2017-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av southparkshelley
På Limhamn bygger MKB massor av hyreslägenheter och de kommer man ju inte att ge bort till vita. På samma gång så byggs det en förskola så jag antar att man ska ha in muslimer där för att berika men jag har aldrig varit med om att ludret Jammeh bygger intill där hon bor eller tar in muslimer i sitt område eller att man stänger av gatubelysningen i sitt område för att spara pengar.

Jag tror att så fort det flyttar in muslimer i Limhamn så kommer priserna att dala på villor och borätter.

Det är inte sossar utan korrupta kommunister. En kommunist blir politiker för det enda man kan är ljuga och stjäla. Som politiker kan man göra det helt öppet.

Så fort muslimerna kommer till Limhamn som än så länge är ganska fredat, kommer de som ännu röstar på moderaterna i Limhamn, att rösta på SD. Och du har helt rätt, Jameh har inga i sin närhet!
Sosse= kommunist
Citera
2017-08-13, 20:30
Medlem
Citat:
Kostar förmodligen mycket mer. Om man sedan lägger till att det är massor med varelser som jobbar svart och drar bidrag samtidigt, att det begås mycket mer brott än normalt (helikoptern uppe) så kostar det skattebetalarna mycket mer.

Ja och alla polisinsatser. Helikoptern är ju ändå uppe så gott som varje dag i Malmö. Bara i Malmö ( Seved) blir man väckt kl 24 av en surrande helikopter utanför fönstret. Kunde lika gärna vara Alleppo
Citera
2017-08-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Var nere en runda på malmöfestivalen, det första jag såg var ett invandrarbråk eller om det var någon sorts tafsarlek eftersom det var tjejer inblandade. Gänget som består mest av somalier vad jag kan se forsätter ner mot stan. En ordningvakt var på väg dit men ingrep inte. Forsätter på min runda och det är spänniga invandrargäng överallt, överväger att kolla in matvagnarna men det är långa köer till det som verkar intressant så går till Max men där är det ivandrarbråk igen med två poliser närvarande. Försöker lyssna lite på vad det handlar om men ger up och forsätter sen hemmåt...

Typiskt Malmö
Citera
2017-08-13, 20:34
Medlem
Citat:
Jag undrar vad som hade hänt om han inte fått uppdragen via Malmö stad. Han är ju inte förmögen (saknar intellektuell förmåga att för egen maskin ordna jobb). Men klart negern är ju skengift med ludret i Malmö stad och det är en av många mutor.

För ett tag sedan var det ju en ordförande i tekniska nämnden som slussade runt uppdrag till olika entreprenörer och sina egna företag. Honom roterade man ut.

Det finns en anledning till varför Malmö stad får en massa gratispengar av andra regioner. Det kostar ju att hålla igång korthuset genom alla dessa mutor som betalas av alla skattebetalare i alla andra regioner. Att vara ett inavlat patrask som ludret Katrin Jammeh med låg intelligens är lukrativt.

Detta borde verkligen granskas! Gemene man vet förmodligen inget
Citera
2017-08-13, 22:52
Medlem
Malmö är sammantaget sätt en trevlig stad. Populär också. Även om bostadspriserna ännu är långt ifrån Stockholms nivåer så de ändå skjutit i höjden på sistone. Så det finns absolut ingen trend att "vanliga vita svenskar" måste flytta eller inte vågar gå ute på kvällarna. Många gamla Malmöiter man talar med brukar berätta om hur tråkig staden var förut, det fanns knappt något uteliv och gatorna var tomma på kvällarna. Nu brukar man få höra klyschan "som på kontinenten", troligtvis syftande till det livliga gatulivet.

Malmö är också en multikulturell stad och även om segregationen är stor även här så är den mindre påtaglig än i övriga storstäder, vilket gör som gör att alla normala, socialt fungerande människor kommer i kontakt med människor från olika kulturer, då i synnerhet barn och ungdomar som går i skola. Och de kommer i allmänhet bra överens.

Visst finns det problem och det är ju tragiskt att kidsen i hoodsen skjuter ihjäl varandra. Detta tycker naturligtvis den muslimska befolkningen också.
Citera
2017-08-13, 23:55
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Malmö är sammantaget sätt en trevlig stad. Populär också. Även om bostadspriserna ännu är långt ifrån Stockholms nivåer så de ändå skjutit i höjden på sistone. Så det finns absolut ingen trend att "vanliga vita svenskar" måste flytta eller inte vågar gå ute på kvällarna. Många gamla Malmöiter man talar med brukar berätta om hur tråkig staden var förut, det fanns knappt något uteliv och gatorna var tomma på kvällarna. Nu brukar man få höra klyschan "som på kontinenten", troligtvis syftande till det livliga gatulivet.

Malmö är också en multikulturell stad och även om segregationen är stor även här så är den mindre påtaglig än i övriga storstäder, vilket gör som gör att alla normala, socialt fungerande människor kommer i kontakt med människor från olika kulturer, då i synnerhet barn och ungdomar som går i skola. Och de kommer i allmänhet bra överens.

Visst finns det problem och det är ju tragiskt att kidsen i hoodsen skjuter ihjäl varandra. Detta tycker naturligtvis den muslimska befolkningen också.
Du skriver utifrån din egen uppfattning och verkar tro att det är en sanning.

Har du överhuvudtaget läst övriga inlägg i tråden du skriver i? Tycker du att det verkar vara en sund och trevlig stad som beskrivs?

Du kan höra med dina gamla Malmöiter om de någonsin har hört att akuten spärras av förut, men det kanske är kontinentalt? Eller de kanske gillar det kontinentala i att det sker mer än en skjutningen i veckan?

Malmös ekonomi går inte ihop, polisen kan inte upprätthålla lag och ordning i alla delar av staden. Skolresultaten faller i undersökningarna. Men visst där finns Sveriges billigaste fallafel.

Det är ingen välmående stad utan en stad som vrider sig i plågor.
Citera
2017-08-14, 00:15
Avslutad
http://avpixlat.info/2017/08/13/malmos-politiker-vill-flytta-utanforskapsomradenas-skolproblem-till-stadens-valmaende-omraden/

Citat:
Malmö har under lång tid haft stora problem med katastrofalt låga skolresultat och lika dålig ordning och disciplin bland eleverna i de skolor som ligger i stadens s.k. “utanförskapsområden”, dvs de bostadsområden som fungerat som avstjälpningsplats för de stora mängder asyl- och anhöriginvandrare som politikerna släppt in i landet men misslyckats med att integrera in i det svenska samhället.

Citat:
Några av dessa problemskolor har uppvisat de sämsta resultaten i hela Sverige. Andra har tvingats stänga när de kriminella ungdomsgängen tagit över och det blivit omöjligt att bedriva undervisning. Den politiska ledningen i Malmö har nu beslutat att inte bygga några nya skolor i de invandrarområdena. Genom att i stället bygga skolor åt invandrareleverna i det man kallar för “välmående” – dvs svenskdominerade – stadsdelar, hoppas man kunna höja de invandrade elevernas skolresultat och slippa disciplinproblemen.

Anders Rubin (S), som är skolkommunalråd i Malmö säger i ett uttalande till media att han ser detta som “ett knep” för att lösa de invandringsrelaterade skolproblemen.
Citera
2017-08-14, 00:36
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
http://avpixlat.info/2017/08/13/malmos-politiker-vill-flytta-utanforskapsomradenas-skolproblem-till-stadens-valmaende-omraden/
Fast det här verkar ju redan ha hänt? Jag vet minst en gymnasieskola som ligger i ett "fint" område som är helt segregerad. När det är studenten på den skolan ser det ut som man hamnat i Irak, det kastas smällare och folk hänger från bilarna med Irakiska flaggan i högsta hugg. Jag vet inte hur det blivit så men jag misstänker att det vanliga svensken helst undviker att sätta sin avkomma i sådan här skolor.
Citera
2017-08-14, 01:28
Medlem
Problemet är att det går inte att integrera muslimer/Islam till det demokratiskt västerländska. Islam är och förblir ett religiös patriarkatisk diktatur. Där sjuka dogmer från medeltiden är deras rättesnöre bl.a könstympning av barn, tvångsgifte med "kusin", barnäktenskap är sätt att förtrycka den kvinnliga delen. Sjal, niqab och svarta säckar över kvinnorna är ett annat sätt. Att det sen är dödsstraff om man vill lämna Islam är ett annat sätt att förtrycka och hålla massorna i schack. Varför är de så kallade moderata muslimerna i Sverige/Världen så tysta om allt sjukt som finns i Islam?
Citera
2017-08-14, 10:19
Moderator
manamanahs avatar
Eftersom dessa trådar (Hur ser det ut i Malmö, Sthlm etc) har blivit en dumpningscentral av länkar för ett fåtal användare kommer trådarna nu hårdmodereras.
Länkar utan säker koppling till invandring kommer raderas och ev. varnas. Länkar till brott utan säker koppling till invandring/invandrare kommer raderas och ev. varnas.

Detta är inga listtrådar utan diskussionstrådar. Inlägg med länkar som inte ämnar att föra diskussionen vidare utan bara konstaterar att något har hänt i ***stad kommer att raderas och ev. varnas.

Mod.
Citera
2017-08-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Du skriver utifrån din egen uppfattning och verkar tro att det är en sanning.

Har du överhuvudtaget läst övriga inlägg i tråden du skriver i? Tycker du att det verkar vara en sund och trevlig stad som beskrivs?

Du kan höra med dina gamla Malmöiter om de någonsin har hört att akuten spärras av förut, men det kanske är kontinentalt? Eller de kanske gillar det kontinentala i att det sker mer än en skjutningen i veckan?

Malmös ekonomi går inte ihop, polisen kan inte upprätthålla lag och ordning i alla delar av staden. Skolresultaten faller i undersökningarna. Men visst där finns Sveriges billigaste fallafel.

Det är ingen välmående stad utan en stad som vrider sig i plågor.
Jag skriver mycket riktigt efter egen uppfattning. Men jag är inte ensam om den, de flesta som bor här trivs bra och många fler skulle vilja flytta hit. Malmö är den snabbast växande staden i landet efter stor-Stockholm och helgens Sydsvenskan rapporterar om att bostadspriserna gått upp 15 % det senaste året, en rekordökning, något som indikerar att det inte bara är ekonomiskt svaga grupper som flyktingar och andra utlandsfödda som letar sig hit utan även den etablerade medelklassen. För övrigt rör jag mig på gator och torg närhelst jag behagar och har aldrig haft problem med någon.
Citera
2017-08-14, 15:25
Medlem
Malmö festivalen.

Sammanlagt har det på tre dagar gjorts 18 anmälningar om sexuellt ofredande och totalt har tolv misstänkta gripits av polis.7 flickor blev anstasdade på söndagen under en konsert.
5 dagar kvar på festivalen

Malmös sociala experiment fortskrider
Och glöm inte stöd Malmös kriminella bli blodgivare
Senast redigerad av ascheberg 2017-08-14 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in