2011-12-13, 14:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Känns som Malmö m,m är en mediabluff. SD-människorna vill överdriva problemen för att vinna röster och smågangster killarna vill överdriva områdets farlighet för att öka sin egen streetcred.

Funderar på att flytta till Rosengård, faktiskt. Billigvt juh!?

Är du stockholmare?
Klart kidsen i Rosengård vill ha sin streetcreed, det är ju det enda de kan få. Men Malmö ÄR Sveriges gangsterstad nr. 1 och det finns en helt annan mentalitet i Malmö jämfört med i Stockholm och Göteborg. Allt som tas upp i den här tråden tex.
Men bo i Malmö en vecka så märker du det. Inte bara invandrare som härjar utan även svenskar. Du måste va hård för att klara dig i Malmö.
Har en kompis från Afrika och han hatar Malmö, vill knappt visa sin son staden och tycker det är tragiskt att en stad blivit så fucked up som Malmö är. Det säger en del.
Men Malmö har väl alltid känts ganska osvenskt men de ökade oprovocerade våldet, ofta med rasistisk bakgrund och alla personrån skrämmer mig.

Sen har jag vart mycket i Sveriges förorter men aldrig mer att jag besöker Rosengård. Det är ingen mediahype, det ÄR Skandinaviens värsta område.

Sen går det inte förneka att Malmö har sin charm, sin speciella och kreativa atmosfär. Men för mig är staden mest en stor förort till en riktigt skön stad några stationer bort, Köpenhamn.
Så nära, men så annorlunda Malmö
Citera
2011-12-13, 16:21
Medlem
Bor i Malmö, närmare bestämt Sofielund (utkanten)
Ett stenkast ifrån "lilla Somalia" och ännu närmre Nobelvägen.

Nobelvägen nattetid är en orkester av sirener vare det poliser eller ambulanser (Via Nobelvägen kan du komma överallt relativt snabbt)
Problemet i Malmö är att det är så nära till allt, det känns inte som förorter utan stadsdelar. Det tar tex 5 minuter att köra från stan till Rosengård. Folk kan röra sig vart dom vill smidigt och snabbt via bil eller kollektivtrafik. Detta resulterar i att man inte håller sig i bara 1 område hela tiden.
Citera
2011-12-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
30-40% av alla personrån är försäkringsbedregerier...

svenskar skor sig på det dåliga ryktet som Malmö har
och din källa är ?
Citera
2011-12-14, 02:56
Medlem
SwingKidds avatar
Är det bara araber och somalier där eller finns det många latinamerikaner och asiater där också?? Judar? Ryssar?
Citera
2011-12-15, 23:10
Medlem
tryffs avatar
Jag tillbringade dagen i Malmö. Ni som skriver att man ser etniskt svenska killar med invandrartjejer kan ju inte vara friska...allvarligt?
Citera
2011-12-16, 16:26
Medlem
charkovs avatar
Rånare nerslagen av offer.

Citat:
Möllevångstorget. Vid andra försöket pajade rånarnas morgon. Offret brusade upp och slog ner den ene av dem, som svimmade.
Både han och hans kamrat kunde gripas.

Länk: Sydsvenskan.

He he, dom rånarna sprang verkligen på "pumpen" och valde fel offer att råna.
Citera
2011-12-16, 22:23
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag tillbringade dagen i Malmö. Ni som skriver att man ser etniskt svenska killar med invandrartjejer kan ju inte vara friska...allvarligt?

Då såg du inte mig
Citera
2011-12-17, 01:31
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff

Du är inte frisk, Du har varit i malmö en dag, jag har bott här i 18 år

Vem tror du har mest koll?
Citera
2011-12-17, 09:57
Medlem
tryffs avatar
Det har tydligen jag. Naturligtvis finns det enstaka fall...men det övergripande intrycket, och som slår alla som sätter sin fot i malmö, är det motsatta.
Citera
2011-12-17, 20:39
Medlem
0Thor0s avatar
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1592446/13-aring-ranad-pa-mobiltelefon.html

Måste varit ett gäng wt svennar, bönder
Citera
2011-12-20, 11:26
Medlem
BaalZeBubs avatar
"Sverigedemokraterna fick över 30 procent av rösterna i vissa stadsdelar i Malmö. Ändå hävdar du i din bok att det inte finns någon svensk stad där integrationen fungerat bättre?

– Den officiella befolkningsstati-stiken för Malmö är att 30 procent är utlandsfödda, 10 procent har två utlandsfödda föräldrar och tillsammans med alla dem som har en utlandsfödd förälder, är gift eller ihop med någon från utlandet så faller ju hela den där begreppsapparaten kring integreringen sönder, replikerar Svensson."
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/nystoddiga-malmo-vantar-inte-pa-framtiden

Kort sagt: vad skulle denna knappa majoritet av befolkningen integreras med?
Citera
2011-12-20, 15:49
Medlem
tryffs avatar
Intressant artikel. Per Svensson är dock en idiot och läser Malmö som fan läser bibeln. Han skriver bl.a. att rasisterna skyller allt på invandringen.
Jag vill påstå att medvetenheten här på flashback bland invandringskritikerna om Malmö som ett vänsterprojekt är förvånandsvärt hög. Men det väljer Per att inte se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in