2010-02-07, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tyvärr räcker det inte med 15. Vi får nog säga minst 30 "bad area" förorter i Sthlm numera.

Det är minst 40 st "bad area" förorter i Sthlm.
Citera
2010-02-07, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashi
När bryter inbördeskriget ut?

När Syrianerna förklarar krig mot muslimerna.

Och när svensken sitter i sin lilla låda och viftar med flaggan
Citera
2010-02-07, 04:47
Medlem
123621s avatar
Bott i Malmø +6 år nu och bilden som målas upp i den hær tråden ær något øverdriven. Visst, hær finns en massa invandrare men de flesta av dem e schyssta: om man inte stør dom så stør dom inte mig och vice versa. Centrala delarna av stan (inklusive Møllevången) kænns rætt tryggt både dag- och nattetid. Man får vara lite streetsmart helt enkelt, som i alla større stæder. Någon næmnde vikten av att inte se ut som man ær rædd och det kan jag hålla med om. Har lært kænna en del araber via træning och studier och de ær som folk ær mest: helt ok før det mesta, dryga ibland, schyssta ibland. Enda som stør mig med kulturer ifrån Mellanøstern och Balkan ær att de ær så jævla høgljudda (gæller då yngre mæn och killar). Men allt som allt, Malmø ær på det hela taget en bra stad.
Kan inte uttala mig om problemområden som Rosengård. Har bara varit dær nær jag storhandlar mat på City Gross.
Citera
2010-02-07, 05:03
Medlem
vilsenYnglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det kan vara värt att lägga ner några minuter på att läsa min översättning av den danska psykologen, Nicolai Sennels blogginlägg från Jyllands-Posten:

http://imittsverige.blogspot.com/2009/11/nicolai-sennels-tredje-varldskriget-sa.html

Mvh

/FS
Öe, jag kräks. Vad fan är detta? Om vi inte vill ha ett "Tredje Världskrig" mellan muslimer och västvärlden så borde vi väl sluta stödja dem (USA / Israel) som utnyttjar de muslimska länderna, ockuperar dem och försöker införa mångkultur där. Vi har gjort oss välförtjänta av terrordåden. Sionismens nyttiga idioter, de finns på båda sidor av skalan.'

http://www.pbs.org/newshour/terrorism/international/fatwa_1996.html

Är det någon som faktiskt har läst detta?
Citera
2010-02-07, 05:48
Medlem
tenstakickerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robban.swe
Håller faktiskt inte med, tycker Örebro har klarat sig bra hittills. Klart det finns vissa områden jag inte sätter min fot i men så jävla illa är det inte. Sen blev det ju ny polisstation i vivalla också (Örebros rosengård) och det är ju positivt.

Jag är ofta i Örebro och tycker att det är ett riktigt rövarnäste. Det är alltid slagsmål vid utgångar i Örebro det är betydligt lugnare i Hufvudstaden.

Örebro är ganska segregerat. Men, citykärnan är liten, så det smäller friskt om fredag&lördags natten..Skulle inte vilja att mina kommande barn växte upp i Örebro!
Citera
2010-02-07, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkbertil
Det är inte så farligt efter grundskolan. Under gymnasietiden var det ovanligt att man utsattes för problematiska invandrare. Det jag brukar tänka är att de bråkiga invandrarna är storstadens motsvarighet till de puckade, bonniga typerna i småstäderna. De senaste åren har jag inte haft några problem med Malmö icke-svenska invånare utöver att de tar mycket plats i det offentliga rummet. Med det menar jag att om man hör någon som skriker på någon på stan så är det aldrig någon svensk som ropar. Det är något som jag i alla fall vande mig vid väldigt fort.
Folk som jämnför invandrare med bönder försöker släta ut situationen men faktum är att våra landsortsbor är rena mönstermänniskorna jämnfört med invandrarna, kan du inte mer ingående berätta vad likheterna är.

På andra punkten har du lite rätt och detta är det stora problemet med invandrarna, dom ska hävda sig, synas och vara allmänt ocivilserade och det är detta som gör att svensken håller sig borta från berikad områden, våldet är illa men det är inte huvudproblemet.
Citera
2010-02-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Men det är ju det enda dom tar upp och bryr sig om, resten är ju bara skit. Jag vill att något parti som håller högre nivå ska ta upp det för det finns väl ingen som tänker själv som ser dom som seriösa eller har jag missat något?

Varför röstar inga vuxna eller välutbildade på SD? Funderat på det någon gång?

kommer nog rösta på sd, det är mitt sätt att ge mona och reinfeldt en tankeställare att nu räcker de med invandrare. inte fan kommer sd regera sverige liksom. men vi har tagit emot tillräckligt nu. jag och de flesta av mina vänner delar den uppfattningen roliga är att detta diskuterar jag med mina libanesiska, persiska, eritrianska, palkestinska kompisar... och dom håller med. När tom ken ring snackar strypande av invandringen... när ska folk vakna ur sin naiva bubbla
Citera
2010-02-07, 09:02
Medlem
Här är gängen som plågar Malmö.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...gar-Malmo.html

Rånvågen på 1990-talet var gängens plantskola.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...lantskola.html

Tycker man ska uppmuntra självsanering.Ser det som en besparing av framtida utgifter.
Citera
2010-02-07, 09:12
Medlem
Busskaos vid Triangeln.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...nstration.html

Demonstration hedrar imam.
Citat:
Han föddes år 626 efter Kristus födelse. Han var dotterson till profeten Muhammed som utsåg honom till den tredje av tolv efterträdare. Strax efter 14-tiden tågade folksamlingen, med svarta, röda, gröna och gula flaggor, mot Möllevångstorget i sällskapet av en handfull ridande poliser.
I flygblad som delades ut stod det: "Om världen förstår imam Hussein, så förstår världen också att islam inte är en våldsam religion som media uppvisar. Med honom som vår förebild visar vi omvärlden att islam är en fredlig religion som bär på mycket hög moral, står för rättvisa, kärlek och frihet."
– Imam Hussein ville ha fred över hela jorden, säger artonåriga Aumalbanin Raad som deltog i demonstrationen.
ja herre jävlar......

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...nstration.html
Citera
2010-02-07, 12:33
Medlem
Schutnes avatar
Malmö är hyfsat lugnt på kvällarna. Om du typ tror att du får spö varenda gång du sätter foten på stortorget eller något liknande så tror du fel. Det finns vissa ställen man skall akta sig för, typ rosengård by night = dead, möllevångstorget by night är också lite risky.

Om du vill rulla säkert kan du dra till limhamn där är det lugnt.
Citera
2010-02-07, 13:16
Medlem
colibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag har aldrig varit i Malmö, det mesta är självklart överdrivet. Umgås man inte med kriminella så är det väl som vilken annan stad som helst i Sverige.

Måste börja spara på dina inlägg. Var får du allt ifrån ??
Citera
2010-02-07, 13:59
Medlem
Kanelbullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenstakickers
Jag är ofta i Örebro och tycker att det är ett riktigt rövarnäste. Det är alltid slagsmål vid utgångar i Örebro det är betydligt lugnare i Hufvudstaden.

Örebro är ganska segregerat. Men, citykärnan är liten, så det smäller friskt om fredag&lördags natten..Skulle inte vilja att mina kommande barn växte upp i Örebro!

De som ofta bråkar är hillybillys från landet. Mellösa-, Odensbackenbönderna är några riktiga hejjare på dra till sig uppmärksamhet. Jag är uppvuxen i city/öster och har ta mig fan aldrig sett ett slagsmål. Nu bor jag i Almby, det närmaste man har varit med om är väl när en pundare skulle försöka ta sig in i nån bostad.

Örebro är faktiskt är inte så himla segregerat, det är bara att det kanske finns en liten övervikt av enskilda minoriteter i respektive stadsdel, säg att det finns en mindre överrepresentation av albaner i brickebacken och Oxhagen, somalier i Vivalla och Syrianer i Melringe. Men överlag så tycker jag de flesta har lyckats integreras rätt bra. Sen här i lugna Almby så har det blrjat flytta in lite folk från andra länder. Bråk? inte det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in