2017-01-04, 12:20
Medlem
Citat:
Ett mord och tre försök till mord – på mindre än 24 timmar. Efter ett rekordvåldsamt 2016 har det nya året börjat än värre.

Citat:
Polisen är sedan tidigare hårt pressad av alla våldsdåd och är kraftigt underbemannad. Under dagen sitter Malmöpolisens ledning i möte för att klargöra ifall man har utredare till de olika morden och mordförsöken.

Min gissning: NEJ.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-04/polisen-ingen-ny-serieskytt-som-harjar-i-malmo
Citera
2017-01-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esset75
Åkesson förskönar falskt om hur underbart folkhemmet var, han trivialiserar tvångssteriliseringen, skräcken i barnhemmen etc. Så givetvis har denna politiker rätt att försköna falskt som Åkesson.

Just ja - t ex tvångssteriliseringslagen med makarna Myrdal som främsta förespråkare - särskilt sosseministern Alva Myrdal. Socialdemokratins mörka och barbariska historia. Fram med den i ljuset så får vi alla veta vad som dolts hos sossarna och som de inte vill ta fram i ljuset precis. Var finns ursprunget till att bl a Malmö verkar vara en totalt förstörd stad? 2017 = 4 mord och mordförsök på årets 2 första dagar. Heja politikerna - starkt jobbat eller va!!
Citera
2017-01-04, 15:16
Moderator
-Info-s avatar
När man tycker att det inte kan bli värre - så blir det ännu värre:

Citat:
"Ett mord och tre försök till mord – på mindre än 24 timmar. Efter ett rekordvåldsamt 2016 har det nya året börjat än värre."

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-04/polisen-ingen-ny-serieskytt-som-harjar-i-malmo
Citera
2017-01-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Det är förvisso sant att jag inte rör mig i de värsta områdena. Jag bor i ett etniskt svenskt område och rör mig emellanåt upp i centrum.
Jag är född i Malmö på 40-talet och har bott här hela mitt liv och har kunnat följa Malmös förfall på nära håll.
Numera är det vissa områden i sta´n man undviker och det är speciellt Rosengård, Nydala, Persborg, Seved, Kroksbäck. Dessa områden blir fler efter hand men om man bor i sta´n lär man sej var det är säkrast att vistas.
Det kan ju hända något oväntat ändå ex dödsskjutningarna på G A Torg och Södergatan för ett par år sedan.
Men man känner sej lite instängd av att alltid behöva ta hänsyn till säkerheten när man vistas i sin födelsestad. Jag hatar vad staden har blivit och flyttar gärna härifrån, jag väntar liksom på en tidpunkt när bägaren rinner över.
Tills vidare har jag flyttat till ett ganska svenskt område i västra Malmö, och hoppas kunna stå ut här ett tag.
Citera
2017-01-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hon snackar om att antalet hotellnätter har ökat i Malmö. Hon om någon borde veta att det inte rör sig om turister utan om socialfall och invällare/flyktingar som inhyses på kommunens bekostnad i dessa hotell.

Många poliser som bor på hotell här nere för jobba, omplacerade efter omorganisationen. Speciellt många från Småland.
Citera
2017-01-04, 18:23
Medlem
Esset75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Många poliser som bor på hotell här nere för jobba, omplacerade efter omorganisationen. Speciellt många från Småland.
Morden har ju inte minskat i Malmö, bra jobb gör dom ju inte.
Citera
2017-01-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esset75
Morden har ju inte minskat i Malmö, bra jobb gör dom ju inte.

Hur motiverade tror du Smålandspoliser blir om de omplaceras till Malmö?
Citera
2017-01-04, 18:32
Medlem
knullklassons avatar
Läsvärd krönika i dagens GP, med rubriken: Tänk om Sverige blir som Malmö
Citat:
Med sitt geografiska läge borde Malmö inte kunna misslyckas. Det har skett en radikal förvandling från 1970-talets kulturfientliga utflyttningsort till 2010-talet expansiva inflyttningsort, där man till synes utan självironi jämför sig med Berlin och New York. Det har också varit en stad utan egentlig opposition. Borgerligheten har varit lam och den styrande socialdemokratin tämligen överens med högskolan och den största morgontidningen om hur staden bör beskrivas.
http://www.gp.se/ledare/t%C3%A4nk-om-sverige-blir-som-malm%C3%B6-1.4093407
Citera
2017-01-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Sverige kommer att bli som Malmö. Allt annat är otänkbart om inte drastiska åtgärder vidtas. För dessa åtgärder kommer det inte att finnas ett samlat politiskt stöd. Tur att det finns en bra ringväg runt Malmö så man slipper åka in i denna skräckens boning.
Se upp för Inre ringvägen som passerar Rosengård bara - skräckens högborg.
Citera
2017-01-04, 20:03
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande, har under onsdagen haft möten med Malmöpolisen, rikspolischefen och samtal med regeringen. Hon är övertygad om att Malmö behöver både fler poliser och mer resurser.

– De många morden och mordförsöken är helt orimliga att klara med enbart Malmöpolisens resurser. Det här är grov kriminalitet. Malmöborna förtjänar att polisen får verktyg att lösa brotten, säger hon.

Fyra skjutningar inom loppet av 24 timmar - ett mord och tre mordförsök.

Under onsdagen har Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande i Malmö, haft möten med polisledningen i Malmö. Hon har även varit i samtal med rikspolischef Dan Eliasson.

– Jag har fått en uppdatering om läget och vad Malmöpolisen behöver. Jag vet att polisen begärt resursförstärkning regionalt för det senaste mordet, men jag anser att man behöver en större förstärkning i Malmö, på nationell nivå. Det är helt orimligt att Malmöpolisen ska klara det här med sina nuvarande resurser.

http://www.expressen.se/kvallsposten/malmoborna-fortjanar-att-polisen-far-resurser/

Det går bra för Malmö. Varför inte satsa på lite mer mångkultur? Det har ju funkat bra hittills.
Citera
2017-01-04, 23:35
Medlem
Citat:
Tio extra poliser till Malmö för mordutredning

Polisen i Malmö begärde under onsdagen ytterligare utredningsresurser. En förfrågan lämnades in till ledningen i region Syd, och senare under kvällen kom svar.

– Polisledningen i region Syd har under dagen beviljat ett tiotal extra personer att utreda det senaste mordet på Docentgatan.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmopolisen-begar-fler-utredare
Citera
2017-01-04, 23:38
Medlem
Citat:
Dagen efter mordet befinner sig ett team från SVT på plats i Hermodsdal. Här är de boende nu upprörda och oroliga.

Mordet inträffade på en gångbana intill en lekplats under natten till onsdagen. En ung man som blev vittne till händelsen, berättar att han såg den skjutne mannen liggande på vägen, när ambulansen försökte rädda livet på honom.

– Jag blev mållös. Jag var på väg hem när jag såg människor springa till platsen, säger han.

Två kvinnor som bor i huset intill brottsplatsen är oroliga och säger att det blivit dags att flytta.

– Det är skit. Jag har bott här i tretton år och det har gått från toppen till utför här, säger en av dem.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/boende-i-omradet-oroliga-efter-mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in