Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Känns som Malmö m,m är en mediabluff. SD-människorna vill överdriva problemen för att vinna röster och smågangster killarna vill överdriva områdets farlighet för att öka sin egen streetcred.
Funderar på att flytta till Rosengård, faktiskt. Billigvt juh!?

Är du stockholmare?
Klart kidsen i Rosengård vill ha sin streetcreed, det är ju det enda de kan få. Men Malmö ÄR Sveriges gangsterstad nr. 1 och det finns en helt annan mentalitet i Malmö jämfört med i Stockholm och Göteborg. Allt som tas upp i den här tråden tex.
Men bo i Malmö en vecka så märker du det. Inte bara invandrare som härjar utan även svenskar. Du måste va hård för att klara dig i Malmö.
Har en kompis från Afrika och han hatar Malmö, vill knappt visa sin son staden och tycker det är tragiskt att en stad blivit så fucked up som Malmö är. Det säger en del.
Men Malmö har väl alltid känts ganska osvenskt men de ökade oprovocerade våldet, ofta med rasistisk bakgrund och alla personrån skrämmer mig.
Sen har jag vart mycket i Sveriges förorter men aldrig mer att jag besöker Rosengård. Det är ingen mediahype, det ÄR Skandinaviens värsta område.
Sen går det inte förneka att Malmö har sin charm, sin speciella och kreativa atmosfär. Men för mig är staden mest en stor förort till en riktigt skön stad några stationer bort, Köpenhamn.
Så nära, men så annorlunda Malmö