2025-09-02, 19:22
Medlem
spoilers avatar
"Malmö stad ska utreda om kommunen kan ta emot föräldralösa barn från Gaza.

– Det är självklart att göra vad vi kan för att ta emot dessa barn, säger kommunalrådet Sedat Arif (S)."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...a-sjalvklarhet
Citera
2025-09-02, 19:30
Medlem
upplaenningens avatar
Varför slutar inte vanliga malmöiter att rösta för detta vansinne? Malmö är en väldigt vacker stad på en väldigt bra plats med närhet till kontinenten och normalt levnadsätt. Vad är man för ett asocial äckel som väljer att lämna denna stad för vänsterliberalt vansinne istället för att kämpa för att det ska bli normalt?
Citera
2025-09-02, 19:41
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Varför slutar inte vanliga malmöiter att rösta för detta vansinne? Malmö är en väldigt vacker stad på en väldigt bra plats med närhet till kontinenten och normalt levnadsätt. Vad är man för ett asocial äckel som väljer att lämna denna stad för vänsterliberalt vansinne istället för att kämpa för att det ska bli normalt?

Malmöborna tycker om sin mångkultur, de vet hur grått och tråkigt det var under varvstiden då det var mest brännvin och fläsk.

SD tappade ett mandat vilket tyder på en borttynande andel WT, med den gamla generationen dör enfalden.
Citera
2025-09-02, 21:43
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Det är faktiskt mycket vettig fråga och det är något malmöiterna har haft decennier på sig att rösta på något alternativ. Jag gissar att detta är något som hänger samman med att Malmö har historiskt sett varit the arbetarstad och att dessa kan inte tänka utanför deras begränsade verklighet. Samma sak gäller Göteborg också som också är en arbetarstad och tom mera kommunistiskt än Malmö.

Intressant fråga och jag skulle verklighen ha någon bättre förklaring än min begränsade förklaring från en som kan psykologin bakom detta.
Citera
2025-09-02, 22:33
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är faktiskt mycket vettig fråga och det är något malmöiterna har haft decennier på sig att rösta på något alternativ. Jag gissar att detta är något som hänger samman med att Malmö har historiskt sett varit the arbetarstad och att dessa kan inte tänka utanför deras begränsade verklighet. Samma sak gäller Göteborg också som också är en arbetarstad och tom mera kommunistiskt än Malmö.

Intressant fråga och jag skulle verklighen ha någon bättre förklaring än min begränsade förklaring från en som kan psykologin bakom detta.

Synd då bara att Stockholm är huvudstad och kan rösta på vilket skit som helst men ändå lyckas hålla bort packet (från deras innerstad).
Citera
2025-09-03, 08:33
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Synd då bara att Stockholm är huvudstad och kan rösta på vilket skit som helst men ändå lyckas hålla bort packet (från deras innerstad).

Lyckas hålla packet borta? Vad menar du?
Citera
2025-09-03, 08:41
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

Malmö kommun (stad) som en gång i tiden blomstrade blev väl bidragsberoende när varvs-näringen dog/flyttades t Polen/Asien.
Efter det har det suttit politiker i Malmö som sett statsbidrag som en tämligen behaglig tillvaro och när möjligheten öppnades för att få ännu mera bidrag från staten om de började importera bidragsturister så hoppade de på det tåget.
Om skattebetalarna i Malmö hade tvingats betala mer i skatt för varje år som nya "turister" kommit till staden så hade de nog röstat annorlunda.
Senast redigerad av GustavAdam 2025-09-03 kl. 08:44.
Citera
2025-09-03, 14:57
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Lyckas hålla packet borta? Vad menar du?

Att Stockholmarna inte har dessa problem i deras innerstad /centrum. Så som tex Malmö har överallt eller vilken annan bygd som helst som inte är huvudstad och skits fullständigt i.
Citera
2025-09-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

– Det är självklart att göra vad vi kan för att ta emot dessa barn, säger kommunalrådet Sedat Arif (S)."

Självklart en arab som ligger bakom det där förslaget!
Lärde vi oss in tillräckligt av de ensamkommande flyktingbarnen från Afghanistan?
Sättet att tänka och fungera är exakt detsamma! och problematiken kommer också bli exakt detsamma.
Citera
2025-09-04, 13:42
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Självklart en arab som ligger bakom det där förslaget!
Lärde vi oss in tillräckligt av de ensamkommande flyktingbarnen från Afghanistan?
Sättet att tänka och fungera är exakt detsamma! och problematiken kommer också bli exakt detsamma.

En sekund efter det att det "ensamma" barnet landat så anmäler sig far, mor, åtta syskon, far och morfäldrar, 32 kusiner och en granne sig som närmast anhöriga och erbjuds komma till Sverige av de blåhåriga tanterna på soc i Malmö.
Citera
2025-09-05, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

'

Så länge de själva slipper ha skiten i närheten av sina egna adresser !

'
Citera
2025-09-05, 07:04
Medlem
Mad monks avatar
Hur fungerar ens den stan längre. Måste kosta massa skattemiljarder att hålla liv i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in