2010-02-05, 21:37
Medlem
Malmö fick under 2009 ett skatteutjämningsbidrag på 3,1 miljarder kronor.För att klara sina utgifter.
Citera
2010-02-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urquinaona
Jorden anropar

Jag vill garna se en kalla pa att det sett likadant ut i alla tider gallande ran och valdsbrott. Du menar pa fullaste allvar att "WT-svennen" agnade sig at personran, gruppvaldtakter och aldringsran i stor skala pa exempelvis 60-talet?

Det handlar om en importerad klankultur med en diametralt annorlunda syn pa ratt och fel. Visst ar bilden av Malmo stundtals overdriven men om man ser pa statistiken sa har ju Malmo pa ganska kort tid gatt om New York vad galler personran per capita. Dessa ranare ar vanligtvis "modiga" klanblattar som gruppvis ger sig pa "fega" och ensamma svennar.

Men nu diskuterade vi snorungar som bråkade i matkön och inte gruppvåldtäkter. Jag vet att det medför problem och jag vill inte heller ha den invandringen vi har eftersom vi inte kan ta hand om dom och dom då hamnar i lägsta klasskiktet och det är alltid den gruppen som begått brotten och nu består den av mestadels invandrare. Försökte bara förklara att det är ett samhällsproblem och inte enskilda individer. Att bara för man är blatte så våldtar man och slåss man.

Men jag låter dig och resten av 15 åringarna diskutera vidare om detta själva. Bara hoppas att de flesta här skaffar sig en utbildning i framtiden eller inser hur det fungerar på annat håll.
Citera
2010-02-05, 21:41
Medlem
Kommunfakta: Malmö.

http://frianyheter.wordpress.com/2008/10/24/kommunfakta-malmo/
Citera
2010-02-05, 21:42
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Men nu diskuterade vi snorungar som bråkade i matkön och inte gruppvåldtäkter. Jag vet att det medför problem och jag vill inte heller ha den invandringen vi har eftersom vi inte kan ta hand om dom och dom då hamnar i lägsta klasskiktet och det är alltid den gruppen som begått brotten och nu består den av mestadels invandrare. Försökte bara förklara att det är ett samhällsproblem och inte enskilda individer. Att bara för man är blatte så våldtar man och slåss man.

Men jag låter dig och resten av 15 åringarna diskutera vidare om detta själva. Bara hoppas att de flesta här skaffar sig en utbildning i framtiden eller inser hur det fungerar på annat håll.

Problemet är ju att du likställer svensk kultur med arabisk och säger att vi är precis likadana och att det bara är en ekonomisk fråga....vilket är helt och hållet fel. Ni kan stå och skrika er hesa om klassproblem och socioekonomiska faktorer osv men det är inte alls hela sanningen och ganska långt ifrån.

Folk som anser att olika kulturer faktiskt är olika(NÄ! Hör o häpna!) och som dessutom föredrar sin egen kultur och klassar den som bättre(GUD SÅ HEMSKT! RASIST!!) kommer aldrig lyssna på era klassargument. De vet helt enkelt att det inte är sant och en snabb titt på Norrland(som har några av Sveriges fattigaste kommuner) ger också vid hand att det där med klass var rätt så mycket skitsnack...men men...
Citera
2010-02-05, 21:43
Medlem
Det är illa i Malmö, riktigt illa tyvärr.
Tittar jag ut genom fönstret så hinner det komma 10 araber, 4 somalier, 3 zigenare och minst 2 andra oidentifierbara individer innan jag ser en blond person. Och de flesta gånger visar det sig att denna blonda sak är polack.
Den enda gången man inte ser så många utlänningar är på morgonen/förmiddagen eftersom de sover då. Innan kl 11 på förmiddagen så är min stadsdel helt öde, inte en själ så långt ögat ser och släckt i alla husen.

Och nej, jag bor inte på rosengård.
En gång i tiden älskade jag min stad, numera hoppas jag att skiten brinner upp och alla dör.
Citera
2010-02-05, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är den organiserade brottsligheten som har ökat i Södertälje. Men som jag sa tidigare håller man sig borta från dessa svin så har man inget att oroa sig.

Däremot är det mindre stökigt i Södertälje idag än det var på 80-talet.

Alltså hur orkar du sitta här på FB och ljuga dagarna i ända? Är du hitskickad av den syrianska föreningen för att tvätta rent ert semitiska skitrykte?

Alltså hur orkar du? Tror du vi svenskar är korkade eller? Vi fattar väl vad som händer i vårat land.
Citera
2010-02-05, 21:52
Medlem
Mad monks avatar
wast: jag småflinade åt ditt inlägg då det stämmer på pricken. Så är det även här i Malmö. Morgonstund har guld i mun, får en helt ny innebörd.
Citera
2010-02-05, 21:54
Bannlyst
Som etniskt svensk kvinna känner jag mig oerhört osäker i Malmö.
Var man än går är det alltid någon jävla muslim eller annat oidentifierbart skräp.
Svenskar är rarespawn i Malmö.
Citera
2010-02-05, 21:59
Medlem
vilsenYnglings avatar
Det är inte så illa. Det tråkiga är ju att Rosengård når hela Malmö, till skillnad från exempelvis Stockholm där Rinkeby är Rinkeby, problemet är inte isolerat så att säga. Fler och fler invandrare kommer vilket som innebär att jag ser mer saker stående utanför hus som bara placeras ut där, t ex sönderslagna TV-apparater, bilar sönderslagna på varje gata, flera gånger per natt kommer sirener förbi - kommer från Österlen så jag är fortfarande inte riktigt van. Där sprang jag ut på åkern när jag hörd brandkåren larma iväg på huvudvägen två kilometer bort, klättrade upp i ett träd med kikare och spejade efter rök - och paraboler syns i var och vartannat fönster numer. Går du på stan varesig på dag eller natt så kommer du att se ungefär en 50/50 fördelning av svenskar och blattar, synd: Jag hade mer gärna sett 100% blattar göra bort sig än 50% svennar och svenninor som leker fyllespel och horar rundor.

Är inte kvinna och som från bygden är jag inte lika skrämd, men visst har det blivit konfrontationer. Är alltid ute och går efter midnatt med hunden, så jag förväntar mig inget annat. Krossad näsa var väl det senaste jag fick, han ville ha något så jag gav honom bajspåsarna som var allt jag hade.
Senast redigerad av vilsenYngling 2010-02-05 kl. 22:01.
Citera
2010-02-05, 22:02
Medlem
naughtyboy72s avatar
Bor man i Malmö så ska man alltid ha i baktanken att hamna i en shotout mellan rivaliserade blattegäng. Myten av att Rosengård ska vara värst stämmer nog inte. Hyllie området innehållande Holma,krocksbäck,Belluvie har mer gangsters än rosengård. Att bo här med barn är nog inget att rekomendera. Dom lär sig snabbt blatteskånska och utsätts ofta för våld för att dom är svennebarn.
Hot,personrån hör till vardagen.Mycket av detta anmäls aldrig och syns därför inte i statistiken.
Men håller man sig till rätt platser på dygnet så ska det nog gå hyffsat bra. Vifta aldrig med cash i butiker/krogen är bara ett tips. jag har själv personligen 3 ggr utsatt för personrån. En av gångerna så sprang jag till bilen och hämtade ett fälgkors och sprang i kapp en pundare som rånat mig på hela 800.- och hämtade tillbaka cashen. Han lär knappast kunna lira gitarr idag eller någonsin mer peka finger till nån
Citera
2010-02-05, 22:02
Medlem
Bott i rosengård, Bromma, bergsjön och nu bor ja i Biskop (hisingen).
Är det något ställe som jag tycker är någorlunda "farligt" så är det Biskop och Backa.
Citera
2010-02-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Problemet är ju att du likställer svensk kultur med arabisk och säger att vi är precis likadana och att det bara är en ekonomisk fråga....vilket är helt och hållet fel. Ni kan stå och skrika er hesa om klassproblem och socioekonomiska faktorer osv men det är inte alls hela sanningen och ganska långt ifrån.

Folk som anser att olika kulturer faktiskt är olika(NÄ! Hör o häpna!) och som dessutom föredrar sin egen kultur och klassar den som bättre(GUD SÅ HEMSKT! RASIST!!) kommer aldrig lyssna på era klassargument. De vet helt enkelt att det inte är sant och en snabb titt på Norrland(som har några av Sveriges fattigaste kommuner) ger också vid hand att det där med klass var rätt så mycket skitsnack...men men...

självklart beror det ju på kultur också men det blir ju inte bättre av att som merparten av de som hänger här undviker dom och skiter på sig av rädsla bara dom kommer nära. om nån tycker illa om dig svarar du inte med kärlek eller? men problemet är mycket mer komplext än så, det är ju en evighetsdiskussion som man kan vrida och vända på hur mycket som helst.

men om folk härinne verkligen är över 18 så tycker jag vi har ett minst lika stort problem med svenskarna och hur de resonerar, möjligtvis utbildningen. trångsyntare och mindre egentänkande människor än här får man ju leta efter. att rösta på sd för att ta ett exempel för att lösa invandrarfrågan är ju rätt efterblivet. varför skulle jag lägga min röst på några fd mobbade, obildade bönder som vill ge tillbaka på folk? så att dom ska få makten över oss? det gör er till minst lika stora parasiter på sverige som de stökiga invandrarna. tänk lite längre för fan. '

Bra inlägg om konflikterna btw. det stämmer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in