Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Själv bor jag i Malmö. Jag flyttade hit för att jag vill söka mig till en större stad, men tycker att Stockholm känns för stressigt med allt spring till tuben o liknande. Hur som helst hamnade jag i Malmö för ett gäng år sedan och jag kan ärligt talat säga att du har helt fel!
Det finns mängder av människor, framför allt barnfamiljer (svenska sådana) som valt att lämna staden, eftersom trygghet saknas.
Vi som är stora starka karlar har kanske inte så mycket att frukta, även om jag själv kallats för svenne, svennejävel o liknande ganska så många gånger, har jag bara behövt försvara mig med våld ett par, tre gånger under åren. Samtliga gånger mot invandrare.
Det är tydligt att denna stad är mycket otrygg, men det beror på vilka områden man rör sig i. Den södra delen av stan har tydliga problem, med oprovocerat våld, gruppvåldtäkter och rån.
Jag förstår inte hur du kan vara så blind? Bor du i Limhamn, eller nere vid Bo01, kan jag kanske förstå.
Det kommer dessutom bli värre. Har du flickvän hoppas jag att du köpt den obligatoriska tårgasen åt henne.
Det finns mängder av människor, framför allt barnfamiljer (svenska sådana) som valt att lämna staden, eftersom trygghet saknas.
Vi som är stora starka karlar har kanske inte så mycket att frukta, även om jag själv kallats för svenne, svennejävel o liknande ganska så många gånger, har jag bara behövt försvara mig med våld ett par, tre gånger under åren. Samtliga gånger mot invandrare.
Det är tydligt att denna stad är mycket otrygg, men det beror på vilka områden man rör sig i. Den södra delen av stan har tydliga problem, med oprovocerat våld, gruppvåldtäkter och rån.
Jag förstår inte hur du kan vara så blind? Bor du i Limhamn, eller nere vid Bo01, kan jag kanske förstå.
Det kommer dessutom bli värre. Har du flickvän hoppas jag att du köpt den obligatoriska tårgasen åt henne.
Limhamn kan nog vara ok. Likaså Bo01 på vintern... men på sommaren, herregud! Då cruisar begagnade BMW:s på rad genom kvarteren med de senaste turkhitsen på full volym medan spännblattar och hucklen trängs längs på gräsplättarna med medhavda engångsgrillar och allsköns skit (som givetvis lämnas kvar efteråt).
Visst letar det sig in en och annan svenne också men överrepresentationen är enorm! Jag vet inte vad det är som våra invandrade vänner finner så attraktivt just med Bo01 och varför de inte hänger på Ribban istället... fast de kanske hänger där också.