2010-08-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Känns mer som att 3/3 av Malmös befolkning är blattar, finns det ens Svenskar kvar där....?
Svenskarna har väl flytt till landsbygden för att undkomma svartingarna..
Jag trodde att mer än hälften var invandrare här men det är uppenbarligen fel. När vi var på besök hos Malmö Stadshus så sade dem att 1/3 har invandrarbakgrund, 1/3 är riktiga malmöbor, 1/3 är svenskar som kommer utanför malmö. Siffran stöds även av Wikipedia. Men men... det är ju många illegala invandrare här också som inte är med i siffrorna. På herrgården (rosengård) tex. är det bostäder för 4000 invånare. Över 5000 bor där men man tror att över 8000 är den egentliga siffran.
Citera
2010-08-07, 19:57
Bannlyst
Hur ser det ut i Husie, Kirseberg, Västra Innerstaden och Limhamn-Bunkeflo? Dessa stadsdelar är fortfarande 90% svenska om jag inte missminner mig? Är det så att mer och mer icke-västliga invandrare flyttar in i statsdelarna i fråga, någon som vet?
Citera
2010-08-07, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellas-Verona
Hur ser det ut i Husie, Kirseberg, Västra Innerstaden och Limhamn-Bunkeflo? Dessa stadsdelar är fortfarande 90% svenska om jag inte missminner mig? Är det så att mer och mer icke-västliga invandrare flyttar in i statsdelarna i fråga, någon som vet?

kirseberg 60 % svenskar ca, dock många pundarsvenskar
husie 95% svenskar ca, lungt och bra, dock nära till rosengård
V innerstaden, 80% svenskar ca, bra område med bra invandrare, men en del slödder kommer dit
limhamn-bunkef, 95% svenskar och bra område
Citera
2010-08-07, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
V innerstaden, 80% svenskar ca, bra område med bra invandrare, men en del slödder kommer dit

hela malmö ändras och fler icke-europeer syns allt mer, men även allt mer svenska studenter och unga i karriären flyttar till malmö.
Citera
2010-08-07, 20:09
Bannlyst
Citat:

Förvånande att läsa att det bor så mycket Svenskar i Husie... närheten till rosengård måste ju vara påtaglig eller? Man märker väl av packet på andra sidan vägen
Citera
2010-08-07, 20:19
Medlem
Citat:
Förvånande att läsa att det bor så mycket Svenskar i Husie... närheten till rosengård måste ju vara påtaglig eller? Man märker väl av packet på andra sidan vägen
Det är ju bara massa villor i Husie - inte konstigt med andra ord.
Citera
2010-08-07, 20:22
Bannlyst
Citat:

När vi var unga och bodde på Rosengård under 80-talet så åkte vi alltid över till Videdal/Husie för att spöa folket där och fightas med videdalarna. Vi var en blandning av svenskar, juggar, finnar och andra folkslag. På den tiden fanns inte de invandrargrupper som dominerar Rosengård idag.

På den tiden var det inte etniska bråk, utan bråk mellan områden.
Citera
2010-08-07, 20:28
Medlem
Citat:
Bor själv på Kirseberg. Ganska lugnt tycker jag, springer mest runt småungar som kastar ägg på fönster och sådana hyss. Sällan det sker personrån här...
Citera
2010-08-07, 21:07
Medlem
Grillen89s avatar
Har läst igenom hela tråden nu och måste säga att man blir mycket mörkrädd över vad som fan händer i Malmö. Klart man hört hur det är i t.ex. Rosengård, men så här illa? Jag undrar verkligen hur det ser ut där om 5-10 år... Förstår inte hur politikerna kan vara så jävla blinda.

Sedan är det ganska kul att läsa om folk som kommer med: "Nja, så farligt är det inte, bara man är street-smart. Så länge du är beväpnad, inte visar rädsla och undviker (100 valfria platser)". Måste kännas mycket tråkigt att bo i en stad där man måste behöva undvika flera områden på grund av rånrisk, osv.
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Vilka storstäder är inte muslim täta i sverige???
Visby och Kiruna är nog inte så muslim täta
Östersund (där jag bor) är hyffsat muslimfri, gäller väl dock många städer i norrland (antar att det bara är en tidsfråga).
Citera
2010-08-07, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Har läst igenom hela tråden nu och måste säga att man blir mycket mörkrädd över vad som fan händer i Malmö. Klart man hört hur det är i t.ex. Rosengård, men så här illa? Jag undrar verkligen hur det ser ut där om 5-10 år... Förstår inte hur politikerna kan vara så jävla blinda.

Sedan är det ganska kul att läsa om folk som kommer med: "Nja, så farligt är det inte, bara man är street-smart. Så länge du är beväpnad, inte visar rädsla och undviker (100 valfria platser)". Måste kännas mycket tråkigt att bo i en stad där man måste behöva undvika flera områden på grund av rånrisk, osv.

Åk till Nydala, Hermodsdal och Lindängen. Jösses vilka områden och vilket folk där finns.
Citera
2010-08-07, 21:11
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Åk till Nydala, Hermodsdal och Lindängen. Jösses vilka områden och vilket folk där finns.
Har bara varit i skåne två gånger förut ('95 och '00), besökte då endast Ystad. Har dock inget minne hur det var där.
Aldrig att jag sätter min fot i Malmö efter ha läst den här tråden.
Citera
2010-08-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Har bara varit i skåne två gånger förut ('95 och '00), besökte då endast Ystad. Har dock inget minne hur det var där.
Aldrig att jag sätter min fot i Malmö efter ha läst den här tråden.
Visst händer det massa skit här men så rädd tycker jag inte du ska vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in