2012-06-04, 16:56
Medlem
solindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoeMan1979
För er som inte varit i västra Malmö, video kommer.

Det är ingen förlorad stad. Ta en promenad längs regementsgatan... Bye bye fördomar...

Östra? Ja, fucked BT. Men där bor inga politiker/journalister/FB-troll

Fördomar?
Malmö = kaos.

Kom inte o trolla!
Citera
2012-06-04, 17:22
Medlem
Malmö: Jordanier försökte våldta svensk kvinna

http://www.realisten.se/2012/06/03/jordanier-forsokte-valdta-svensk-kvinna/

Mannen driver restaurang Mix på Bergsgatan.

Citat:
I förra veckan dömdes Issam Abu-taleb för försök till våldäkt till fängelse i ett år och sex månader. Trots att Issam Abu-taleb är medborgare i Jordanien yrkade åklagare Bo Birgerson inte på utvisning efter avtjänat straff.
Citera
2012-06-04, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solindo
Fördomar?
Malmö = kaos.

Kom inte o trolla!

Inte i västra, pajas. Har du ens varit här?

(får inte rätt på iTunes så video dröjer, men ingen är kanske intresserad...)
Citera
2012-06-04, 21:07
Medlem
Jag börjar bli mer och mer orolig för situationen kring davidshall. Har sett polisen/civilpoliser stanna bilar rakt under mitt fönster. Jag har nog sett detta 4-5 gånger på ett år och vågar inte tänka på hur många gånger det egentligen är i och med att det är ren slump att jag tittar ut genom fönstret mitt i natten och ser att det står polisbilar nedanför med blåljusen blinkande.

Jag undrar verkligen vad det kan vara de stannar bilarna för, men jag har känslan av att det är polisen som har span på multikriminella. Varför de gillar min gata så mycket kan man undra, antingen så är den väldigt lätt att stoppa bilister på, eller så bor jag med tungt kriminella som grannar...
Citera
2012-06-04, 21:20
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Jag börjar bli mer och mer orolig för situationen kring davidshall. Har sett polisen/civilpoliser stanna bilar rakt under mitt fönster. Jag har nog sett detta 4-5 gånger på ett år och vågar inte tänka på hur många gånger det egentligen är i och med att det är ren slump att jag tittar ut genom fönstret mitt i natten och ser att det står polisbilar nedanför med blåljusen blinkande.

Jag undrar verkligen vad det kan vara de stannar bilarna för, men jag har känslan av att det är polisen som har span på multikriminella. Varför de gillar min gata så mycket kan man undra, antingen så är den väldigt lätt att stoppa bilister på, eller så bor jag med tungt kriminella som grannar...

Det kan ju vara för att du bor med hela polisens utryckningsenhet som granne...?
Citera
2012-06-04, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det kan ju vara för att du bor med hela polisens utryckningsenhet som granne...?

Nu förväxlar du nog polishuset på drottningsg. med fyllecellen vid Davidshall.

Troligen har föregående skribent fått kriminella nysvenskar som grannar. Davidshall ses som mkt attraktivt av blattar som har pengar nog för att inte dela lägenhet med fem bruschor på Lindängen.

Tips: flytta västerut.
Citera
2012-06-05, 08:47
Medlem
solindos avatar
Citat:
Inte i västra, pajas. Har du ens varit här?

(får inte rätt på iTunes så video dröjer, men ingen är kanske intresserad...)

Bo fan i staden. Hela staden påverkar såklart. Du måste ju betala och leva i det.
Det har varit lite för mycket skjutningar inne i city. Lägg ner med att slå dig för bröstet
o tycka västra är paradiset. Snart har du en taliban som granne hos dig.
Se dig om i hela Malmö. Snälla var inte så dum.
Citera
2012-06-05, 09:41
Medlem
tryffs avatar
Vissa här verkar inte förstå hur sådant här fungerar: Alla Malmös skolor har dålig ekonomi, all barnomsorg, all kommunal verksamhet - folk flyr.
Det finns inga bra områden där skolor och barnomsorg fungerar. För att bedriva skola behövs t.ex. papper och pennor. Finns det inte pengar till papper och pennor ja...
Citera
2012-06-05, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solindo
Bo fan i staden. Hela staden påverkar såklart. Du måste ju betala och leva i det.
Det har varit lite för mycket skjutningar inne i city. Lägg ner med att slå dig för bröstet
o tycka västra är paradiset. Snart har du en taliban som granne hos dig.
Se dig om i hela Malmö. Snälla var inte så dum.

Inte fan bor du i västra i.a.f. eller rör dig här för den delen. Utgår från att du är en blatte som bor i något sunkigt område få svenskar sätter sin fot i. F:ö borde du en SFI-kurs alt. läsa om svenska på komvux.
Citera
2012-06-05, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vissa här verkar inte förstå hur sådant här fungerar: Alla Malmös skolor har dålig ekonomi, all barnomsorg, all kommunal verksamhet - folk flyr.
Det finns inga bra områden där skolor och barnomsorg fungerar. För att bedriva skola behövs t.ex. papper och pennor. Finns det inte pengar till papper och pennor ja...

När besökte du en skola i något av Malmös bättre områden sist? Har du bokföring att länka till?
Citera
2012-06-05, 11:53
Medlem
Citat:
När besökte du en skola i något av Malmös bättre områden sist? Har du bokföring att länka till?

Det är klart att det finns bättre områden i västra Malmö. Man ska dock ha i bakhuvudet att nybyggarna ser dessa områden som ett skafferi och det sker en hel del personrån även där.

Skolorna i de bästra delarna är bättre, men om man ser på utvecklingen av Linnéskolan, som slagits ihop med Krokbäcksskolan, så går det inte längre att gå på den som svensk utan att uppleva fantastiska nya lekar som t.ex. bötning. Politikerna verkar däremot nöjda med utveckling och detta verkar vara framtiden, stänga de sämsta skolorna och blanda upp. Då blir medelresultaten bättre...
Citera
2012-06-05, 15:28
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Skola i Malmö träffad av skott

Ett område kring Hermodsdalskolan i Malmö har spärrats av efter uppgifter om skottlossning från en balkong i närheten, rapporterar flera medier.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skola-i-malmo-traffad-av-skott_7256299.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in