2010-03-29, 16:39
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Skattepengarna rullar.

....................Summa bara i år = 89 miljoner.

Det här kommer att öka i allt högre takt som stan fylls på med ikke skattebäriga kommuninvånare med låg eller ingen utbildning alls.

Frågan är hur länge det kan hålla på? alltså om Staden till slut har så många icke skattebäriga kommuninvånare jämfört med sådana som betalar skatt så att det man får in inte täcker utgifterna
Hur gör man då?
Det innebär ju det att man inte längre kan betala ut socialbidrag & allt annat

kommer man då att låna av staten för att täcka underskottet?
Citera
2010-03-29, 17:11
Medlem
Malmö är inte alls farligt! Hur tryggt som helst! Är 20 och har varit ute under hela mitt liv och inte en enda gång har jag blivit utsatt för något. De som utsätts för saker är de som startar såna här trådar och lyser rädsla när de är ute och går.
Citera
2010-03-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CiCoro
Malmö är inte alls farligt! Hur tryggt som helst! Är 20 och har varit ute under hela mitt liv och inte en enda gång har jag blivit utsatt för något. De som utsätts för saker är de som startar såna här trådar och lyser rädsla när de är ute och går.

ok så om man ser rädd ut så får man skylla sig själv menar du? ok va trevligt. undrar om målsäganden brukar använda det som försvar i rättegångar? "han såg ju rädd ut så vi kunde inte rå för att vi sparkade ner honom hoppade på hans huvud och snodde hans plånbok."
Citera
2010-03-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmaklig
ok så om man ser rädd ut så får man skylla sig själv menar du? ok va trevligt. undrar om målsäganden brukar använda det som försvar i rättegångar? "han såg ju rädd ut så vi kunde inte rå för att vi sparkade ner honom hoppade på hans huvud och snodde hans plånbok."

Var har jag sagt att offren får skylla sig själva? Jag sa att de flesta offren har något gemensamt och det är att de är osäkra och sånt syns för rånarna.
Citera
2010-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Frågan är hur länge det kan hålla på? alltså om Staden till slut har så många icke skattebäriga kommuninvånare jämfört med sådana som betalar skatt så att det man får in inte täcker utgifterna
Hur gör man då?
Det innebär ju det att man inte längre kan betala ut socialbidrag & allt annat

kommer man då att låna av staten för att täcka underskottet?
Malmö får över 3 miljader i skatteutjämnings stöd från andra kommuner, så klarar man sig, detta gäller även Landskrona mfl med liknande inflyttning.
Citera
2010-03-29, 17:58
Medlem
Misstänkt gripen efter krasch

Citat:
Fyra bilar skadades när polisen stoppade en man som misstänks ha smitit från tullen med kat i bilen.

http://sydsvenskan.se/malmo/article641997/Misstankt-gripen-efter-krasch.html
Citera
2010-03-31, 10:02
Medlem
Malmö är en rätt speciell stad. Som nyinflyttad slås man framförallt av de brokiga invandrarinslaget, det tycks inte vara en enda kultur eller nationalitet som inte är representerad i folkvimlet. Rent generellt har jag svårt att se att det skulle finnas ett specifikt invandrarproblem i Malmö. Det finns absolut problem med nyanlända, lågutbildade och omtöcknade som tränger ihop sig i miljonprogramsområdena. Det rena våldet tycks begränsa sig till en mindre del av populationen. Vad jag tror många invandringskritiker missar är att i en stad som Malmö, där det finns väldigt mycket invandrare så drabbas även invandrare av problemen. Mina vänner från balkan och iran är, i egenskap av högutbildade, lika irriterade på slöddermentalitet som deras svenska motsvarande. Faktum är att slöddermentalitet tycks vara ett universellt fenomen som vettiga människor avskyr. De signaler jag får från vänner i skolvärlden är blandade. Å ena sidan vidriga beskrivningar av islamsk (även kristen) fundamentalism, som tar sig uttryck i allmänt kvinnoförakt och sexuellt förtryck, förstärkt av en allmän social degenerering. Å andra sidan relativ stabilitet och ödmjuka framsteg över hela fältet.
Citera
2010-03-31, 14:42
Medlem
21Nyheternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Visst är det mycket blattar här men många av dem är faktiskt trevliga och de andra ignorerar jag, precis som de ignorerar mig.
Det är just detta som kommer medföra problem för Sverige i framtiden. Samarbete mellan olika folkgrupper minskar i takt med att misstänksamheten ökar. På sikt leder det till en försämrad ekonomisk utveckling att ha flera samhällen i samhället och folk bland folket som inte talar med eller umgås med varandra.
Citera
2010-03-31, 16:04
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21Nyheterna
Det är just detta som kommer medföra problem för Sverige i framtiden. Samarbete mellan olika folkgrupper minskar i takt med att misstänksamheten ökar. På sikt leder det till en försämrad ekonomisk utveckling att ha flera samhällen i samhället och folk bland folket som inte talar med eller umgås med varandra.

Ja folk fattar ju inte att mentaliteten "bryr jag mig inte om dem så bryr de sig inte om mig" är katastrofal eftersom det raserar hela det sociala kapitalet och förtroendet för vårt samhällsbygge.
Detta förvärras av att blattarna oftare inte respekterar våra institutioner på samma sätt som vi gör och bryter gärna mot lagar och moraliskt korrekt beteende så länge de kortsiktigt gynnas av detta.

Vi svenskar kanske inte är världens mest sociala och pratglada folk men vi har en djup respekt för vårt välfärdssamhälle och är extremt ärliga och moraliskt sett överlägsna de invandrare vi har här.
Citera
2010-04-01, 18:15
Medlem
Fler anlagda bränder i Malmö än i Stockholm

http://sydsvenskan.se/malmo/article643289/Fler-anlagda-brander-i-Malmo-an-i-Stockholm.html
Citera
2010-04-01, 18:27
Bannlyst
Det påstås att Malmö har dubbelt så många brott per capita än stockholm men bara hälften så många poliser. - Om detta stämmer vet jag ej. Men det är förbannat sällan man ser polisbilar på möllan i alla fall.

En stad skall man se på i 10 års perspektiv. En bra metod är att ställa sig utanför en skola och titta på eleverna.

Muslimska elever gifter sig och skaffar barn redan innan 20 år. De IMPORTERAR en partner. Skaffar snabbt 2-4 barn. - 1=5 alltså inom en 10 årsperiod. - Svenska barnfamiljer lämnar delar av malmö i full fart. - VEMS barn skall då "integrera" arabernas barn? Om man inte själv är berädd att placera sig eget barn alt barnbarn på tex Rosnegårdskolan så skall man snarast se över sin syn på invnadringspolitiken.

Malmö kommer att falla, det faller redan. - Staden är ett hatat arrangerat tvångsäktenskap.
Min tes är att det inte finns några svenska barn i Malmö överhuvudtaget om 10-15 år.
Nu talar vi inte bara att judar och svennar stiocker. ALLA som inte är muslimer sticker.
Citera
2010-04-05, 19:37
Medlem
Kvinna rånad vid Folkets park

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...ralsgatan.html

Väpnat rån mot restaurang

http://sydsvenskan.se/malmo/article643745/Ranforsok-mot--restaurang.html
Senast redigerad av ascheberg 2010-04-05 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in