2010-02-07, 14:13
Medlem
Wittgensteins avatar
Verkligen mixade signaler i den här tråden. Vissa säger att Malmö är Mordor, andra verkar mer avslappnade. Nu har inte jag satt min fot i Malmö på ungefär tio år, men på den tiden var staden en stökig mångkultursoppa där man visserligen kunde röra sig i centrum kvällstid, men inte utan att kolla sig över axeln med jämna mellanrum. Har det alltså blivit bättre på senare år?
Citera
2010-02-07, 14:36
Medlem
Stahlhelms avatar
"se inte rädd ut för det är då de går på dig"...

Det låter ju hur vidrigt som helst, för x antal år sedan behövde man inte ens låsa dörrjäveln när man gick och la sig....
Jag pissar på er idioter som säger att det inte är så "farligt", det är Sverige vi snackar om....en gång en underbar plats...som nu präglas av våldtäkter,droger och rån.
Citera
2010-02-07, 14:55
Medlem
-badabing-s avatar
Med eller utan invandrare, det hade inte behövt se ut såhär. Reinfeldt, Mona mfl. borde ju ta ansvar, det är ju faktiskt dem som "bildat" gängen och följderna. De värsta gänget i svensk historia har sitt säte i riksdagshuset.
Citera
2010-02-07, 15:09
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Hon gick aldrig in i detalj?

Nej då finns det risk för att hon skulle anmälas för HMF... Så är det i Sverige nu..man får inte prata om vilka som är problemen och vad som ska göras åt dessa. Alla invandrare är inte problem. Men dom som lever rövare och härjar ska man bara utvisa utan pardon. Samla ihop dom i ett läger med beväpnade vakter tills man har så man kan fylla ett plan och sen bara flyg ut skräpet. Skitsamma om somalierna hamnar i Irak eller tvärtom..bara ut med dom! Och slå förbanne mig igen gränsen för ytterligare "arbetskraftinvandring". Har man inte jobb och och bostad innan man landar här är man att betrakta som turist och kan således inte lämna nån asylansökan.
Citera
2010-02-07, 15:57
Medlem
Pebbiss avatar
Jag flyttade ned till Malmö från Stockholm för 4 år sedan och jag kan bekräfta dina misstankar. Att bo i Malmö känns inte som att bo i Sverige. Går man och handlar på typ Willys mitt på dagen en vardag är man den enda svensken i hela affären. En gång räknade jag till 33 beslöjade damer, i princip alla med ofantliga barnaskaror. Ouppfostrade snorungar som springer runt och river ner varor, skriker och får göra precis som de vill. Den gången pallade jag inte ens att vara kvar utan hoppade in i bilen och tog en omväg ut till Ica-Maxi istället. Där brukar det dagtid "bara" vara kanske 80 % icke nordiska utlänningar. Araber är de jag stör mig mest på och du utmärker sig till vardags i trafiken. De brukar ofta veva ned rutan och slänga ut skräp på gatan. Flaskor, Mc Donaldspåsar, burkar mm. Jag har också märkt att de ofta parkerar mitt på vägen och hoppar ur bilen och står och snackar med varandra. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om att vägen är totalt blockerad av arabgäng som står och snackar skit med varandra mitt i vägen. På inrådan av en av mina kompisar som är infödd Malmöit så ska man aldrig tuta på dem heller då sannolikheten är överhängande att det kommer att leda till misshandel eller i bästa fall en spark eller en sten på bilen. Sommartid förvandlas stadens grönområden till rena Bagdad. Då helsteks lamm på stadens gräsmattor. 100-tals familjer samlas och röker vattenpipa och har fest. När de sedan lämnar platsen lämnas allt skräp kvar och det ser ut som en soptipp precis överallt. Dessa exempel kan verka som bagateller men det känns verkligen som om araberna tar över hela Malmö. Runt Möllan är det fler skyltar på arabiska än på svenska. Nattetid är stan full av svarttaxibilar med arabisk musik på högsta volym. Man går ogärna hem själv från krogen nattetid då i princip alla jag känner här nere har blivit rånade och misshandlade. En ensam svenne är hett villebråd nattetid. De unga ligisterna är farligast och de agerar i stora grupper. De håller till i utkanterna av centrum, speciellt runt Södervärn, Dalaplan och Möllan. Absoluta centrum känns ändå någolunda ok. Centrum känns även ok dagtid då den enorma skaran invandrare verkar hålla till på andra platser. Sedan är Holma och Sevedsplan exempel på två platser i Malmö som faktiskt är värre än Rosengård. Det finns massor av "mini-ghetton" som enligt uppgift även undviks av polis. Om ni ska till Malmö se till att aldrig bli för full och åk taxi, gå aldrig ensam. För mig är Malmö bitvis även en bra stad. Det finns gott om jobb och trots alla problem en stor framtidstro. Jag tror att räddningen i dagsläget beror på att arbetsmarknaden är god men om det skulle ändras så kommer det att bli enorma problem. Det kokar under ytan och det känns som att det en dag kommer att explodera. Segregationen är verkligen enorm. Skillnaden mellan de värsta och de bästa områdena i Malmö är mycket större än i alla övriga svenska städer jag har besökt.
Citera
2010-02-07, 17:15
Medlem
Apspektakels avatar
Just våldet har jag inte märkt av alls, en och annan aggressiv arab har jag såklart varit med om men inte mycket mer än det.
Vad som däremot finns med konstant att det övriga blatteriet, ljudnivån, oförmågan att kommunicera på svenska, allmän brist på respekt och totalt ovilliga att bete sig på ett socialt accepterat sätt.
Citera
2010-02-07, 17:31
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vad som däremot finns med konstant att det övriga blatteriet, ljudnivån, oförmågan att kommunicera på svenska, allmän brist på respekt och totalt ovilliga att bete sig på ett socialt accepterat sätt.

Fast det där är ju en del av deras kultur och ska alltså ses som naturligt i det mångkulturella Sverige år 2010.
Citera
2010-02-07, 17:42
Medlem
123621s avatar
Men var ska man bo om man gillar storstäder (med svenska mått mätt) men inte tycker om invandrare?
Malmö är OK men jag skulle ALDRIG låta mina barn växa upp där. Men inte fan vill jag flytta till Kiruna heller.
Citera
2010-02-07, 20:19
Medlem
xCCCPxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -badabing-
Med eller utan invandrare, det hade inte behövt se ut såhär. Reinfeldt, Mona mfl. borde ju ta ansvar, det är ju faktiskt dem som "bildat" gängen och följderna. De värsta gänget i svensk historia har sitt säte i riksdagshuset.

Kanske dags att låta politikerna hålla sina regeringssammanträden på stor torget i Malmö fram över. Politikerna verkar inte veta hur mycket av deras skatteintäkter som går förlorade i våran f.d sydsvenska stad. Detta sociala experiment är slöseri med skattemedel. Det vore intressant att se hur mycket polisens kostnader i Malmö har ökat sedan 80-talet.

Det är dags att sluta med bror duktig fasonerna och tro att Sverige kan rädda hela världen, genom att ta hit varenda flykting. För när de väl är här, så slutar politikerna bry sig och lämnar eländet till kommunerna och dess invånare att ta hand om skiten.

Varken svenskarna eller invandrarna blir särskilt lyckligare på att politikerna ska plocka internationella plus poäng så de kan imponera på Förenta Nationerna. Det som sker istället är en omlokalisering av problemen, konflikter ska lösas på plats inte förflyttas.

Sverige borde bli bästa på arbetskraftsinvandring istället för att köra med öppna svängdörrar på migrationsverket.
Citera
2010-02-07, 20:29
Medlem
revodnebs avatar
Jag är f.d. malmöbo och drar mig i det längsta för att åka in till Malmö. Det känns inte som Malmö längre och jag blir illamående av alla hucklen och svartingar man ser överallt. Malmö har blivit ett riktigt rövhål, tyvärr.
Citera
2010-02-07, 20:38
Bannlyst
Jag åker jättegärna till Malmö på semester Det säger jag helt uppriktigt, utan ironi.

Men jag skulle aldrig vilja att mina barn skulle gå i en bråkig skola, eller hänga på stan på
kvällarna, nej.

Malmö har ett fantastiskt utbud av affärer och restauranger, men att bo där... ytterst tveksamt.
Kan vara så att jag är omotiverat rädd för att bo där, men man läser ju i tidningarna...
Citera
2010-02-07, 20:50
Medlem
xCCCPxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123621
Men var ska man bo om man gillar storstäder (med svenska mått mätt) men inte tycker om invandrare?
Malmö är OK men jag skulle ALDRIG låta mina barn växa upp där. Men inte fan vill jag flytta till Kiruna heller.

Om Göteborg är Sveriges framsida, så är Malmö Sveriges baksida. Tyvärr så finns det inte en enda svensk storstad där du slipper skiten, inte ens Kiruna är beskonade. För att bli helt befriad så är det någon liten by som gäller.

Har för mig det fanns någon tråd för ett tag sedan där någon listade upp ett 20-tal svenska städer och den procentuella fördelningen av invandrare i dessa. Den statistiken skulle kunna hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in