Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Just för att undvika en utveckling med invandrarghetton i Malmö så har Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu under flera år vädjat till regeringen att man bl.a. ska avskaffa EBO och styra folk folk bort från Malmö
Att ta bort EBO kommer ju inte att göra någon skillnad eller medföra någon förbättring. Enda effekten blir att man flyttar problemet någon annanstans.
Det enda som kan göras är att ändra reglerna så att asyl- och anhöriginvandringen blir radikalt lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag är 31 år och har bott i Malmö hela mitt liv så jag har i alla en viss blick över hur min stad har förändrats och som jag har skrivit tidigare så har vissa saker blivit bättre andra har blivit sämre.
Det man bör fråga sig är varför "vissa saker" alls ska behöva bli sämre.
På 31 år har Sveriges ekonomi (BNP) nästan fördubblats. Den har vuxit med 86 % eller 1 260 miljarder kr i fasta priser!
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____219321.aspx
Det naturliga är alltså att samhällsförhållandena blir bättre och bättre. At städer görs vackrare, tryggare och mer moderna. Om det inte är så, är något väldigt fel.
I Malmö går 76 % av alla socialbidrag till invandrare.
En genomsnittlig malmöbo tvingas betala 1 670 kronor per år enbart för att försörja invandrare på socialbidrag! Och det är ändå bara socialbidrag, till detta tillkommer sjukskrivna, förtidspensionerade med mera. De grupper av invandrare som Malmö har är kraftigt överrepresenterade för allt detta.
Om Sverige inte hade haft det invandringssystem vi har, hade Malmö varit radikalt mycket tryggare, rikare och mer välmående.