad gör det dig om man träffar en trevlig kille med utländsk bakgrund är det så fruktansvärt?
Citera
2012-12-02, 18:29
Medlem
karolinaaa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-5P34K3R
Du karolina93, en fråga till dig. Hur kan du säga att bilden av Malmö som många har inte stämmer öht, att allt är hur bra som helst och att det inte finns några problem med invandrare?
FAKTA och STATISTIK säger andra saker, och det kan du inte snacka bort oavsett hur trevliga du tycker alla araber är.
Det sker i genomsnitt 4 personrån om dagen i Malmö, bara för att ta ett exempel. Hur ställer du dig till det?
Jag är tillräckligt smart att fatta att allt inte är perfekt i Malmö. SJälvklert har vi våra problem men median ger en förvrängd bild av denna stad vilket gör att alla tänker att det beror på utlänningarna. Som jag skrev tidiagre har vi mindre brottslighet per invånare här i malmö jämfört med Stockholm och Göteborg, ändå består 40 % av invånarna här av utlänningar. Som jag försökte få fram tidigare är det inte var man kommer ifrån som bestämmer om man är kriminell eller inte utan om man arbetslös. Det är i den gruppen frudtration, hat och desperation växer fram. Det finns inget genetiskt som säger att vissa folkslag lättare blir kriminella. Att det sker 4 rån i Malmö kan säkert stämma men det sker förmodligen mer i städerna Stockholm och Göteborg om man nu ska följa statistiken. Sedan vet du inte heller hur många av de fyra som har utländsk bakgrund.
Citera
2012-12-02, 18:42
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
tycker inte det låt innan som om du pratade generellt med tanke på vilket språk du använde men anledningen till att vi svenskar inte ser det som något katastrofalt beror på många anledningar. Balnd annat handlar det om att vi svesnkar ligger långt fram i utvecklingen. Vi tänker liberalt och ser inte det som något smutsigt att träffa andra männiksor. Vad gör det dig om man träffar en trevlig kille med utländsk bakgrund är det så fruktansvärt?

Vem är du att prata för "vi svenskar". Du vet ingenting om vårt svenska folk eller vår historia eller våra förfäderns mentalitet. Du är inte svensk, du är världsmedborgare, så sluta prata om "vi svenskar", ty i min värld är du inte svensk och säkert inte heller i din egen värld och du får gärna förklara för mig varför du skulle vilja vara svensk. Vad är "långt fram i utvecklingen" ? Är utvecklingen något fastspikat och som alla världens folk kommer gå igenom oavsett vad de ägnar sig åt? Är "utvecklingen" en tävling, och menar du isåfall att vi svenskar ligger bra till i denna tävling, eftersom vi enligt dig, ligger långt fram?
Citera
2012-12-02, 19:00
Medlem
karolinaaa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Vem är du att prata för "vi svenskar". Du vet ingenting om vårt svenska folk eller vår historia eller våra förfäderns mentalitet. Du är inte svensk, du är världsmedborgare, så sluta prata om "vi svenskar", ty i min värld är du inte svensk och säkert inte heller i din egen värld och du får gärna förklara för mig varför du skulle vilja vara svensk. Vad är "långt fram i utvecklingen" ? Är utvecklingen något fastspikat och som alla världens folk kommer gå igenom oavsett vad de ägnar sig åt? Är "utvecklingen" en tävling, och menar du isåfall att vi svenskar ligger bra till i denna tävling, eftersom vi enligt dig, ligger långt fram?
Jag har mina rötter i SVerige och jag känner mig svensk, det sak egentligen räcka men eftersom du vill ha mer svar antagligen så ska jag ge dig det. Jag är kristen, jag är född i SVerige, följer alla traditioner såsom midsommar, jul och skolavslutningar i kyrkan. Jag hejar på det svenska fotbollslaget och jag är stolt svensk som är glad över det måmgkulturella samhället vi lever i. Med långt fram i utvecklingen menar jag att vi har ett utvecklat samhällssystem där man berättigar mänskliga rättigheter och religionsfrihet mm. Detsamma gäller andra mer utvecklade länder. Många vita amerikanske tjejer gillar mörka amerikaner och många olika tjejer i Europa tycker det äär kul med svenska killar de då är exotiska.Kan inte jag vara svensk bara för att jag kanske nlir tillsammans med en kille med utländsk bakgrund? vem är du att bestämmma det?
Citera
2012-12-02, 19:39
Bannlyst
Citat:
Jag har mina rötter i SVerige och jag känner mig svensk, det sak egentligen räcka men eftersom du vill ha mer svar antagligen så ska jag ge dig det. Jag är kristen, jag är född i SVerige, följer alla traditioner såsom midsommar, jul och skolavslutningar i kyrkan. Jag hejar på det svenska fotbollslaget och jag är stolt svensk som är glad över det måmgkulturella samhället vi lever i. Med långt fram i utvecklingen menar jag att vi har ett utvecklat samhällssystem där man berättigar mänskliga rättigheter och religionsfrihet mm. Detsamma gäller andra mer utvecklade länder. Många vita amerikanske tjejer gillar mörka amerikaner och många olika tjejer i Europa tycker det äär kul med svenska killar de då är exotiska.Kan inte jag vara svensk bara för att jag kanske nlir tillsammans med en kille med utländsk bakgrund? vem är du att bestämmma det?
Nej. Inga tjejer förutom svenska tjejer gillar svenska killar.
Citera
2012-12-02, 19:45
Medlem
Citat:
Jag har mina rötter i SVerige och jag känner mig svensk, det sak egentligen räcka men eftersom du vill ha mer svar antagligen så ska jag ge dig det. Jag är kristen, jag är född i SVerige, följer alla traditioner såsom midsommar, jul och skolavslutningar i kyrkan. Jag hejar på det svenska fotbollslaget och jag är stolt svensk som är glad över det måmgkulturella samhället vi lever i. Med långt fram i utvecklingen menar jag att vi har ett utvecklat samhällssystem där man berättigar mänskliga rättigheter och religionsfrihet mm. Detsamma gäller andra mer utvecklade länder.

Fast vad är det som gör detta så bra förutom att du tycker det? Mig veterligen så finns det inget som gör ett samhälle bättre på grund av att det accepterar religionsfrihet, mänskliga rättigheter eller för den delen mångkultur.

Citat:
Många vita amerikanske tjejer gillar mörka amerikaner och många olika tjejer i Europa tycker det äär kul med svenska killar de då är exotiska.Kan inte jag vara svensk bara för att jag kanske nlir tillsammans med en kille med utländsk bakgrund? vem är du att bestämmma det?

I mitt tycke så är du svensk oavsett vem du är tillsammans med men du är även en folkförrädare om du väljer en utomeuropeisk partner vilket är det värsta man kan vara. Du arbetar därigenom för både det svenska folkets och den vita rasens undergång, att man sedan väljer att hänge sig åt tidelag för att man tycker att det är exotiskt gör ju inte saken bättre.

Vem är jag att bestämma över dig? Jo, jag anser att samhället (ett friskt samhälle, inte det vi har idag) har rätt att bestämma över dig i den här frågan då dina val har stor betydelse för vår kollektiva framtid. Vem du väljer att fortplanta dig med liksom ditt fortplantningsbeteende har stor betydelse för samhället och hur det kommer att utvecklas och därigenom så är det också samhällets angelägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in