Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag är född i malmö så givetvis är det extra hemskt när man minns hur trevlig stan var förr. På den tiden då man kunde gå ut utan att riskera att bli antastad av äckliga MENA:iter. Det är som natt och dag.
Jag ville givetvis inte trampa på någon Malmöits självkänsla. Vi är nog alla Malmöbor när en fin gammal svensk stad så uppenbart kämpar för sin överlevnad. Men ibland kan det vara svårt att leva i en verklighet och ha de rätta perspektiven klara för sig utan behövs ibland höras från utomstående. Det är ingen vacker bild utan en som inkluderar våldsupptrappning och extremt vapeninnehav från de av styrande och ansvariga importerade. För de svenskar som väljer att bo kvar hade anskaffning av egna vapen rekommenderats. Även om det är olagligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Schelling
Jag tror malmöborna ligger på soffan, dästa av den förljugna självbilden av att bo i staden zlatan kommer ifrån, och som har sveriges högsta hus, och som säljer falafel i varje gathörn, och som negern timbuktu bor i. Därför är det enda som som hörs när staden sakta förstörs och den arabiska/negroida kuken förs upp i malmös röv ett belåtet, mätt stön.
Du har nog rätt där. Det är lite av den bilden man får intryck av från Malmö utifrån. Lite käcka pundarhybrider som springer omkring med halsduk och snackar skånska om "sitt kvarter" och käkar Falafel. Lite respekt, MTV och gatukultur. En kosmopolitisk stad helt enkelt. Samtidigt kan man inte blunda för det uppenbara och missa sambanden. Den sinnesjuka Expo-medarbetaren och fd kulturchefen på Expressen, den patologiskt tics-smittade vaxdockan, Per Svensson kanske tycker det är roligt med "oförutsägbarhet" (d v s att löpa risken med att få en pistol mot huvudet) men det är en oerhörd fräckhet att säga inför de läsare som själva dagligen utsätts för den risken. Själv bor han givetvis på betryggt avstånd från "det oförutsägbara".
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Om man ändå fått uppleva den tiden, innan allt det här och det mångkulturella misslyckandet. Ack vad glad jag hade varit då. Malmö is going down, om det inte redan är nere sedan länge.
Ja, livet är inte rättvist. Hade någon på den tiden sagt att vi gör om det här till en dysfunktionell, vapeninnehavsinfekterad stad, d v s långt mycket sämre än hur vi lever nu, hade det naturligtvis aldrig skett. Bilden av ett etappvist försämrande, genom mindre, stegvisa, beslut såsom i inlägget Varnagel beskrev, blir svårare att överblicka och konsekvenser som märks först efter några år. Folk som lever mitt uppe i verkligheten tänker och oroar sig naturligtvis inte under tiden besluten fattas.
Citat:
Ursprungligen postat av KapabelApa
Juden Sarnecki vill som en räddare i nöden presentera en judisk lösning (Jew York, noll tolerans och snutar överallt) på ett judiskt problem (den påtvingade multikulturalismen). Ett problem vi aldrig bad om att få.
Men nu har superjuden en lösning här. Och vi ska tacka honom! Det enda vi vita heterosexuella män kan göra är att hosta upp stålarna och betala kalaset.
Och folk påstår att dessa är "välintegrerade och respektabla". Skillnaden mellan sådana som "Laserturken" och [insert random jude] är på grund av den ena har en doktorstitel och den andra opererar på gatorna. Folk låter sig imponeras så till den milda grad av att Abrahamssonen bär en doktorstitel eller kallar sig själv för kriminolog att han automatiskt måste ha rätt och är höjd, på grund av titeln, själv över misstanken. Det blir en anklagelsernas motsägelse i viss mån eftersom i princip alla som har någonting att säga till om, och som beslutsfattare lyssnar på, som märks i offentligheten är samtliga att betrakta som fiender och/eller förrädare. Sarnecki är varken respektabel eller "integrerad". Han är en jude som satt till sin yrkesstolthet att vilseleda brottsutredningar och forskningen i området.