Två 14-åriga flickor var ute på gården vid ett bostadsområde på Magistratsvägen då de attackerade av tjugo småpojkar på onsdagen.
Pojkarna, som var i sjuårsåldern, kom fram och kastade sten och slog på flickorna med pinnar . När flickorna försökte ta sig från gården följde pojkarna efter. En man som såg händelsen från sin balkong skrek till pojkarna att sluta.
Flickorna hade båda ont i ryggen efter misshandeln och den ena flickan hade också ont i huvudet. Polisen vet inte vad som ligger bakom det inträffade.
I vilka länder förekommer detta och vad är Magistratsvägen för område?
Senast redigerad av ascheberg 2011-05-20 kl. 17:44.
Garagebränderna i Rosengård sprider sig, nu även i Holma!.
Citat:
Malmö. Två bilar fattade eld på Hyacintgatan i Malmö i natt. Branden larmades in vid 01.40-tiden på natten mot lördagen.
Räddningstjänst var snabbt på plats. När klockan var 01.54 var branden under kontroll. Det slutade med två förstörda bilar. Brandkåren är kvar på platsen för att ventilera det rökfyllda garaget. Det skall inte ha varit någon person som kommit till skada i branden.
--------------------------------------------------------------------------------------- Ny skottlossning i Malmö. För vilken gång i ordningen?.
Citat:
Malmö. Flera skott avlossades tidigt på morgonen utanför en svartklubb i Malmö
Sex skott skall ha avlossats i snabb följd utanför svartklubben, som ligger vid Norra Grängesbergsgatan.
Finns också ett inhägnad område närmast N Grängesbergsg nu som ser ut som om någon har placerat ut likkistor med tillhörande kors på kortsidorna. Ser inte klokt ut. Bättre de hade tuttat på det eländet.
Påminner om en kväll när jag genade vid Heleneholmsskolan, där finns en del buskage och så. Hörde plötsligt från någonstans "Eh! Vad glor du på!?"
Stannade upp och undrade var rösten kom ifrån och om den riktats till mig. Inne i dunklet under ett träd stod två blattar och blängde, en av dem upprepade frågan. Jag hade inte sett dem förrän de ropade på mig, så svaret blev ärligt: "Inte på er iallafall." så joggade jag vidare, glad att jag inte blev mördad.