Citat:
Ursprungligen postat av 010f
självklart beror det ju på kultur också men det blir ju inte bättre av att som merparten av de som hänger här undviker dom och skiter på sig av rädsla bara dom kommer nära. om nån tycker illa om dig svarar du inte med kärlek eller? men problemet är mycket mer komplext än så, det är ju en evighetsdiskussion som man kan vrida och vända på hur mycket som helst.
men om folk härinne verkligen är över 18 så tycker jag vi har ett minst lika stort problem med svenskarna och hur de resonerar, möjligtvis utbildningen. trångsyntare och mindre egentänkande människor än här får man ju leta efter. att rösta på sd för att ta ett exempel för att lösa invandrarfrågan är ju rätt efterblivet. varför skulle jag lägga min röst på några fd mobbade, obildade bönder som vill ge tillbaka på folk? så att dom ska få makten över oss? det gör er till minst lika stora parasiter på sverige som de stökiga invandrarna. tänk lite längre för fan. '
Bra inlägg om konflikterna btw. det stämmer..
Det där snacket om kärlek låter som något slags nykristet tjaffs. Jag föredrar att använda ordet respekt. Och visst det vore fint om alla bemötte varandra med respekt. Men jag kan knappast säga att jag inte rynkar på näsan när jag ser diverse spökklumpar, skräniga araber och annat lösk på gator, torg, buss och tunnelbanor. Det är inte deras utseende som stör mig i första hand utan deras beteende. Jag är väl en intolerant jävel men efter 26 år så börjar man bli jävligt trött på skiten..och då händer det även att man drar andra över samma kam. Det är en fördom ja, men det är också naturligt att ha fördomar när man ständigt får dessa bekräftade.
Däremot är jag oftast artig vid tilltal och är någon vänlig mot mig är jag vänlig tillbaka. Det tillhör ett civiliserat beteende.
Din analys av SD är ungefär samma sak som att jag skulle påstå att alla blattar är outbildade våldtäktsmän som bara vill åt våra bidrag. Vad hände med den "kärleken" du nyss förespråkade?
Komiskt hur ni kan tala er varma om respekten och om faran med fördomar men samtidigt tvekar ni inte att tala om SD-sympatisörer(i dagens läge långt över 300 000 människor) på det sätt som ni gör.
Du får också ta och tänka efter lite grann.